Marit van Egmond nieuwe 'Brand President' en ceo Albert Heijn

  • Food-en-retail
  • 23 jan 2019 @ 10:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenPersonalia

Van Egmond, op dit moment directeur commercie van Albert Heijn, begon haar carrière als management trainee bij Ahold en bekleedde er vervolgens diverse commerciële, operationele en managementfuncties. Zij (rechts in beeld) volgt Wouter Kolk op.

Kolk gaat zich voor AH-moederbedrijf Ahold Delhaize volledig gaat richten op zijn rol als topman voor Europa en Indonesië. Van Egmond schuift een positie door en blijft rapporteren aan Kolk. Kolk werd in 2015 eindbaas van Albert Heijn en zit sinds september 2017 ook in het uitvoerend comité van Ahold Delhaize. Vanaf oktober 2018 is hij topman van Ahold Delhaize voor Europa en Indonesië en heeft hij de verantwoordelijkheid voor het retailconcern in acht landen.

Goed oog voor innovatie
Van Egmond, geboren in 1973, werkte eerder voor Ahold in China en was verantwoordelijk voor de logistiek rond vleeswaren en salades bij Albert Heijn. Haar marketingtalent bleek vervolgens uit de vernieuwing van het assortiment maaltijdsalades en de introductie van concepten als Kies & Kook en Grill & Steak als categorymanager bij verschillende afdelingen van Albert Heijn. Vijf jaar lang was ze de baas bij zusterketen Gall & Gall, meldt Distrifood, en in 2014 werd ze teruggehaald naar Albert Heijn met rollen binnen de directie rond vers en commercie. Ruim drie jaar geleden werd ze benoemd tot executive vice president Commerce. De volledige titel van Marit van Egmond wordt 'Brand President' en ceo van Albert Heijn.

Kolk blij met opvolger - goede cijfers AD
‘Ik ben blij dat Marit het leiderschap van Albert Heijn van mij overneemt’, zo reageert Wouter Kolk namens Ahold Delhaize, ‘Haar kennis van foodretail is indrukwekkend, ze heeft goed presterende teams geleid en innovaties gelanceerd en succesvol geïmplementeerd in een snelveranderend landschap.’ Kolk draagt 'zijn winkel' goed over. In 2018 scoorde het Nederlands-Belgische supermarktconcern Ahold Delhaize een omzet van 62,8 miljard euro, een stijging van 2,5 procent, zo werd vandaag bekend gemaakt bij de jaarcijferspresentatie. De omzetstijging is vooral te danken aan de activiteiten in Nederland. Zowel online als in de supermarkt werd er meer verkocht. In totaal steeg de omzet in Nederland met 3,3 procent. In België ging de omzet met 3 procent omhoog. Op 1 februari 2019 treedt Marit van Egmond aan als nieuwe directeur Albert Heijn.
(PvWK)


Marit van Egmond, de nieuwe directeur van Albert Heijn (foto: AH)

Foto helemaal boven: Van Egmond (rechts) tijdens een presentatie rond het AH-project om kleine Afrikaanse boeren meer ruimte tot de wereldmarkt te verschaffen. Met midden toenmalig Minister Ploumen voor Buitenlandse Handel  (2015).



Lees hier het persbericht van Ahold Delhaize over de benoeming











Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken