Aldi test kassaloos retailconcept in Utrecht
- Food-en-retail
- 5 okt 2021 @ 11:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 5 okt 2021 @ 11:22
- Peter van Woensel Kooy
Aldi opent begin 2022 een nieuwe winkel op de hoek van de Oudegracht en de Lange Viestraat in Utrecht. Bijzonderheid: het wordt een kassaloze winkel.
Toch is er een verschil; het is een kassaloze winkel. Binnen de Europese groep van bedrijven van Aldi Nord is het nieuwe filiaal in Utrecht als testlocatie aangewezen.
Jan Oostvogels, ceo Aldi Holding in Nederland: ‘Wij zijn zeer blij en vereerd met de keus voor Utrecht. De hoge digitaliseringsgraad van Nederland maakt dat we ervan overtuigd zijn hier het juiste klimaat te hebben om nieuwe technologieën als deze te testen.’
In de winkel, van ruim 500 vierkante meter, worden boodschappen automatisch afgerekend dankzij een speciale app en sensoren die registreren welke artikelen de klant in de winkelwagen legt. Het systeem maakt geen gebruik van gezichtsherkenning, scans van ogen of vingerafdrukken, noch het gebruik van andere biometrische kenmerken. Het systeem volgt enkel de bewegingen die de klant en het artikel maken. De geavanceerde technologie wordt ontwikkeld door Trigo Vision.
Als uitvinder van discount is Aldi er trots op deze stap te zetten, stelt Oostvogels. 'Het testen van dit nieuwe concept past bij de huidige ontwikkelingen bij Aldi en is in lijn met de strategie om boodschappen doen zo eenvoudig mogelijk te maken, overal en voor iedereen.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing