Aldi test kassaloos retailconcept in Utrecht

Aldi test kassaloos retailconcept in Utrecht
  • Food-en-retail
  • 5 okt 2021 @ 11:22
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

Aldi opent begin 2022 een nieuwe winkel op de hoek van de Oudegracht en de Lange Viestraat in Utrecht. Bijzonderheid: het wordt een kassaloze winkel.

Toch is er een verschil; het is een kassaloze winkel. Binnen de Europese groep van bedrijven van Aldi Nord is het nieuwe filiaal in Utrecht als testlocatie aangewezen.

Jan Oostvogels, ceo Aldi Holding in Nederland: ‘Wij zijn zeer blij en vereerd met de keus voor Utrecht. De hoge digitaliseringsgraad van Nederland maakt dat we ervan overtuigd zijn hier het juiste klimaat te hebben om nieuwe technologieën als deze te testen.’

In de winkel, van ruim 500 vierkante meter, worden boodschappen automatisch afgerekend dankzij een speciale app en sensoren die registreren welke artikelen de klant in de winkelwagen legt. Het systeem maakt geen gebruik van gezichtsherkenning, scans van ogen of vingerafdrukken, noch het gebruik van andere biometrische kenmerken. Het systeem volgt enkel de bewegingen die de klant en het artikel maken. De geavanceerde technologie wordt ontwikkeld door Trigo Vision.

Als uitvinder van discount is Aldi er trots op deze stap te zetten, stelt Oostvogels. 'Het testen van dit nieuwe concept past bij de huidige ontwikkelingen bij Aldi en is in lijn met de strategie om boodschappen doen zo eenvoudig mogelijk te maken, overal en voor iedereen.'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken