DVS lanceert plantbased spek

DVS lanceert plantbased spek
  • Food-en-retail
  • 18 nov 2021 @ 08:21
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodDoelgroepen

Het is voor veel vleesliefhebbers het laatste dat ze op zouden geven: de lekkernij die spek heet. 'En waarom zou je? Want vandaag introduceren we bij Albert Heijn: ons vegan Specktakel', meldt De Vegetarische Slager trots.

'Doorspeckt met alles wat zo iconisch is aan spek, voor de beleggers, de spaarvarkens, de vleesliefhebbers én de smaacksensatiezoekers. Kortom: voor iedereen die spek graag naar het hoogste niveau takelt. Specktakel gegarandeerd', meldt Amadea Boneschansker, Global Masterbrand Manager. De nieuwe variant wordt 'Speck' genoemd, in het typische schrijfstijltje van het merk. DVS ambieert plantbased 'vleesch' minstens zo lekker te laten smaken als 'echt' vlees. Wanneer de vega-variant dan een tikje in prijs daalt, is er geen reden meer om carnivoor te zijn, luidt de marketinggedachte.

Lastige creaties
Spek, biefstuk en verschillende vissoorten zijn lastig om in plantaardige vorm te gieten door foodtechnologen. DVS heeft al jaren een 'biefstukfabriek' in de steigers staan, waar nu al wel andere varianten van de band rollen. Het 'Speck' is nu weer een volgende stap in de plantbased revolution. Op 'Biefstuck' blijft het nog even wachten.
(PvWK)


Nu ook mogelijk: 'Speck' pancake van DVS

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken