Getir lijft Britse Weezy in
- Food-en-retail
- 23 nov 2021 @ 16:10
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 nov 2021 @ 16:10
- Sjaak Hoogkamer
Flitsbezorger Getir neemt Weezy, de eerste flitsbezorger van boodschappen in het Verenigd Koninkrijk, over. De overname versterkt Getirs ‘toewijding aan de Britse markt op de lange termijn.’
De overname van Weezy volgt op het snelle expansieplan van Getir dat in januari 2021 in Londen begon.
In het Verenigd Koninkrijk is Getir nu actief in 15 steden, waaronder Manchester, Birmingham en Liverpool. Weezy is eind 2019 opgericht door Kristof Van Beveren en Alec Dent en is momenteel operationeel in Londen, Manchester, Brighton en Bristol. De overname van Weezy zal naar eigen zeggen ‘de propositie van Getir, die ongeveer 2.000 alledaagse artikelen aanbiedt, verhogen en de landelijke service vergroten.’
Uitbreiding naar de Verenigde Staten
De strategische acquisitie volgt op de recente uitbreiding van Getir naar de Verenigde Staten waarbij Chicago de eerste stad is waar Getirs elektrische bezorgvloot van e-bikes en e-scooters door de hele stad bezorgt en boodschappen in ongeveer 10 minuten naar klanten vervoert. New York en Boston zullen volgen.
Getir werd opgericht in 2015 als ’s werelds eerste flitsboodschappenbezorger met zijn bezorgingmodel van 10 minuten. De pionier in flitsbezorgingen wordt momenteel gewaardeerd op 7,7 miljard dollar. Getir is inmiddels actief op 3 continenten en levert in 9 landen, waardoor ze het benchmarkmerk in de branche zijn.
Turancan Salur (zie foto boven), General Manager van Getir UK: ‘Getir is in staat om geweldige service te bieden aan onze klanten door te werken met de beste mensen en door constant te blijven innoveren. Samenwerken met Weezy, dat zich in een kort tijdsbestek in het Verenigd Koninkrijk heeft gevestigd, is een geweldige kans.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe Picnic Weekplanner helpt gezin met online maaltijd-swipen
- Jumbo brengt klanten samen tijdens Week tegen Eenzaamheid
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- EasyToys nu ook in 1.200 Kruidvat-winkels te koop
- Consumentenbond Supermarkten oneerlijk over prijsverlagingen
- [column] Betutteling
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Levi's lanceert wereldwijde campagne... 02-10-2024
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats01-10-2024
- Kinderboekenweek: McDonalds komt... 01-10-2024
- Primark start borstkankercampagne01-10-2024
- Jumbo verder richting duurzamer... 27-09-2024
- Consumentenbond Supermarkten... 27-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing