Birra Moretti lanceert ongefilterd bier met snufje zeezout
- Food-en-retail
- 10 mrt 2023 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodWinkelen
- 10 mrt 2023 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
Birra Moretti introduceert een nieuw kwaliteitsbier: Birra Moretti Sale di Mare. Het is een ongefilterd en daardoor lichttroebel bier met 5,5% alcohol, verrijkt met extra hoparoma’s en een vleugje Italiaans zeezout. Marketeer Yvonne de Liefde licht toe.
Deze combinatie zorgt naar eigen zeggen voor een lekker verfrissend en makkelijk doordrinkbaar bier en is tegelijkertijd vol van smaak. 'Sale di Mare is zeer geschikt voor een aperitivo moment met goed gezelschap en sluit naadloos aan bij de Italiaanse keuken. Het past zowel bij het diner als bij kleinere hapjes, zoals olijven, arancini en oesters. Sale di Mare is het derde bier binnen het portfolio van Birra Moretti, naast l’Autentica en Birra Moretti Zero.'
Yvonne de Liefde, Marketing Manager Birra Moretti Nederland vult aan: 'Twee jaar geleden introduceerden we Birra Moretti op de Nederlandse markt. Het favoriete bier van de Italianen kent inmiddels ook hier veel fans. Met Birra Moretti Sale di Mare slaan we een brug tussen pils en speciaalbier. Sale di Mare heeft een toegankelijke smaak en een bijzonder receptuur mede door toevoeging van een vleugje zeezout uit Italië. De combinatie van ingrediënten zorgt voor zachtheid, een ronde smaak en voegt finesse aan het bier toe. Het Italiaanse gevoel laten we ook terugkomen in de verpakking met typisch Italiaans mozaïek in de kleuren van de zee.'
Het Italiaanse gevoel blijkt een schot in de roos, want Moretti werd in 2021 benoemd tot de succesvolste FMCG introductie in Nederland. Els Dijkhuizen, Marketingdirecteur Heineken Nederland: 'Birra Moretti valt bij Nederlanders goed in de smaak. De toevoeging van Sale di Mare borduurt voort op dit succes. Met deze introductie kunnen nog meer Nederlanders in goed gezelschap genieten van het Italiaanse ‘La Dolce Vita’.'
Het Birra Moretti bier
Birra Moretti introduceerde in 2021 l’Autentica op de Nederlandse markt. Dit ambachtelijke kwaliteitsbier wordt nog steeds gebrouwen op vrijwel dezelfde manier als oprichter Luigi Moretti het in 1859 bedacht heeft. Met een bijzondere melange van hoogwaardige hopsoorten die het bier een authentieke en kenmerkende geur en smaak geeft. Kort daarna volgde de introductie van Birra Moretti Zero, een alcoholvrije variant van het kwaliteitsbier. Dankzij een speciale brouwmethode geeft de gist zijn optimale smaak aan dit bier, zonder vorming van alcohol. Dit zorgt voor een elegante smaak met hints van geel fruit en citrus. Sale di Mare is de derde toevoeging aan het Birra Moretti portfolio.
Birra Moretti Sale di Mare bevat een alcoholpercentage van 5,5% en is vanaf week 11 landelijk beschikbaar in het pilsschap in 6-pack fles & blik. En in de horeca op de tap en in fles.
(PvWK)
Over Birra Moretti
'De wortels van Birra Moretti liggen in Udine, een kalm provincieplaatsje in de regio Friuli tussen Venetië en de Alpen. De grond is er vruchtbaar, het bronwater puur, de temperatuur aangenaam. We brouwen Birra Moretti op ambachtelijke wijze. Dat doen we al zo sinds 1859. Nog steeds op vrijwel dezelfde manier als toen. We gebruiken pure ingrediënten en hoogwaardige hopsoorten. Dat zorgt voor een bitterheid die mooi in balans is. De eerste fles van Birra Moretti ging 160 jaar geleden over de toonbank. De smaak en kwaliteit van het bier zijn nagenoeg onveranderd gebleven. De populariteit van dit Italiaanse biertje is in Nederland goed te merken. In 2021 is Birra Moretti uitgroepen tot beste FMCG introductie in Nederland. Meer informatie is vindbaar op birramoretti.com.'
(bron: Moretti)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Marketing Manager
- Birra Moretti Nederland
- bier
- introductie
- Yvonne de Liefde
- Sale di Mare
- Birra Moretti
- hop
- Dolce Vita
- Birra Moretti Zero
- Italie
- l’Autentica
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing