Heineken introduceert ijskastje dat koelt én kletst

Heineken introduceert ijskastje dat koelt én kletst
  • Food-en-retail
  • 7 aug 2023 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • KlantenFoodStorytelling

Ter ere van de 150ste verjaardag introduceert Heineken exclusief bij Albert Heijn een nieuwe Beer Fridge: De Koude Kletser. 'Deze groene mini-koelkast zorgt niet alleen voor heerlijke ijskoude biertjes, maar tovert óók een glimlach op je gezicht.'

Heineken en Albert Heijn laten in de nieuwe social campagne zien hoe bijzonder deze nieuwe koelkast is. 'Met niemand minder dan Bart, de man van supermarktmanager Ilse uit de reclames van Albert Heijn, in de hoofdrol. En wat er dan precies zo uniek is aan deze Heineken Beer Fridge? Daar kom je achter in onderstaande video! De Koude Kletser is tussen 7 en 20 augustus 2023 exclusief te winnen bij Albert Heijn', meldt betrokken maker bureau Boomerang, onderdeel van de Publicis Groep.

Eerder scoorde Heineken al met de legendarische 'walk in' fridge en de eveneens legendarische follow up.

Bart, de echtgenoot van supermarktmanager Ilse uit de Albert Heijn-campagne, is de eerste die de mini-ijskast heeft weten te bemachtigen en neemt Nederlandse bierfans mee in de nieuwe, speciaal voor deze actie gemaakte video. In de video geeft Bart een borrel bij hem thuis. Bart staat klaar om ‘de geniaalste koelkast ooit’ te laten zien aan zijn vrienden, als een heuse strijd losbarst die Bart lijkt te verliezen. Maar dan ziet Bart zijn kans schoon: hij doet zijn hand naar achter om koeltjes het deurtje van de Koude Kletser te openen. Terwijl zijn vrienden compleet verrast worden door de aanblik van een koelkast vol ijskoude Heineken-biertjes klinkt er droogjes: ‘Pilsje?’

De Koude Kletser
Tegenwoordig zijn Smart Fridges niet meer weg te denken uit de moderne keuken en ze hebben allerlei functionaliteiten zoals boodschappen bestellen, suggesties doen voor gerechten en meer, stelt de brouwerij. Ter gelegenheid van het 150-jarige jubileum lanceert Heineken in samenwerking met Albert Heijn een eigen, extra bijzondere smart fridge. Met een dikke knipoog en een unieke eigenschap die deze koelkast nóg slimmer dan zijn voorgangers maakt. De Koude Kletser doet namelijk veel méér dan alleen het koelen van bier. Zodra de deur van deze koelkast wordt geopend, klinkt namelijk triomfantelijk: ‘Biertje?’.

Maar dat is niet alles, vertelt Otto Esser, Marketing manager van Heineken Nederland. 'Helemaal in de geest van de tijdelijke vervanging van de Heineken merknaam op al onze jubileumverpakkingen, laat Heineken met deze eigenzinnige koelkast zien dat het niet uitmaakt hoe je ons noemt, zolang je het maar gezellig hebt met elkaar. En wat is nou gezelliger dan een pratende koelkast? Daarom klinkt er ook afwisselend "Goudgele Rakker", "Bierke" of "Koude Kletser" als je deur opent om een lekker gekoeld biertje te pakken.'

De samenwerking
'Bij Albert Heijn trekken we graag op met partners', zegt Johan van der Zanden, directeur Marketing en Communicatie bij Albert Heijn. 'In de Koude Kletser koelkast van Heineken zagen we direct een product dat Bart en zijn vrienden wel zouden kunnen waarderen. De dikke knipoog naar de Smart Fridge en de setting van een feestje waar de vrienden tegen elkaar opbieden zagen we direct voor ons. Een mooie manier om de verjaardag van Heineken bij Albert Heijn extra bijzonder te maken.'

Exclusief bij Albert Heijn
De Koude Kletser met bijbehorende campagne video is onderdeel van een samenwerking tussen Albert Heijn en Heineken. Van 7 tot en met 20 augustus is de het ijskastje exclusief bij Albert Heijn te winnen bij aankoop van een Heineken-pack of kratje bier. Meer informatie en actievoorwaarden staan hier. Bekijk de film in het venster hieronder.

Credits
Adverteerder:                    Heineken & Albert Heijn
Reclamebureau:               Boomerang
Productiehuis:                   Boomerang
PR-bureau:                       Newslab



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken