'Nieuws uit elke straat' bestaat 28 jaar

'Nieuws uit elke straat' bestaat 28 jaar
  • Media
  • 10 feb 2023 @ 14:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vandaag, vrijdag 10 februari 2023, wordt de 10.000e tv-uitzending van Hart van Nederland uitgezonden. Het betreft de late editie om 22.30 uur waarmee Hart van Nederland 28 jaar geleden zijn entree maakte in de Nederlandse journalistiek.

Inmiddels is Hart van Nederland er zeven dagen per week van heel vroeg in de ochtend tot laat in de avond, zowel op tv als online. Behalve op kijkers richt de redactie zich inmiddels ook op luisteraars met verschillende succesvolle podcasts, waarvan grotere producties als Bloedband en Vrouwenmoord inmiddels hoog eindigen in de lijsten van meest beluisterde podcasts van Nederland. 

Het marktaandeel van de late editie om 22.30 uur is volgens Talpa intussen gestegen naar gemiddeld 14,5% (20-59 jaar), het hoogste marktaandeel sinds 2016.

Sinds twee jaar is Hart van Nederland ook zeven dagen per week in de ochtend op tv met live nieuwsuitzendingen tussen 6.30 en 10.00 uur.

Het aantal dagelijkse aantal (unieke) kijkers van deze editie groeit volgens de omroep nog steeds, van zo’n 250.000 bij de start naar gemiddeld bijna 600.000 nu. Elke dag worden via een van de uitzendingen en online platforms van Hart van Nederland zo’n twee miljoen Nederlanders bereikt, waarvan 1,6 miljoen via een van de tv-uitzendingen. Met dit totaalbereik is Hart van Nederland volgens het jaarlijkse onderzoek van Reuters een van de vijf grootste nieuwsmerken van Nederland.

Marc Veeningen, hoofdredacteur Hart van Nederland: ‘We hebben een aantal jaren geleden ervoor gekozen Hart van Nederland te ontwikkelen van tv-programma op de late avond naar een 24/7 nieuwsmerk, waardoor we nu alle dagen van de week van vroeg tot laat bij ons publiek zijn met het laatste nieuws, zowel online als op tv.

Onze uitzending op de late avond vormt nog altijd het stevige fundament onder alles wat Hart van Nederland op dit moment doet.

Daarbij blijven we trouw aan onze journalistieke missie ‘nieuws uit elke straat’ te brengen, waarmee het 10.000 late night-uitzendingen geleden allemaal begon.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken