[RMD24] Munt voert campagne via retailmedia Hema

[RMD24] Munt voert campagne via retailmedia Hema
  • Media
  • 3 apr 2024 @ 15:06
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMediastrategieRetail Media Day

In aanloop naar de NVM Open Huizen Dag op 6 april aanstaande zet Munt Hypotheken onafhankelijke hypotheekadviseurs in de schijnwerpers. Dat gebeurt met een landelijke campagne via de retailmedia in 278 Hema-vestigingen. 'Dit is een kans om onze merken aan elkaar te verbinden.'

Wie de QR-code op de advertentie-uitingen scant, ziet direct onafhankelijke hypotheekadviseurs uit de buurt. Een toepassing die terugkeert op de a.s. #RMD24. 

De NVM Open Huizen Dag staat rood omcirkeld in de agenda van veel potentiële huizenkopers, weet Menno Luiten, directeur Munt Hypotheken: 'Tienduizenden woningzoekers proberen hun nieuwe huis te vinden tijdens deze dag. Bij dat nieuwe huis hoort een goede hypotheek. Consumenten voelen zich soms opgejaagd in de oververhitte woningmarkt. In de haast raadpleegt 20 procent van de huizenzoekers alleen de eigen bank, waardoor zij niet altijd het beste hypotheekproduct krijgen voorgeschoteld.'  

Scannen voor het beste advies 
Munt Hypotheken brengt bij potentiële huizenkopers alle onafhankelijke hypotheekadviseurs uit de buurt extra onder de aandacht. Wie de QR-code op de advertentie scant, krijgt een compleet overzicht waar in de omgeving een onafhankelijke adviseur te vinden is. 'Op die manier kunnen consumenten vast contact leggen met een lokale adviseur, voordat de stress en spanning van het bieden de overhand krijgen', zegt Luiten. 'Hoewel een hypotheek niets meer is dan een lening voor een huis, ben je er wel jarenlang aan verbonden. Dan is het natuurlijk wel fijn dat je een passende oplossing geadviseerd krijgt.'

14,6 miljoen keer aandacht 
Munt is de eerste financiële dienstverlener die adverteert via het nieuwe retail medianetwerk van Hema. In 278 winkels zijn schermen geplaatst waarop sinds kort kan worden geadverteerd. Voor die schermen heeft Munt advertentieruimte ingekocht, waarmee de hypotheekaanbieder de onafhankelijke adviseur een podium geeft. Op de schermen adviseert Munt aan consumenten om naar de onafhankelijke hypotheekadviseur te gaan voor goed advies. In totaal worden de advertenties 14,6 miljoen keer getoond in de Hema-winkels. De campagne startte deze week in alle Hema-vestigingen. 

Merken verbinden  
'Toen Hema de mogelijkheid introduceerde om op de schermen in haar winkels te adverteren, hoefden we niet lang na te denken', vervolgt Luiten. 'Hema is een schitterend oer-Hollands merk. Het is geen prijsvechter, maar staat juist bekend om een uitstekende balans tussen prijs en kwaliteit. Munt is ook oerdegelijk, omdat we gefinancierd worden door Nederlandse pensioenfondsen. Maar zeker niet saai, door de innovatieve manier waarop we werken. We zijn dan ook echt blij met de kans om op deze manier onze merken aan elkaar te verbinden.'

Retailmedia slim ingezet
De activitatie van passanten via de Hema-etalages is een nieuw fenomeen en impliceert slimme inzet van retailmedia. BBP Media organiseert met vaktitels MarketingTribune en Twinkle op 28 mei 2024 de eerste Retail Media Day (#RMD24); die volledig inzoomt op deze nieuwe manieren van bereik. De dag biedt kennis, inzicht en netwerkmogelijkheden voor merkenbouwers en media-experts en vindt plaats in Media Plaza te Utrecht. Neem je collega's en bureaumensen mee en haal meer uit retailmedia: klik hier.
(PvWK) 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken