Restaurantketen De Beren heeft hoogste naamsbekendheid Nederland
- Algemeen
- 22 aug 2024 @ 07:38
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 22 aug 2024 @ 07:38
- Michiel van Zaane
De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland. 63 procent van de Nederlanders herkent deze keten. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.
Geholpen naamsbekendheid verwijst naar het percentage Nederlanders van 18 jaar en ouder dat een restaurantketen herkent uit een lijst van de grootste ketens in Nederland. De Beren scoort hierop het hoogst met 63%. Dit is in lijn met de grootte van De Beren, aangezien zij het op één na grootste aantal vestigingen hebben. Loetje (59%) en La Cubanita (51%) maken de top drie compleet. ’t Zusje (48%) en Happy Italy (41%) volgen. Gemiddeld heeft een restaurantketen een geholpen naamsbekendheid van 20%.
18- tot 35-jarigen herkennen meer ketens
Jongvolwassenen tussen de 18 en 35 jaar herkennen meer restaurantketens dan 50-plussers. Gemiddeld kennen ze acht van de 28 grootste ketens in Nederland, terwijl 50-plussers er ‘slechts’ vier herkennen. Dit kan te verklaren zijn door de opkomst van ketens zoals Wagamama en Dadawan, die zich specifiek richten op een jonger publiek.
Geholpen naamsbekendheid verschilt per leeftijdsgroep
Happy Italy is vooral bekend onder 18- tot en met 34-jarigen. De keten heeft de hoogste geholpen naamsbekendheid (76%) in deze leeftijdsgroep. Gauchos heeft de hoogste geholpen naamsbekendheid onder 35- tot en met 49-jarigen (35%). Er is geen restaurantketen waar de naamsbekendheid opvallend hoog is onder 50-plussers.
De resultaten komen uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. In het onderzoek zijn 5.151 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd, representatief voor de Nederlandse bevolking.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Zanger Claude en Basic-Fit vragen aandacht voor mentale...
- Rijk start informatiecampagne “Word hospita!” tegen kamertekort
- In het wiel van Allard Hansma CMO Greenwheels
- Nieuwe campagne tegen opvoeren e-bike: 't kan hard gaan
- Enterprise lanceert campagne met virtuele én echte glitter...
- Greenwheels: geniet van wat je niet hebt
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing