YouTube kondigt nieuwe tools aan om creators en artiesten te beschermen
- Online
- 5 sep 2024 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - BereikMediastrategie
- 5 sep 2024 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
YouTube doet er naar eigen zeggen alles aan om ervoor te zorgen dat creators en partners goed gedijen in het veranderende (social) medialandschap. 'Dit betekent: de tools beschikbaar stellen die creators nodig hebben om het creatieve potentieel van AI te benutten.'
'We believe AI should enhance human creativity, not replace it. We’re committed to working with our partners to ensure future advancements amplify their voices, and we’ll continue to develop guardrails to address concerns and achieve our common goals', stelt Amjad Hanif, VP of creator products namens YouTube op- zijn nieuwe blogpost over deze materie. Daarbij staat verantwoord omgaan met AI volgens de topman cenrtraal.
Dit betekent volgens YouTube de tools beschikbaar stellen die creators nodig hebben om het creatieve potentieel van AI te benutten. 'Dit terwijl ze de controle behouden over de manier waarop hun representatie, inclusief hun gezicht en stem, wordt weergegeven op het platform. Om dit te bereiken ontwikkelt YouTube nieuwe technologieën die creators beschermen en nieuwe mogelijkheden voor de toekomst bieden.'
Een aantal highlights, volgens Hanif:
- Allereerst heeft YouTube een nieuwe identificatietechnologie ontwikkeld binnen Content ID voor kunstmatige zang. Hiermee kunnen creators en artiesten automatisch AI-gegenereerde content op YouTube, waarin hun zangstem wordt gesimuleerd, detecteren en managen. Een proefprogramma hiervoor is gepland voor begin 2025.
- Daarnaast is YouTube actief bezig met de ontwikkeling van nieuwe technologie waarmee mensen uit verschillende branches, van creators en acteurs tot muzikanten en atleten, AI-gegenereerde content met hun gezicht op YouTube kunnen detecteren en managen.
- Samen met recente privacy-updates zorgen deze nieuwe technologieën volgens YouTube voor een waardevolle set tools waarmee kan worden gecontroleerd en gemanaged hoe AI wordt gebruikt om mensen weer te geven op het platform.
Meer details staan in eerdergenoemde blogpost.
(PvWK | foto: Nik / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
- Patrick Petersen over PIM nominatie... 23-10-2024
- Duits Verkeersbureau zet... 23-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing