[column] Top 5-TikTok-trends: Bye bye B&B, patatje hagelchup en pijnlijke paralympics-missers

[column] Top 5-TikTok-trends: Bye bye B&B, patatje hagelchup en pijnlijke paralympics-missers
  • Media
  • 6 sep 2024 @ 11:02
  • Link
  • Justine en Thamar
    Justine en Thamar

    Content worth sharing
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1. TREND: B&B VOL LIEFDE: The End

Aan al het moois komt helaas een eind, ook aan dit wederom heerlijke seizoen van B&B Vol Liefde. Wil je als bedrijf nog inhaken op deze kijkcijferknaller (met enorme viralpotentie), dan is dit je laatste kans: deze week verschijnt de allerlaatste aflevering op de buis. Dus maak vooral gebruik van één van de ontelbare memes rondom het programma, zoals de gouden quotes van Els (#WhoEls?), de Mamma Mia-perikelen bij Iris in Griekenland, of die arme Annemarie die het op het Franse landgoed van Thijz even zwaar voor d’r kiezen kreeg. Er zitten perfecte fragmenten tussen voor als je bijvoorbeeld weer eens moet overwerken, je gesloopt bent op maandagmorgen na een iets te pittig weekend, of op het matje geroepen wordt door HR na een klein misstapje op de werkvloer. Genoeg TikTokwaardig materiaal en sounds om uit te kiezen als je het ons vraagt.  3, 2, 1, go!

 



2. TREND:  Discooooo

Pak je favoriete collega er maar weer bij, want het is tijd voor een office-TikTok-dansje. Het liedje Disco van Surf Curse uit 2019 gaat momenteel helemaal viral op het platform en in combinatie met dit easy dansje is deze trend voor iedereen toegankelijk. Da’s natuurlijk dé ultieme droom van elke marketeer, want het kan wederom weer helemaal op je eigen manier. In je werkuniform, voor een leuke achtergrond (inclusief logo of course) met producten in beeld, of in de hand en klaar-is-Kees. Laat maar eens zien wat jullie in huis hebben als bedrijf.

 


@thomasgrinsven

Hoeveel De Safari boeken tel jij?

♬ Disco - Surf Curse

3. TREND: Appelsalade
Na de viral ‘soms moet je een hele komkommer eten’-video’s van Logan, waarin je in een wip een zalige komkommersalade bij elkaar schudt in een tupperwarebakje, is het nu tijd voor een 2.0-versie. Niemand minder dan gravin Eloise van Oranje ging voor een zoete variant en heeft TikTok aan haar lippen hangen met een appel-pindakaassalade. Minstens zo heerlijk en supermakkelijk als tussendoortje op kantoor of in de trein. Probeer ‘m vooral uit en geef er meteen je eigen twist aan. Want zeg nou eerlijk, appel, yoghurt, kaneel en pindakaas spreken wel voor zich. Dat kan vast spannender. En als je dan toch bezig bent, zet gelijk even je camera neer zodat de inspiratie ons om de oren vliegt en wij allemaal kunnen meegenieten.

 



4. VIRAL: Heinz Hagelchup

Het is altijd een goed idee als twee popi-producten worden samengevoegd tot één. Denk bijvoorbeeld aan de ‘crompouce’ en de ‘crookie’, het toppunt van marketing. Ook nu popt er weer zo’n opmerkelijke combi op, maar wellicht is deze wel nét een tikkeltje gekker. Ketchupgigant Heinz komt namelijk met ‘hagelchup’, een soort vruchtenhagel, maar dan met ketchupsmaak. Als we de beelden mogen geloven, is het een heerlijke crunchy toevoeging aan bijvoorbeeld je patatje met. Benieuwd? Dat komt mooi uit, want van vrijdag 6 september tot en met zondag 8 september kun je deze intrigerende topping vinden bij Heertje Friet in Amsterdam Centrum (Herengracht 169). Komt dat zien, komt dat zien! Of nou ja, proeven. 


@Heinz

Ontmoet Heinz Hagelchup: De Meest Nederlandse Ketchup Ooit!

♬ Promoted Music - Heinz

5. ACCOUNT: Paralympics

Na een zomer bomvol Olympische Spelen zijn in Parijs nu de Paralympics aan de gang. Op het account van de Spelen voor atleten met een handicap of beperking wordt dan ook volop content gepost, maar door de sounds die onder de video’s worden gebruikt, ligt @Paralympics momenteel behoorlijk onder vuur. Veel TikTokkers vinden dat de organisatie de atleten voor schut zet. “Hebben jullie niets geleerd van de vorige Paralympische Spelen?”, “Wie runt dit account?” en “Door jullie kan ik niemand van deze sporters serieus nemen”, zijn enkele van de gepikeerde reacties. Negatieve aandacht is ook aandacht, moeten ze bij de organisatie denken, want hoe je het wendt of keert: de TikToks worden massaal bekeken en het social team van Paralympics lijkt precies te snappen hoe TikTok in elkaar steekt en welke sounds goed kunnen scoren. Test het zelf uit met je team. Film je opvallendste collega’s in hun natuurlijke habitat, kies een geweldige (lees: ietwat absurde) sound en voilà.


@paralympics

It’s all in the finish 💥

♬ original sound - paralympics

Justine en Thamar

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken