‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail
- B2b
- 10 sep 2024 @ 07:09
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 10 sep 2024 @ 07:09
- Michiel van Zaane
De slogan ‘Wij blijven de goedkoopste!’ van supermarkt Nettorama krijgt de hoogste waardering van consumenten. Supermarkten scoren zeer uiteenlopend. Het gemiddelde cijfer voor de slogan van een partij in de foodretail is 6,92.
De slogan van Nettorama, ‘Wij blijven de goedkoopste!’, scoort het hoogst met een 7,78. Deze hoge score komt doordat de slogan goed weergeeft waar het bedrijf voor staat. De slogan sluit daarnaast aan op de waardestrategie ‘beste proces’, waar Nettorama ook hoog op scoort. Voor klanten weerspiegelt de slogan hun ervaring, wat resulteert in deze hoge beoordeling. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Sterk verdeeld
De beoordelingen van supermarkt-slogans zijn sterk verdeeld. Zowel de beste vijf als de slechtste vijf slogans zijn van supermarkten. Opvallend is dat de beste slogans een duidelijke belofte uitdragen en helder maken wat de supermarkt nastreeft. In contrast, de slechtst beoordeelde slogans missen die helderheid en maken niet duidelijk welke waardestrategie ze volgen. Hierdoor spreken ze de klant
Gemiddeld cijfer 6,92
Van de 33 gerapporteerde partijen gebruiken 20 winkelformules een slogan. Dit zijn vrijwel alle supermarkten plus een aantal speciaalzaken. Deze slogans zijn beoordeeld met een gemiddeld cijfer van een 6,92. De cijfers liggen tussen de 6,01 en 7,78. Opvallend is dat speciaalzaken minder vaak een slogan inzetten. Het toevoegen van een slogan kan de positionering van de winkel samenvatten en duidelijk maken waar de winkelformule voor staat.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Coca-Cola Europacific Partners... 17-09-2024
- Effectiviteit telemarketing gelijk,... 16-09-2024
- De marketingtransfers van week 37,... 13-09-2024
- AI-agent zorgt voor efficiëntere... 13-09-2024
- 31 kanshebbers voor een Effie Award... 12-09-2024
- ‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste... 10-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing