‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail

‘Wij blijven de goedkoopste!’ beste slogan foodretail
  • B2b
  • 10 sep 2024 @ 07:09
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De slogan ‘Wij blijven de goedkoopste!’ van supermarkt Nettorama krijgt de hoogste waardering van consumenten. Supermarkten scoren zeer uiteenlopend. Het gemiddelde cijfer voor de slogan van een partij in de foodretail is 6,92.

De slogan van Nettorama, ‘Wij blijven de goedkoopste!’, scoort het hoogst met een 7,78. Deze hoge score komt doordat de slogan goed weergeeft waar het bedrijf voor staat. De slogan sluit daarnaast aan op de waardestrategie ‘beste proces’, waar Nettorama ook hoog op scoort. Voor klanten weerspiegelt de slogan hun ervaring, wat resulteert in deze hoge beoordeling. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.

Sterk verdeeld
De beoordelingen van supermarkt-slogans zijn sterk verdeeld. Zowel de beste vijf als de slechtste vijf slogans zijn van supermarkten. Opvallend is dat de beste slogans een duidelijke belofte uitdragen en helder maken wat de supermarkt nastreeft. In contrast, de slechtst beoordeelde slogans missen die helderheid en maken niet duidelijk welke waardestrategie ze volgen. Hierdoor spreken ze de klant

Gemiddeld cijfer 6,92
Van de 33 gerapporteerde partijen gebruiken 20 winkelformules een slogan. Dit zijn vrijwel alle supermarkten plus een aantal speciaalzaken. Deze slogans zijn beoordeeld met een gemiddeld cijfer van een 6,92. De cijfers liggen tussen de 6,01 en 7,78. Opvallend is dat speciaalzaken minder vaak een slogan inzetten. Het toevoegen van een slogan kan de positionering van de winkel samenvatten en duidelijk maken waar de winkelformule voor staat.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken