Randstad rolt nieuwe wereldwijde merkcampagne uit

Randstad rolt nieuwe wereldwijde merkcampagne uit
  • Algemeen
  • 10 sep 2024 @ 09:25
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Uitzendbureau Randstad rolt een wereldwijde marketingcampagne uit om haar ‘Partner for Talent’-strategie tot leven te brengen. Deze strategie onderstreept dat, als het om werk gaat, Randstad de partner voor klant en talent is in de meest uiteenlopende industrieën en sectoren

Om de nieuwe strategie verder te ondersteunen en het streven naar specialisatie en gelijkwaardigheid te benadrukken, heeft Randstad ook in Nederland vanaf 9 september de wereldwijde merkcampagne gelanceerd met als thema: ‘samen groeien we’. De campagne wil het leveren van op maat gemaakte talentoplossingen benadrukken. Via een brede online en offline mediamix brengt de campagne de positieve impact van de Randstad-diensten op zowel talent als klant onder de aandacht. 

Commercials als kern van de campagne
Het vergt de inzet van 128 verschillende beroepen om een vliegtuig veilig te laten landen, maar er is slechts één plek waar je voor al deze functies terecht kunt: Randstad. Dit is de boodschap van één van de twee commercials die centraal staan in de nieuwe ‘Partner for Talent’-campagne. In deze commercial zien we Lily, een jong meisje dat alleen naar haar grootouders vliegt. Onderweg krijgt ze hulp van verschillende talenten – van de piloot tot ijsverkoper – die allemaal een belangrijke rol spelen tijdens haar reis. De diversiteit aan verantwoordelijkheden en talenten geeft een inkijk in het brede aanbod aan functies waarvoor Randstad talent bemiddelt, en onderstreept hoe Randstad talenten verbindt met betekenisvol werk in uiteenlopende beroepen en sectoren.

Gerichte communicatie
De campagne maakt gebruik van verschillende werkomgevingen en toont medewerkers in uiteenlopende beroepen en sectoren. Veel van de visuals bevatten eigen Randstad-medewerkers. De beelden zijn aangepast aan regionale en sectorspecifieke behoeften, en richten zich op een brede doelgroep in sectoren zoals de auto-industrie, gezondheidszorg, logistiek en technische beroepen, evenals commerciële functies in IT, life sciences, engineering, inkoop, sales, HR en finance.

Breed zichtbaar
De campagne wordt ingezet via een breed scala aan mediakanalen, waaronder bioscopen, TV, radio, outdoor, Digital-out-of-home (DOOH), online advertising en social media. Deze brede inzet zorgt ervoor dat de campagne een groot en uiteenlopend publiek bereikt.

 Liesbeth Bouwman, Chief Marketing Officer Randstad Groep Nederland: ‘Deze campagne markeert een belangrijk moment in de transformatie die Randstad momenteel ondergaat. We bevinden ons midden in de implementatie van onze nieuwe bedrijfsstrategie, waarbij we focussen op gespecialiseerde totaaloplossingen. Als 'partner for talent' zet Randstad zich dagelijks in voor een arbeidsmarkt die toekomstbestendig, inclusief en flexibel is. We willen dat talent en klant op het juiste moment de juiste kansen krijgen.’
‘De campagne is het resultaat van een nieuwe samenwerking met het wereldwijde marketing- en creative bureau Accenture Song. We zijn trots op het resultaat. Het is bovendien geheel in lijn met waar we als organisatie voor staan: onze eigen medewerkers hebben in deze campagne een hoofdrol in het uitdragen van onze nieuwe strategie. We dragen dit nadrukkelijk samen uit, om samen te kunnen groeien.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken