Statieheld-pilot op universiteiten moet inleveren bevorderen
- Food-en-retail
- 12 sep 2024 @ 08:49
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 sep 2024 @ 08:49
- Michiel van Zaane
Supermarktketen Spar en Statiegeld Nederland zijn gestart met de Statieheld-pilot op drie Spar universiteits-locaties: Hogeschool Utrecht, TU Eindhoven en de Erasmus Universiteit Rotterdam. De pilot moet studenten stimuleren (beter) hun blikken en flessen in te leveren.
De nieuwe Statieheld-automaten maken gebruik van RAAS-model (RVM As A System), waarbij de technologie als een dienst wordt aangeboden. De automaten scannen producten snel en nauwkeurig, waarbij het statiegeld direct via een Tikkie wordt teruggestort op de rekening van de gebruiker. Dit past bij de on-the-go levensstijl van Generatie Z, oftewel de generatie die producten onderweg consumeert en duurzaamheid verwacht van bedrijven. Door de automaten op drukbezochte plekken zoals universiteiten en steden te plaatsen, wordt recyclen eenvoudiger, sneller en toegankelijker. Naast de mogelijkheid om het statiegeld terug te krijgen, biedt Statieheld de optie om het bedrag te doneren aan een goed doel.
Duurzaam statiegeldsysteem
De pilot van het duurzame statiegeldsysteem heeft als doel om het proces van de inname van statiegeldflessen op (universitaire) locaties te verbeteren en te verduurzamen, zowel voor klanten als voor Spar en Statiegeld Nederland. De pilot wordt na 4 tot 6 maanden geëvalueerd om te beoordelen hoeveel de automaten bijdragen aan Spar’s klanttevredenheid en operationele efficiëntie. Hoewel eerdere resultaten op Spar-locaties op vakantiepark De Leistert en in Zoutelande positief zijn, is de verdere uitrol van het systeem afhankelijk van deze evaluatie. De bevindingen uit de pilot vormen de basis voor een mogelijke uitbreiding van het systeem naar andere locaties.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback
- Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
- [column] Amsterdam Fashion Week 2024: nieuwe immersieve...
- Blokker nieuwe partner van De Grote Sinterklaasfilm
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- McDonalds lanceert Twaalfuurtje met... 16-09-2024
- Patisserie- en kroketlegende... 16-09-2024
- [onderzoek] Voedselverspilling in... 16-09-2024
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing