Essent terug in schaatsen, vervangt Jumbo als hoofdsponsor

Essent terug in schaatsen, vervangt Jumbo als hoofdsponsor
  • Sponsoring
  • 5 sep 2024 @ 07:35
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Essent keert na ruim tien jaar terug in het schaatsen. Het energiebedrijf verbindt zich per 1 oktober ten minste drie jaar aan de schaatsploeg van Jac Orie en Sven Kramer. Ook draagt zij bij aan de maatschappelijke ambitie van de Sven Kramer Academy om kinderen het plezier van het schaatsen te laten ervaren

Essent is trots om zich te verbinden aan de schaatsploeg van Orie en Kramer en heeft veel vertrouwen in dit talentvolle team. Thijs van Rossum, Commercieel Directeur van Essent: ‘Wij staan achter dit team met helden van nu en nieuwe schaatshelden van de toekomst. Zij zorgen voor het plezier van schaatsen, inspireren nieuw talent en houden zo het Nederlands cultureel erfgoed levend. En net als de energietransitie is dit team in ontwikkeling: stap voor stap op weg naar olympisch succes. De mouwen opstropen, het elke dag een beetje beter doen, op basis van inzicht, grote en kleine aanpassingen doen en met steun van elkaar. Deze mentaliteit sluit uitstekend aan bij de waarden en cultuur van Essent. Hierdoor is de samenwerking een natuurlijke fit.’

Kunstijsbanen
‘Tegelijkertijd is er minder vaak natuurijs in Nederland en zijn we dus meer afhankelijk van kunstijsbanen. Sommige kunstijsbanen hebben het moeilijk. Ze moeten vol inzetten op het besparen van energie via verduurzaming om het schaatsen betaalbaar te houden. Daar kan Essent samen met de KNSB goed bij helpen via het consortium Team Duurzaam IJs’, volgens Van Rossum. ‘Dit sluit ook mooi aan bij de droom van de Sven Kramer Academy, waarbij wij helpen om zoveel mogelijk kinderen, die misschien niet snel in aanraking komen met deze sport, kennis te laten maken met deze prachtige Hollandse traditie’, vervolgt Van Rossum. ‘Ook zien we dat de energiemarkt in een ongekend tempo aan het veranderen is. We willen dat onze klanten blij zijn met Essent en nóg langer bij ons willen blijven. Daarom is het logisch een deel van onze marketinginvesteringen te verschuiven naar sponsoring, zodat we klanten een bijzondere ervaring kunnen bieden. Doordat schaatsen verbindt kunnen we meer mensen bereiken én helpen met hun volgende stap in energie besparen en verduurzamen’, besluit Van Rossum.

Team Essent
‘Het is geweldig dat we na tien mooie en succesvolle jaren met naamgevend partner Jumbo in Essent een nieuwe hoofdpartner hebben gevonden voor onze ploeg, die vanaf 1 oktober de naam Team Essent draagt’, aldus commercieel directeur Sven Kramer. ‘Gedurende mijn eigen carrière heeft Essent al ontzettend veel voor de schaatssport betekend. Ik vind het fantastisch dat zij nu na ruim tien jaar terugkeert. Niet alleen als hoofdpartner van ons team, maar ook als partner van de Sven Kramer Academy en als partner van het Team Duurzaam IJs van de KNSB. We hebben het getroffen met een partij die net zo toegewijd is als de schaatsers en stafleden van onze ploeg.’

Sportief directeur Jac Orie vult aan: ‘Als jong, talentvol team hebben wij grote sportieve ambities richting de Olympische Winterspelen van 2026 en 2030 en in de samenleving. We zijn blij met Essent als partner, die net als wij elke dag beter wil presteren en met wie we onze ambities kunnen gaan waarmaken. Op én naast de baan. Tegelijkertijd zijn we Jumbo enorm dankbaar voor de grote bijdrage die zij de afgelopen jaren hebben geleverd aan onze successen. Ik waardeer het zeer dat zij ook de komende twee seizoenen aan onze ploeg verbonden blijven als Founding Partner.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken