Zanger Claude en Basic-Fit vragen aandacht voor mentale gezondheid
- Algemeen
- 6 sep 2024 @ 08:03
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 sep 2024 @ 08:03
- Michiel van Zaane
Zanger Claude en Basic-Fit zetten zich met de lancering van de videoclip ‘La Pression’ in voor meer bewustwording van de positieve effecten van sport op het welzijn, zowel mentaal als fysiek. Deze campagne wordt ondersteund door de organisaties Mind, Mental Health Europe en Te Gek!?.
Meer aandacht en bewustzijn voor dit onderwerp is hard nodig. In 2022 meldde de WHO dat door de coronapandemie angst en depressie wereldwijd met 25% zijn toegenomen. Dit bleek afgelopen zomer ook uit onderzoek van het RIVM en de GGD, waaruit naar voren kwam dat één op de drie jongeren in Nederland mentale problemen ervaart. Veel voorkomende mentale problemen zijn onder andere stressklachten en eenzaamheid.
#blijfbewegen
Zanger Claude en Basic-Fit slaan de handen ineen en brengen met de lancering van de videoclip ‘La Pression’ de dialoog over mentale en fysieke gezondheid op gang. Met de boodschap “Je bent niet alleen, #blijfbewegen”, willen ze iedereen laten inzien dat bewegen helpt en dat je er niet alleen voor staat. Ook delen ambassadeurs zoals Isa Hoes, Enzo Knol en Gwen van Poorten uit Nederland en Joffrey Anane, Jonatan Medart en Jolien Boukwo uit België hun verhalen en positieve ervaringen met sporten. Mind, Mental Health Europe en Te Gek!? ondersteunen Basic-Fit en Claude met het onder de aandacht brengen van hun boodschap.
Claude: ‘De afgelopen twee jaar is mijn carrière snel gegaan en daar ben ik trots op! Maar die groei brengt ook druk met zich mee; een nummer 1 hit met je debuut is overweldigend. Veel mensen staan onder druk door werk en social media en het is zorgwekkend dat jongeren mentale problemen ervaren. Sporten helpt me fysiek en mentaal fit te blijven. Met "La Pression", samen met Basic-Fit, vraag ik aandacht voor deze druk en hoe sport je helpt om ermee om te gaan!’
Erica van Vonderen-Hahn, CCO van Basic-Fit: ‘Bij Basic-Fit geloven we in fysieke en mentale gezondheid. Eén op de drie jongeren in Nederland heeft het moeilijk met mentale uitdagingen, waardoor onze missie belangrijker is dan ooit. We maken fitness toegankelijk voor iedereen, zodat mensen aan body én mind kunnen werken. Zo maken we samen de wereld gezonder en fitter. Onze samenwerking met zanger Claude is een geweldige aanvulling. Zijn energie motiveert anderen om actief aan hun gezondheid te werken. Laten we samen de boodschap verspreiden: je staat er niet alleen voor #blijfbewegen!’
Dit partnerschap is onderdeel van de ‘Boost je Mood’-campagne en sluit aan bij verschillende programma’s die Basic-Fit eerder dit jaar introduceerde om een actieve levensstijl te promoten ter bevordering van het algehele welzijn. In oktober volgen meer initiatieven.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Zanger Claude en Basic-Fit vragen aandacht voor mentale...
- In het wiel van Allard Hansma CMO Greenwheels
- Nieuwe campagne tegen opvoeren e-bike: 't kan hard gaan
- Enterprise lanceert campagne met virtuele én echte glitter...
- Greenwheels: geniet van wat je niet hebt
- Irene Moors trapt publiekscampagne voor onderzoekscentrum...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing