De marketingtransfers van week 37, 2024

De marketingtransfers van week 37, 2024
  • B2b
  • 13 sep 2024 @ 11:00
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Stakingen in het OV, files op de weg en allerlei weercodes weerhouden de redactie van MarketingTribune er niet van weer een smörgåsbord aan transfers op te dienen. Net zoals een postbode zijn we niet te stoppen. Hoewel, een grote hond zou het wel lukken. Maar die was er niet, dus we behouden het (transfer)overzicht.

Full service agency Blue Dragon heeft zich uitgebreid met online marketing agency Online ID. Het team van Online ID bestaat uit 30 medewerkers die zich bezig houden met onder meer SEA, SEO, Social Media Marketing en Marketplaces voor klanten als Labfresh, Smartwatchbanden.nl en BALR. Online ID blijft actief onder eigen naam.
Erik Joosten (managing partner Blue Dragon): ‘In de samenstelling die we binnen onze groep zoeken, moet steevast een sterke onderlinge wisselwerking ontstaan. Dat kan alleen bij een echte match. Met Online ID is dat volledig het geval.’
Brian Kosterman (managing partner Online ID): ‘Wij zochten naar de beste partner op alle vlakken, zowel voor onze klanten als voor onze mensen. We halen hier allemaal een stuk vooruitgang uit en de eerste kruisbestuivingen hebben al plaatsgevonden. Mijn Online ID partners Coen van Oursouw en Gitte Hoeijmakers blijven, net als ik, allemaal aan boord om er samen met de andere merken binnen de Blue Dragon Group een succes van te maken.’

Aanbieder van cloudgebaseerde bedrijfsbeheersoftware en -diensten ECI Software Solutions heeft Ray Wizbowski aangesteld als Chief Marketing Officer. Wizbowski heeft meer dan 20 jaar marketingervaring in verschillende sectoren, bij zowel kleine en middelgrote bedrijven (MKB) als grote ondernemingen. Hij zal de marketingstrategie van ECI leiden, ervoor zorgen dat deze in lijn is met de bedrijfsdoelstellingen, de merkgroei bevorderen, de klantbetrokkenheid vergroten, en de marketingpositionering van ECI optimaliseren.


Ray Wizbowski.

Merkle Nederland heeft Tui Six aangesteld als nieuwe Managing Director. Met meer dan 16 jaar ervaring in digital, e-commerce en strategie, brengt Tui een schat aan kennis en ervaring mee naar Merkle. Six begon haar carrière in 2008 met een sterke focus op digital, business en marketing. Ze startte aan de bureauzijde bij Indivirtual en Dept, werkte daarna bij meerdere bedrijven in B2B commerce en Finance, en sinds 2021 is ze weer terug aan de bureauzijde via Accenture Song.
Bij Merkle, onderdeel van Dentsu,  focust Six zich op het maken van impact voor eindgebruikers en het Merkle team zo goed mogelijk in staat stellen om het verschil te maken voor hun klanten. ‘Ik krijg energie van het versimpelen en relevanter maken van digitale dienstverlening en producten waardoor je mensen beter kunt bereiken,’ legt Tui uit. “Dit is altijd de kern van mijn werk geweest, zowel aan bureau- als klantzijde.’


Tui Six.

Lotte Willemsen is per 15 september benoemd tot bijzonder hoogleraar Strategische Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Zij stopt als directeur van het Swocc. In haar nieuwe rol richt ze zich op de manier waarop de communicatie tussen organisaties en mensen meer betekenisvol kan zijn. Centraal in haar onderzoek staat menselijkheid: want hoe communiceer je als organisatie nog 'menselijk' in een tijd van klantenservice-chatbots, algoritmen en ChatGPT?
Organisaties spelen een cruciale rol spelen in ons dagelijks leven, legt Willemsen uit. 'Mensen kopen producten bij organisaties, werken voor organisaties en hebben organisaties nodig om veranderingen teweeg te brengen die ze belangrijk vinden. Goede communicatie is daarom essentieel om vertrouwen op te bouwen en relaties te versterken tussen mensen en organisaties.’


Lotte Willemsen.

Leon Hermse is per 1 september aangesteld als Director Brand & Communications bij internationaal familiebedrijf Vebego, dat diensten op het gebied van schoonmaak, zorg, facility management en groenvoorziening levert. In deze nieuwe rol leidt hij het team dat verantwoordelijk is voor merkstrategie, merkmanagement, communicatie en PR van Vebego. Zij werken -op basis van een vernieuwde merkidentiteit- samen aan een hogere naamsbekendheid en sterkere profilering van Vebego in Nederland, Duitsland, Zwitserland en België.
Hermse heeft door zijn huidige rol als Manager Brand & Marketing bij Vebego ruime ervaring op dit gebied, maar ook als Manager Marketing & Innovatie bij dochterbedrijf Alpheios en eerder in marketingfuncties bij o.a. Achmea, Interpolis en Randstad.


Leon Hermse.

Communicatiebureau Weber Shandwick heeft Suzanne Stofberg met onmiddellijke ingang als Managing Director voor Nederland benoemt. Stofberg brengt 17 jaar ervaring in bureau- en strategische communicatie met zich mee, en was tot voor kort Business Director bij Omnicom PR Group, waar ze bijna 12 jaar werkte.
Stofberg: ‘Ik ben enorm enthousiast over mijn nieuwe rol bij Weber Shandwick als Managing Director voor Nederland. Ik voel me vereerd om deel uit te maken van dit innovatieve, strategische communicatiebureau en voelde me direct aangetrokken tot de warme en mensgerichte cultuur. Ik ben onder de indruk van alle getalenteerde en slimme mensen die ik heb ontmoet en kan niet wachten om mijn visie voor Weber Shandwick in Nederland te delen, samen te werken met het geweldige Nederlandse team en sterke relaties op te bouwen binnen het hele netwerk om het kantoor naar een mooie toekomst te leiden.’


Suzanne Stofberg.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken