De Hypotheker omarmt zelfverzekerdheid met 'Jazeker'

De Hypotheker omarmt zelfverzekerdheid met 'Jazeker'
  • Bureaus
  • 29 apr 2025 @ 17:29
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De Hypotheker tilt het begrip 'Jazeker' in een nieuwe campagne naar een hoger niveau. Het wordt een statement, een vibe en vooral de remedie voor de onzekerheid die veel huizenkopers de afgelopen jaren voelden.

De huizenmarkt kende lange tijd weinig ruimte voor twijfel: kopers moesten snel beslissen, vaak zonder bedenktijd. Met de nieuwe campagne wil De Hypotheker consumenten juist laten ervaren hoe het voelt om vol vertrouwen de markt te betreden. In de campagne zien we onder andere twee vrouwen die tijdens een bezichtiging het initiatief nemen, gewapend met een rolmaat en zichtbaar veel zelfvertrouwen.

'De markt blijft uitdagend, maar biedt ook kansen, ook voor starters', zegt Miranda Berends, hoofd marketing & communicatie bij De Hypotheker. 'Onze diensten en advies helpen hen om sterk in te stappen. Met meer dan 190 vestigingen hebben we de slagkracht van een nationale speler, gecombineerd met de persoonlijke aanpak van een lokale adviseur. Die boodschap wilden we op een jonge, zelfverzekerde manier overbrengen.' Lachend voegt ze toe: 'Op een Jazekere manier, inderdaad.'

Bekijk de commercial hieronder



De creatieve koers van de campagne werd ontwikkeld door Ara. 'Huizen zijn een hot topic. En communicatie rond hypotheken is verzadigd', stelt Jimi de Groot, associate creative director. 'We focussen ons volledig op awareness. Samen met De Hypotheker kiezen we een zelfverzekerde toon – mét entertainmentwaarde', vult collega Lisa Winkel aan. 'Zo snijden we door de ruis en blijven we top of mind.'

De campagne is video-first opgezet en omvat onder meer een tv-commercial geregisseerd door Ivan Boljat, bekend van de Nederlandse Songfestivalinzending. Ook zijn er social video’s ontwikkeld in samenwerking met Mamascreen.

Credits

Klant: De Hypotheker
Eindverantwoordelijke klant: Sanne de Laat, Miranda Berends, Carina Kloet, Stephanie Wierdsma
Bureau: Ara Creative Agency
Account: Catherina Bostantzis
Creatie: Lisa Winkel, Jimi de Groot
Creative director: Lon de Grunt
Productiemaatschappij: 10/10
Regisseur: Ivan Boljat
Producer: Noa Lemaire
D.O.P.: Levien Priem
Editor: Daan Kouijzer
Grading: Wietse van Bezooijen
Audio: Studio Levalo

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken