Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025

Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
  • B2b
  • 22 apr 2025 @ 08:35
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Evenement

Marketing zit vol intuïtie, maar de ware impact begint in het brein van de consument. Tijdens Nima Marketing Day 2025 zullen Mylene Samuels en Inge ter Laak van ABN Amro je meenemen in de wereld van de gedragswetenschap en laten zien hoe je dit kunt inzetten als jouw geheime wapen.

Deze sessie belooft een reis van bewezen theorie naar concrete, toepasbare praktijk, zodat je vandaag nog het verschil kunt maken als marketeer.

De sprekers
Mylene Samuels (rechts op de foto), Experience Designer en voorzitter van de Behavioural Design Circle bij ABN Amro, zal haar fascinatie voor het menselijke brein delen. De Circle bestaat uit bijna 30 gedragsexperts binnen de bank. Samuels inspireert haar collega's met lezingen en workshops en werkt samen met consultants aan diverse gedragsuitdagingen . Haar motto is: ‘Fall in love with the problem, because humans are predictably irrational’.
Inge ter Laak (links op de foto), gedragsexpert met een achtergrond in de Sociale Psychologie, past haar kennis toe op zowel intern gedrag binnen de organisatie als het gedrag van klanten. Gedreven door nieuwsgierigheid naar de motivaties achter menselijk handelen, fascineert het haar hoe mensen vaak in onlogische en ineffectieve patronen terechtkomen. Haar motto luidt: ‘The context shapes behaviour. So if you want to change behaviour, change the context’.

Sessie tijdens Nima Marketing Day editie 2025
Samen zullen Samuels en Ter Laak hun expertise bundelen tijdens hun presentatie ‘Van buikgevoel naar breinstrategie; de gedragswetenschap als jouw geheime wapen’. Zij zullen ingaan op hoe marketeers de kracht van de gedragswetenschap kunnen benutten om meer impact te creëren. De sessie overbrugt de kloof tussen intuïtieve marketing en strategieën die daadwerkelijk resoneren met het menselijk brein.

Korte kennismaking
Op de vraag welke recente marketingcampagne een inspiratiebron was, noemen Ter Laak en Samuels de campagne van Stichting Vluchtelingenwerk. Deze campagne maakte gebruik van de techniek van zelfovertuiging om mensen te overtuigen van het belang van het opvangen van vluchtelingen door de vraag te stellen: ‘Waarom niet? Waarom wel!’.
Als Ter Laak en Samuels één ding zouden mogen veranderen aan de huidige staat van de marketingindustrie, dan zou het zijn dat marketeers veel meer proposities gaan ontwikkelen met behulp van de gedragswetenschap.

Korting voor oud-bezoekers van Nima Marketing Day
Nima Marketing Day 2025 (NMD25) belooft een fantastische editie te worden vol inspiratie, learnings en interactieve sessies. Het evenement brengt een gevarieerd programma. Nieuw bevestigde sprekers zijn onder meer Lego, Albert Heijn en Vitakraft. Oud-bezoekers van Nima Marketing Day ontvangen een korting van maar liefst € 100,-. Leden van Nima hebben per e-mail een persoonlijke kortingscode ontvangen voor een gratis ticket. Vragen hierover kunnen gesteld worden via members@nima.nl. Mis deze editie niet!

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken