Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment waaronder AH Protein

- Food-en-retail
- 25 apr 2025 @ 11:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 25 apr 2025 @ 11:00
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn breidt het kant-en-klaar assortiment flink uit met 'gezondere en gevarieerdere opties'. Er komen vernieuwde producten, waaronder maaltijdsalades en andere kant-en-klare maaltijden met volkoren koolhydraten, glutenvrije varianten en zes nieuwe eiwitrijke maaltijden onder het label AH Protein.
Deze vernieuwingen sluiten volgens de retailketen aan bij de steeds grotere behoefte aan gezonde en voedzame maaltijden die snel en gemakkelijk op tafel staan. Albert Heijn zegt hiermee klanten te willen helpen bewuste keuzes te maken, zonder in te leveren op smaak of gemak. Alle vernieuwde producten zijn daarom getest door een consumentenpanel en beoordeeld als minstens zo lekker – of zelfs lekkerder – dan hun voorgangers, aldus AH.
‘Klanten die weinig tijd hebben, hoeven geen concessies te doen aan gezondheid of smaak,’ licht Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn toe. ‘Met dit vernieuwde assortiment zetten we een volgende stap in onze missie om gezondere keuzes toegankelijker te maken, bijvoorbeeld door witte koolhydraten te vervangen door volkorenvarianten.’
Al 20 jaar AH maaltijdsalades
De introductie van het vernieuwde assortiment valt samen met een bijzonder moment: het is precies 20 jaar geleden dat Albert Heijn als eerste supermarkt in Nederland de maaltijdsalade lanceerde. In 2005 maakten klanten voor het eerst kennis met kant-en-klare salades als kip en Niçoise. Wat begon als een revolutionair product, groeide uit tot een vertrouwd onderdeel van het dagelijkse menu. Sindsdien is het aanbod voortdurend uitgebreid, onder meer met kleine salades en salad bowls.
Met het vernieuwde kant-en-klaar assortiment laat Albert Heijn zien dat gemak, gezondheid en smaak uitstekend samengaan – een filosofie die al twee decennia lang centraal staat in het aanbod van de supermarktketen.
(PvWK | beeld: AH)
Voorbeelden van het nieuwe kant-en-klaar assortiment Albert Heijn
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- 'Broodjes van Sam en Joris' weerspiegelt opkomst broodcultuur
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
- Albert Heijn introduceert vernieuwd... 25-04-2025
- [marketeer 223] Sophia Tienstra -... 25-04-2025
- Jonnie Boer pionier in gastronomie... 24-04-2025
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea... 23-04-2025
- Grolsch lanceert zomers bier met... 23-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management