De marketingtransfers van week 16, 2025

- B2b
- 25 apr 2025 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 25 apr 2025 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
MarketingTribune’s Marketingmoves! Bol en AH doen een stoelendans en speciaal voor Steijn Heijn hebben we binnen deze rubriek een nieuwe rubriek in het leven geroepen.
Platform Innovatie in Marketing (PIM) viert zijn 40e jubileum met de aanstelling van een nieuw bestuurslid: Young talent Max van Oosterhout (27 jaar) treedt toe als eerste PIM Young bestuurslid. Met zijn aanstelling wil de Pim-community een nieuwe generatie marketeers meer ruimte geven. Van Oosterhout: ‘Ik heb zelf ervaren hoe waardevol het is om onderdeel te zijn van deze community, want de PIM Young-bijeenkomsten spraken me aan en kennis en ideeën uitwisselen met ervaren vakgenoten was een echte verrijking. Juist aan het begin van je carrière kun je ontzettend veel uit dit netwerk halen. Via inspirerende events en het contact met andere marketeers krijg ik nieuwe ideeën, blijf ik up-to-date en voel ik me verbonden met het vak.’ Oosterhout wil zich richten op de implementatie van het strategisch plan van PIM. ‘Met een specifieke focus op communitygroei van Young PIM. Daarnaast word ik dé sparringpartner en het aanspreekpunt voor jonge marketeers binnen én buiten de PIM-community.’ Voorzitter Charelle Akihary is blij met de benoeming van Van Oosterhout: ‘Het is fantastisch om Max te mogen verwelkom. Met zijn bevlogenheid voor het marketingvak, scherpe blik en drive om te verbinden, vertegenwoordigt Max een nieuwe generatie marketeers die innovatie ademt. Hij brengt precies wat we nodig hebben: frisse energie, nieuwe inzichten en een enorme drive om te bouwen aan een sterke community. Max is niet alleen een doener, maar ook een denker. Hij begrijpt wat jonge marketeers beweegt en weet dat te vertalen naar concrete acties. Dat maakt hem een waardevolle toevoeging aan ons bestuur.’
Max van Oosterhout
Na een dienstverband van 28 jaar, waarvan de laatste zes jaar als CEO van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall, heeft Marit van Egmond afscheid genomen van Ahold Delhaize. Zij wordt per 1 september 2025 opgevolgd door Margaret Versteden-van Duijn, die op dit moment nog CEO van Bol is. Claude Sarrailh, CEO Ahold Delhaize Europe & Indonesia: ‘Wij zijn verheugd dat Margaret haar brede retailervaring meebrengt naar Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Margaret heeft Bol succesvol getransformeerd van een online winkel naar hét toonaangevende online retailplatform van de Benelux. Haar vermogen om innovatie, groei en klantgerichte oplossingen te stimuleren, sluit goed aan bij de behoeften van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Ze is een leider met een sterke focus op inclusiviteit en duurzaamheid. De missie van Albert Heijn Samen beter eten bereikbaar te maken. Voor iedereen, past haar als een jas.’ Versteden-van Duijn zelf over haar benoeming: ‘Albert Heijn, Etos en Gall & Gall zijn iconische merken, diepgeworteld in de samenleving. Het is een eer om daar straks onderdeel van te mogen zijn. Om samen te werken met collega’s, ondernemers, partners en leveranciers. Om op die manier een positieve impact te maken in het leven van onze collega’s, onze klanten en de samenleving. Als gecertificeerde B corp-organisatie kunnen we met dit bedrijf krachtige stappen vooruit zetten; samen bouwen aan een samenleving die gezonder, socialer en duurzamer is. Ik kijk ernaar uit om nieuwe kansen te creëren in Nederland en België, natuurlijk met een rijke traditie als basis.’
Margaret Versteden-van Duijn
Maite Zubiaurre springt per 1 september 2025 in het gat dat Margaret Versteden-van Duijn bij Bol achterlaat. Zubiaurre is nu nog Chief Product & Technology Officer. Zubiaurre voelt zich vereerd: ‘Ik kijk ernaar uit om met Bol het volgende hoofdstuk in te gaan. Onze toewijding aan onze klanten, innovatie en duurzame groei blijven de uitgangspunten voor onze strategie in deze voortdurend veranderende markt. Samen met het fantastische team kijk ik ernaar uit om voort te bouwen op onze sterke basis en nieuwe kansen te omarmen als onderdeel van de Ahold Delhaize-familie.’ Claude Sarrailh, CEO van Ahold Delhaize Europa & Indonesië: ‘Maite´s expertise in strategie, productontwikkeling, technologie, data en marketing heeft een belangrijke rol gespeeld bij de groei van Bol en de uitbreiding van het bedrijf. Haar holistische kijk op het bedrijf en passie voor innovatie maken haar uitermate geschikt voor de rol van CEO bij Bol. Maite staat bekend om haar leiderschap met hoofd en hart en ik heb met eigen ogen de impact van haar scherpte en langetermijnvisie gezien. We zijn trots dat we deze functies kunnen invullen met eigen talent.’
Maite Zubiaurre
OOK EEN SOORT VAN TRANSFER…
Steijn is de nieuwe digitale assistent in de Mijn AH-app en geeft antwoord op een van de meest gestelde vragen in menig huishouden: ‘Wat eten we vanavond?’ Maar Steijn weet ook hoe je het perfecte eitje kookt en wat je doet met restjes groenten. Doordat hij dagelijks bijleert, kan hij steeds persoonlijker advies geven. Volgens Albert Heijn is Steijn de eerste in zijn soort en hij spreekt ook Engels.
Steijn Heijn
Remco Martens is benoemd tot Chief Commercial Officer bij ISS Facility Services. Hij treedt aan per 1 mei 2025. In deze functie maakt hij deel uit van het Country Leadership Team. ‘Ik kijk ernaar uit om samen met het commerciële team een bijdrage te leveren aan de verdere groei en ambities van ISS en aan het realiseren van een betere werkwereld van onze opdrachtgevers.’
Remco Martens
Lucas van Schijndel volgt per 1 juni 2025 Ernest van de Voort op bij La Place. Van der Voort heeft de functie van Managing Director het afgelopen jaar ad interim vervuld. Van Schijndel komt van de Louwman Groep.
Lucas van Schijndel | foto: LinkedIn
GUT heeft Marta Blanco Sampedro benoemd tot Directeur Communicatie in Europa. In deze nieuw gecreëerde rol zal Blanco Sampedro alle communicatie-inspanningen voor de Europese vestigingen van GUT leiden, waaronder GUT Amsterdam en GUT Madrid, en direct rapporteren aan Christine Prins, Global Chief Communications Officer. Ze zal nauw samenwerken met Eva Rausch, Managing Director Europa. Blanco Sampedro: ‘Ik ben al zeven jaar fan van GUT en enthousiast om op zo'n cruciaal moment in de Europese expansie bij het team te kome. Ik kijk ernaar uit om samen te werken met Eva, Carmen, Nacho, Cata, Rami en het geweldige talent in de kantoren in Madrid en Amsterdam.’ Voor GUT was Blanco Sampedro Managing Director en Client Services Director bij Officer & Gentleman in Madrid, waar ze de communicatie en strategie leidde voor klanten als HBO, Netflix, Prime Video, Inditex en Nike.
Martijn Jaartsveld is gestart als Strategy Director en MT-lid bij Ace Media. In deze rol wordt hij verantwoordelijk voor de strategische business ontwikkeling van het bureau. Samen met Rutger Schouten, Head of ACE Media, vormt hij de dagelijkse leiding. Jaartsveld werkte eerder bij Stroom en Ogilvy. Ook aan klantkant vervulde hij strategische rollen bij ING, PostNL en T-Mobile. Jaartsveld: ‘Ik geloof dat merken relevant en veerkrachtig blijven door voortdurend te vernieuwen. In creatie, in strategie én in media. Juist die combinatie vind ik terug bij Ace en Ace Media. Hier bouwen we aan groei door slimme, impactvolle media-oplossingen die merken helpen om jong te blijven en voorop te lopen. Daarom kies ik bewust voor Ace. Ik kijk er naar uit om samen met het team onze groei te versnellen.’
Martijn Jaartsveld
TikTok-bureau Aidem Agency breidt team uit met zes nieuwe teamleden en zoekt nog steeds versterking:
Lisa Martens, Creative Conceptor – werkte eerder als videomaker bij Politie Nederland
Sandra Fransen, Office Manager – werkte voorheen bij Talpa eCommerce en Hearst
Nesrine Chaara, Project Manager – was voorheen online marketeer bij Josh V en consultant bij Zigt
Emma Nauw, Creator Marketeer – werkte bij The Best Social als Branded Content Manager en is freelance marketing representative bij happn
Dena van der Noordt, Creative Producer & Social Media Management - na een jaar freelancen in vaste dienst gekomen
Merle Stöcker, Project Manager – heeft haar contract bij Aidem verlengd
Met deze uitbreiding telt Aidem nu 31 teamleden. Oscar Mooy, co-founder & COO Aidem: ‘Nieuwe collega’s bij ons? Die kiezen we niet op leeftijd, titels of hoeveel ervaring er op hun LinkedIn staat. We zoeken mensen die nieuwsgierig zijn, verantwoordelijkheid pakken, fouten durven maken (en daarvan leren), en altijd hun beste werk willen leveren. En die hebben we gevonden. Vanaf dag één brengen ze energie, ideeën en groeien ze mee met ons bureau, in cultuur én in werk. We zoeken nog meer talent, waaronder een Creative Lead om het creatieve hart van het bureau verder vorm te geven. Geïnteresseerden kunnen hier reageren.
V.l.n.r. Senna Kost, Oscar Mooy, Lisa Martens, Dena van der Noordt, Sandra Fransen, Merle Stöcker, Nesrine Chaara
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 15, 2025
- Herna Verhagen draagt bij PostNL stokje over aan Pim Berendsen
- Digital advertising naar recordhoogte: TikTok en AI stuwen...
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en waarom van de campagne...
- AI houdt miljarden slechte advertenties tegen
- VIA draagt drie nieuwe bestuursleden voor: Dercksen,...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 16,... 25-04-2025
- Van buikgevoel naar breinstrategie... 22-04-2025
- De marketingtransfers van week 15,... 18-04-2025
- Nima Marketing Day 2025: Het hoe en... 16-04-2025
- AI houdt miljarden slechte... 16-04-2025
- Digital advertising naar... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management