We moeten offline (weer) sociaal worden, vindt Heineken

We moeten offline (weer) sociaal worden, vindt Heineken
  • Bureaus
  • 29 apr 2025 @ 15:33
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Heineken lanceerde zijn nieuwste wereldwijde campagne, waarmee het consumenten oproept om minder tijd op sociale media door te brengen en meer te investeren in echte ontmoetingen. Onder de slogan 'Social off socials' richt de bierbrouwer zich op het groeiende gevoel van digitale overbelasting, vooral onder jongvolwassenen.

Voor de campagne sloeg Heineken de handen ineen met Amerikaanse ster Joe Jonas en een reeks toonaangevende online creators, zoals Dude with Sign, Lil Cherry en Paul Olima. In humoristische filmpjes wordt een wereld geschetst waarin social media stilvalt omdat iedereen offline plezier maakt. De makers, normaal afhankelijk van digitale aandacht, worstelen zichtbaar met de leegte in hun feeds.

'Het is zo makkelijk om te blijven scrollen op je telefoon – ik ken dat gevoel maar al te goed’, zei Joe Jonas tijdens de lancering in New York. 'Door mijn nieuwe nummer offline te presenteren, voelde ik weer wat muziek echt betekent: contact maken met mensen.'

Bekijk de commercial hieronder



  • Bureaus
  • 29 apr 2025 @ 15:33
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De campagne, ontwikkeld door LePub en ondersteund door The Romans en Billion Dollar Boy, draait om de boodschap dat échte verbindingen offline plaatsvinden. In plaats van louter via schermen, ontstaat echte sociale energie volgens Heineken in fysieke ontmoetingen, zoals aan de bar.

Onderzoek, uitgevoerd door Statista en in opdracht van Heineken, wijst uit dat we vandaag de dag 35% minder tijd besteden aan sociaal contact dan 24 jaar geleden, terwijl schermtijd meer dan verdubbeld is. Gemiddeld spenderen volwassenen nu bijna zes uur per dag achter een scherm. Vooral Gen Z blijkt kwetsbaar: 62% voelt zich sociaal uitgeput door digitale interacties.

'Bij Heineken geloven we al sinds jaar en dag dat de beste connecties in het echte leven ontstaan', aldus Nabil Nasser, Global Head of Heineken. 'Door samen te werken met creators – voor wie online aanwezigheid essentieel is – geven we juist extra kracht aan de boodschap dat balans nodig is.'

De campagne start in de Verenigde Staten en rolt de komende maanden wereldwijd uit via televisie, sociale media, buitenreclame en digitale kanalen.

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken