We moeten offline (weer) sociaal worden, vindt Heineken

- Bureaus
- 29 apr 2025 @ 15:33
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 apr 2025 @ 15:33
- Kel Koenen
Heineken lanceerde zijn nieuwste wereldwijde campagne, waarmee het consumenten oproept om minder tijd op sociale media door te brengen en meer te investeren in echte ontmoetingen. Onder de slogan 'Social off socials' richt de bierbrouwer zich op het groeiende gevoel van digitale overbelasting, vooral onder jongvolwassenen.
Voor de campagne sloeg Heineken de handen ineen met Amerikaanse ster Joe Jonas en een reeks toonaangevende online creators, zoals Dude with Sign, Lil Cherry en Paul Olima. In humoristische filmpjes wordt een wereld geschetst waarin social media stilvalt omdat iedereen offline plezier maakt. De makers, normaal afhankelijk van digitale aandacht, worstelen zichtbaar met de leegte in hun feeds.
'Het is zo makkelijk om te blijven scrollen op je telefoon – ik ken dat gevoel maar al te goed’, zei Joe Jonas tijdens de lancering in New York. 'Door mijn nieuwe nummer offline te presenteren, voelde ik weer wat muziek echt betekent: contact maken met mensen.'
Bekijk de commercial hieronder
- Bureaus
- 29 apr 2025 @ 15:33
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 29 apr 2025 @ 15:33
- Kel Koenen
De campagne, ontwikkeld door LePub en ondersteund door The Romans en Billion Dollar Boy, draait om de boodschap dat échte verbindingen offline plaatsvinden. In plaats van louter via schermen, ontstaat echte sociale energie volgens Heineken in fysieke ontmoetingen, zoals aan de bar.
Onderzoek, uitgevoerd door Statista en in opdracht van Heineken, wijst uit dat we vandaag de dag 35% minder tijd besteden aan sociaal contact dan 24 jaar geleden, terwijl schermtijd meer dan verdubbeld is. Gemiddeld spenderen volwassenen nu bijna zes uur per dag achter een scherm. Vooral Gen Z blijkt kwetsbaar: 62% voelt zich sociaal uitgeput door digitale interacties.
'Bij Heineken geloven we al sinds jaar en dag dat de beste connecties in het echte leven ontstaan', aldus Nabil Nasser, Global Head of Heineken. 'Door samen te werken met creators – voor wie online aanwezigheid essentieel is – geven we juist extra kracht aan de boodschap dat balans nodig is.'
De campagne start in de Verenigde Staten en rolt de komende maanden wereldwijd uit via televisie, sociale media, buitenreclame en digitale kanalen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
Laatste Nieuws
- De Hypotheker omarmt... 29-04-2025
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit... 29-04-2025
- We moeten offline (weer) sociaal... 29-04-2025
- Shuttel en nxt agency verlengen... 29-04-2025
- Harder Better Stronger wordt... 29-04-2025
- MyPos versterkt Benelux-strategie... 29-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management