Marion Kremer (KPN) start eigen bureau

  • Bureaus
  • 10 mei 2016 @ 09:43
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkStrategieMarketingNieuwkomers

Onder de naam Kremer & Company start Marion Kremer (ex-KPN) vandaag haar eigen bureau. Kremer & Company specialiseert zich in een 360-graden benadering van stakeholder-engagement. Het bureau begeleidt bedrijven en organisaties bij de realisatie van een succesvolle strategie en een betekenisvolle rol in de samenleving.

In een samenleving die steeds transparanter en duurzamer wordt, komen veel bedrijven en organisaties in een cruciale transformatie. Ze moeten snel en adequaat reageren en vaak zijn nieuwe businessmodellen onontkoombaar. Oude zekerheden verdwijnen en disruptieve trends en ontwikkelingen prikkelen de gevestigde orde. Bedrijven staan zo voor een complexe uitdaging: in- en externe stakeholders binden en tegelijkertijd rekening houden met hun belangen. Daarin moeten ze het juiste evenwicht vinden. Kremer & Company helpt bedrijven en hun bestuurders om gedurende deze cruciale veranderingen actief te sturen op een goede reputatie.  

Kremer & Company werkt vanuit een geïntegreerde benadering en stuurt op relevantie, alignment en transparantie. Dankzij de samenwerking met zeer ervaren professionals in hun specifieke vakgebied (zogenaamde associate partners) beschikt Kremer & Company over de kennis en ervaring om voor iedere organisatie een op maat gesneden stakeholderstrategie te ontwikkelen. Het bureau helpt bedrijven en organisaties om zich vanuit de kern van hun bedrijfsvoering proactief met hun stakeholders en de samenleving te verbinden. Door het creëren van een duurzame reputatiestrategie met inhoudelijke thema’s en actieve begeleiding van de implementatie levert Kremer & Company een bijdrage aan de versnelling van hun verandering en groei.

Als director Corporate Marketing bij KPN, een functie die ze van 2010 tot 2016 vervulde, ontwikkelde Kremer een beleid om het bedrijf vanuit de strategie met stakeholders te verbinden en de rol van KPN voor de Nederlandse samenleving te duiden. Kremer: ‘We creëerden een integrale reputatiestrategie vanuit een proactieve dialoog met stakeholders. Die aanpak bleek succesvol.’

Vanuit haar kennis en ervaring zag Kremer de ruimte en mogelijkheden voor een 360-graden benadering op het gebied van stakeholderengagement. Met haar eigen bureau heeft ze dat nu verwezenlijkt. ‘Ik wil organisaties echt verder helpen. Essentieel voor mij is om resultaten te zien, want een mooie strategie ontwikkelen is één, maar ik word pas echt blij als we die strategie succesvol implementeren en bedrijf én samenleving daar baat bij hebben. Dát voor elkaar te krijgen is mijn kracht en daarin zit de toegevoegde waarde van Kremer & Company.’

Hans Koeleman, VP Corporate Communications & CSR bij KPN: ‘Met haar visie, plannen en implementatiekracht leverde Marion een belangrijke strategisch-communicatieve bijdrage aan de grote veranderingen van ons bedrijf. Mede hierdoor is KPN communicatief en op stakeholderniveau een proactief bedrijf geworden, waardoor de reputatie aanzienlijk is verbeterd en de band met de samenleving nu sterker is dan ooit.'

Met 25 jaar ervaring in stakeholdermanagement, commercie, marketing en communicatie is Marion Kremer een zeer ervaren professional. Gedurende haar carrière vervulde ze senior managementposities bij diverse bedrijven en bureaus.

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken