Crowdfunding voor De Kunst van het Verleiden

  • Bureaus
  • 9 mei 2019 @ 10:08
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Film

Deze week is Big Shots gestart met een crowdfunding-actie om de documentaire over de reclame in Nederland De Kunst van het Verleiden beschikbaar te maken voor het publiek. De film werd tijdens het 100 jarige bestaan van branchevereniging VEA voor het eerst vertoond.

Er is voor dit doel een bedrag van 22.500 euro nodig. De in 2017 uitgebrachte documentaire heeft veel losgemaakt bij mensen binnen en buiten de reclamewereld. Een vakgebied in transitie waarbij de talloze verhalen en inzichten gekoesterd worden en dus bewaard moeten blijven. Tot op de dag van vandaag krijgt Big Shots vragen van mensen die de documentaire willen bekijken. Echter, de documentaire kan op dit moment niet openbaar vertoond worden. Daardoor dreigt dit document verborgen te blijven voor toekomstige generaties.

Over de Documentaire

De Kunst van het verleiden is een documentaire over de belangrijkste ontwikkelingen en trends in de Nederlandse reclame vanaf de jaren ‘50. Regisseur en initiatiefnemer Danny van den Bersselaar ging in gesprek met de creatieve voorhoede van alle generaties reclamemakers. Middels persoonlijke verhalen en archiefmateriaal krijgen we inzicht in een wereld die voor velen tot de verbeelding spreekt en door anderen verafschuwd wordt.

Het doel is 22.500 euro

Archief- en beeldmateriaal in de huidige versie mocht alleen voor de besloten première in 2017 gebruikt worden. Voor openbare vertoning moeten beeldrechten worden afgekocht. De bestaande versie moet worden herzien en aangevuld met nieuw materiaal. Een punt van kritiek op de huidige versie was (terecht) de rol van vrouwen in de documentaire. Dit zal verbeterd worden in een nieuwe versie. Om de documentaire nog interessanter te maken voor een breed publiek wordt het online gedistribueerd in de vorm van een reeks afleveringen van 15-20 minuten. In samenspraak met een partner zal er een extra versie geschikt worden gemaakt voor televisie. 

Wanneer het doel van de actie behaald wordt, zal Big Shots: 

- De beeldrechten afkopen tot in de eeuwigheid 

- De huidige versie aanvullen met nieuw en nog niet eerder vertoond materiaal

- Een reeks afleveringen van 15-20 minuten maken, die online gedistribueerd kunnen worden

- Eventueel een extra versie voor televisie maken

- De website www.dekunstvanhetverleiden.nl - nu offline - voor een flinke tijd weer in de lucht  laten blijven.

Doneren kan hier

Dit alles zal mogelijk gemaakt worden door de originele regisseur Danny van den Bersselaar en met ondersteuning van producent Big Shots. De actie loopt tot 30 juni 2019. 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken