NEP en MediaMonks samen in virtual events
- Bureaus
- 10 jun 2020 @ 14:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Video
- 10 jun 2020 @ 14:57
- Sjaak Hoogkamer
Mediatechnologiebedrijf NEP en creatief digitaal productiebedrijf MediaMonks bundelen hun krachten en gaan als productiepartners virtuele en interactieve oplossingen voor grote wereldwijde evenementen ontwikkelen.
De twee wereldspelers uit Hilversum gebruiken hun jarenlange ervaring op het gebied van broadcast en live event technologie, contentdistributie en hun expertise in de creatie van immersive user experiences om de grootste en meest innovatieve virtuele events mogelijk te maken.
Hiermee spelen NEP en MediaMonks in op de groeiende vraag van organisaties naar virtuele events in deze tijd waarin fysieke samenkomsten zoals congressen en andere evenementen niet mogelijk zijn.
De samenwerking omvat de conceptontwikkeling, contentcreatie, registratie en distributie van een virtueel event. Met gebruik van het platform kan de samenstelling van mogelijkheden worden aangepast voor ieder soort evenement: van grote festivals en entertainmentshows tot aan congressen en andere business events.
Storytelling
Ralf van Vegten, Managing Director van NEP, legt uit: ‘De markt is abrupt veranderd omdat fysieke events in hun huidige vorm niet meer kunnen plaatsvinden. Daardoor is de vraag naar virtuele mogelijkheden toegenomen en doen nieuwe kansen zich voor in de vertaalslag van traditionele naar virtuele events. Waar MediaMonks zich kan richten op storytelling en de optimale beleving van een virtual event, kan NEP samen met zusterbedrijf Faber en onze productiepartners de studio’s, registraties, streaming en technische backbone verzorgen.’
Hybride
Remco Vroom, Hoofd Platform Solutions bij MediaMonks: ‘Een succesvol virtueel evenement gaat veel verder dan een goede wifi-connectie en een simpele livestream. Samen met de experts bij NEP kunnen we laten zien wat er mogelijk is in een toekomst waar we van compleet fysieke evenementen naar volledig virtuele evenementen gaan - of een hybride versie daartussenin.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- VGZ vervolgt campagne met Eva Eikhout05-11-2024
- Adnight pakt na Amsterdam en Brussel... 04-11-2024
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
- ANWB zet captcha in bij... 29-10-2024
- Gouden Zaag 2024 van start25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing