NEP en MediaMonks samen in virtual events

  • Bureaus
  • 10 jun 2020 @ 14:57
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Video

Mediatechnologiebedrijf NEP en creatief digitaal productiebedrijf MediaMonks bundelen hun krachten en gaan als productiepartners virtuele en interactieve oplossingen voor grote wereldwijde evenementen ontwikkelen.

De twee wereldspelers uit Hilversum gebruiken hun jarenlange ervaring op het gebied van broadcast en live event technologie, contentdistributie en hun expertise in de creatie van immersive user experiences om de grootste en meest innovatieve virtuele events mogelijk te maken. 

Hiermee spelen NEP en MediaMonks in op de groeiende vraag  van organisaties naar virtuele events in deze tijd waarin fysieke samenkomsten zoals congressen en andere evenementen niet mogelijk zijn.

De samenwerking omvat de conceptontwikkeling, contentcreatie, registratie en distributie van een virtueel event. Met gebruik van het platform kan de samenstelling van mogelijkheden worden aangepast voor ieder soort evenement: van grote festivals en entertainmentshows tot aan congressen en andere business events.

Storytelling

Ralf van Vegten, Managing Director van NEP, legt uit: ‘De markt is abrupt veranderd omdat fysieke events in hun huidige vorm niet meer kunnen plaatsvinden. Daardoor is de vraag naar virtuele mogelijkheden toegenomen en doen nieuwe kansen zich voor in de vertaalslag van traditionele naar virtuele events. Waar MediaMonks zich kan richten op storytelling en de optimale beleving van een virtual event, kan NEP samen met zusterbedrijf Faber en onze productiepartners de studio’s, registraties, streaming en technische backbone verzorgen.’

Hybride

Remco Vroom, Hoofd Platform Solutions bij MediaMonks: ‘Een succesvol virtueel evenement gaat veel verder dan een goede wifi-connectie en een simpele livestream. Samen met de experts bij NEP kunnen we laten zien wat er mogelijk is in een toekomst waar we van compleet fysieke evenementen naar volledig virtuele evenementen gaan - of een hybride versie daartussenin.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken