Elevation Group zet People centraal in bedrijfscultuur en marketing
- 5 nov 2024 @ 07:34
- Sales
Elevation Group is - marketing wise - boven zichzelf aan het uitstijgen. Met de komst van Michiel Mulder, Chief Marketing en Chief People Officer (CMO/CPO), timmert het bedrijf hard aan de weg. Doel? Het vergroten van de naamsbekendheid en het uitdragen van de missie en purpose met een uitgekiende marketingstrategie, met daarin een hoofdrol voor de mens. In gesprek met Mulder over talentscouting, persoonlijke groei (To Grow in Life), leiderschap, en people focus als succesfactor.
Het pand waarin Elevation Group recent is neergestreken, straalt een serene rust en hoge kwaliteit uit. Met veel licht, prachtige vloeren en moderne zwarte deuren biedt het bedrijf een stijlvolle werkomgeving in hartje Amsterdam. Bij de rondleiding zien we veel jonge en energieke mensen die goedlachs schakelen tussen laptop en targetbord. Mulder zal later zeggen: ‘Uiteindelijk is het hebben van een nieuwe job een van de vele belangrijke ontwikkelingen in je leven en dat is iets waar wij elke dag een belangrijke bijdrage aan leveren.’
IT-staffing
Elevation Group - in 2012 opgericht door Chris Wood en Floris Bouwman - zal voor sommige lezers nog onbekend zijn. Het is een logisch gevolg van de hyper niche focus in high quality IT-staffing. Met de labels Elevation Partners en The.NextGen bemiddelt de organisatie tussen opdrachtgevers en IT-professionals in alle contractvormen.
De organisatie telt ongeveer 250 interne medewerkers – verspreid over kantoren in Amsterdam, ’s-Hertogenbosch en Düsseldorf – naast de enkele honderden IT-specialisten die werken vanuit het label The.NextGen. Het totale netwerk bevat zo’n 30.000 IT-specialisten. Klanten heeft Elevation Group inmiddels in alle sectoren van Nederland en Duitsland, in een brede range van opdrachtgevers: van MKB tot overheid en multinationals. Naast het binnenhalen van klanten is de focus uiteraard ook gericht op het aantrekken en behouden van hooggekwalificeerde IT’ers. Om hierin te kunnen excelleren is Elevation Group altijd op zoek naar de allergrootste salestalenten voor de organisatie zelf.
Volwaardige marketing
Toen Mulder – voorheen onder meer (marketing)functies bij Lidl, A.S. Watson en Hema – nu bijna twee jaar geleden aantrad bij Elevation Group bleken er nog forse marketingkansen voor de organisatie te liggen. ‘Ik ben eigenlijk from scratch begonnen.
Natuurlijk gebeurde er wel het een en ander, want anders zou ik mensen tekortdoen, maar nu zit er een volwaardige marketingafdeling die als een geoliede machine alle aspecten van marketing beheerst. Met een slimme SEO- en SEA-strategie, een LinkedIn-campagne (14.000 volgers), volledig vernieuwde websites, online ads, een alomtegenwoordigheid op alle socialmediakanalen en een merkcampagne spelen we Elevation Group en haar labels goed in de kijker.’
Dynamische merkcampagne
Samen met reclamebureau Fitzroy werd de merkcampagne ontwikkeld waarvan de kleurrijke en dynamische uitingen – fotografie is van creatieve topper Bastiaan Woudt – op diverse plekken in het pand te zien zijn. De mensen pakken in de campagne nadrukkelijk de hoofdrol en worden gecombineerd met de energieke drive van het bedrijf ‘to elevate yourself’. De imposante diversiteit van Elevation Group krijgt in de uitingen perfect gestalte, gecombineerd met slogans als We Elevate IT Together, Elevate Everything en Join the Movement.
Mulder: ‘De combinatie van CMO & CPO zie je niet veel, maar wij zijn ervan overtuigd dat het een gouden combinatie is in een peoplegedreven business. Hoe mooi is het dat het aspect ‘mens’ een centrale positie heeft in de board en dat we dit ook kunnen inzetten als marketinginstrument. De employee journey en de client journey zijn beide belangrijk voor duurzame groei en zakelijk succes. Het is daarom heel slim om deze rollen te combineren. Begin dit jaar hebben we een strategie met onze purpose ‘To Grow in Life’ als focus gelanceerd. Als dienstverlenende service, maar ook richting onze interne medewerkers.’
Raakvlakken retail
Volgens Mulder is het de bedoeling dat al deze facetten via marketing op de juiste manier worden gedeeld met de buitenwereld zodat talent, maar uiteraard ook nieuwe klanten, zich aangetrokken voelen om deelgenoot te worden van het succes. Met zijn uitgebreide (marketing)retailervaring ziet Mulder veel overeenkomsten met zijn huidige rol: ‘Uiteindelijk wil je op het juiste moment, met de juiste boodschap iemand proberen te overtuigen. Alles is gebouwd op het herkennen en de juiste invulling te geven aan deze reis. Binnen de retail draait het om het verleiden tot aankoop van een product en in dit vak is het om mensen de overstap te laten maken naar een nieuwe en uitdagende functie. We helpen ze daarbij een stap vooruit. To Grow in Life.’
Elevation Group focust zich als werkgever veelal op starters die men aan de hand meeneemt in de groei naar een succesvolle functie binnen de salesorganisatie. Mulder: ‘De salestalenten die bij ons beginnen in het startersprogramma, vinden hier een springplank voor het succes van hun verdere carrière. Ze leren van de besten in het salesvak. Daarbij geven we het merk vorm vanuit het peopleperspectief. We zorgen voor een hoge mate van betrokkenheid, activering en creëren onderlinge verbinding om de algehele bedrijfsvoering, cultuur en daarmee het resultaat te verbeteren. Samen brengen we elkaar, onze klanten en kandidaten, steeds weer naar een hoger niveau.’
Bij ons ligt de lat echt hoog, we zijn een high performance business, met aandacht voor veiligheid, vertrouwen en verbinding.
Talent en awards
Dat hoge niveau blijkt onder meer uit de twee prestigieuze awards die Elevation Group in 2023 won: de FD Gazellen (voor snelst groeiende organisatie in Nederland) en de winnaar van de FlexTopGroeier in de omzetklasse € 50 - € 150 miljoen. Die helpen volgens Mulder zeker om het juiste talent aan te trekken en te behouden. ‘We bouwen aan een highperformance-cultuur waarin persoonlijke groei centraal staat. Naast praktische salesbegeleiding zijn we gestart met het ontwikkelen van leiderschap in diverse Inhouse L&D en andersoortige events en ontwikkelprogramma’s die verder gaan dan alleen je professionele ontwikkeling.’
Elevation Group onderscheidt zich in dit opzicht door kenmerkende incentives en specifieke ontwikkelingssessies te initiëren. Mulder: ‘Van een Ibiza-incentive en een zomerevent tot het Future- & Senior Leadership Programma en initiatieven als Gen Z-inspiratiesessies en een Mental Health Week. Juist ook om te voldoen aan wensen van onze medewerkers. Als je een volwassen organisatie bent, dan zijn dit onderwerpen waar je bij stil moet staan. Je moet continu luisteren naar wat er leeft bij je mensen.’
The.NextGen
Innovatie is dé kern van het bestaan van Elevation Group. Het label The.NextGen geeft hier invulling aan. The.NextGen is de detacheringsoplossing van Elevation Group. Het label zorgt ervoor dat medior en senior IT-consultants uitdagende opdrachten krijgen bij top-100 (IT-)bedrijven. Heel relevant in het licht van de nabije wetswijzigingen voor ZZP-inhuur. Achtergrond is de Wet DBA uit 2016 als de vervanger van de Verklaring Arbeidsrelatie (VAR). Het doel van de wet was om schijnzelfstandigheid tegen te gaan. Schijnzelfstandigheid houdt in dat een werkrelatie ten onrechte als opdrachtrelatie wordt gekwalificeerd, terwijl er eigenlijk sprake is van een dienstverband. The.NextGen biedt volgens Mulder ‘een geweldige oplossing voor extra zekerheid voor zelfstandige IT-professionals.’ Mulder: ‘Bij The.NextGen kun je als IT-prof innovatieve opdrachten, top-kennisevents en samenwerking met andere medior en senior IT-professionals verwachten. Wij regelen intussen de zakelijke kant, zodat de IT’er zich kan focussen op uitdagende projecten en zijn persoonlijke ontwikkeling. Dit alles via het The.NextGen 70/30-model.’
Dit kenmerkt de organisatie Elevation Group volgens Mulder als geen ander: altijd een scherp oog blijven houden voor nieuwe ontwikkelingen en daar alert en innovatief op inspringen. Mulder: ‘Elevation Group is een werkgeversmerk dat niet alleen interne medewerkers laat groeien als succesvolle salescollega’s, maar ook klanten, IT-professionals en talenten de gelegenheid geeft om te groeien in elk aspect van het leven. Een organisatie die mensen boven zichzelf laat uitstijgen!’
Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met Elevation Group
Tekst: BBP Media | Beeld: Zuiver Beeld
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [onderzoek] Campagne 'Kom niet naar Den Bosch' werkt...
- Campagne Bridging the Cap steunt jongvolwassenen met kanker
- Donny Roelvink ambassadeur Movember 2024
- Online campagne EasyPark: ‘Parkeren? Ik denk er niet aan’
- Onderzoek: 'Jongeren gevoeliger voor reacties op social dan...
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing