Nieuw bureau Amaru streeft naar meer diversiteit reclamewereld
- Bureaus
- 11 mrt 2022 @ 09:21
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 11 mrt 2022 @ 09:21
- Michiel van Zaane
De reclame-industrie kampt met een diversiteitsprobleem, volgens bureaugroep Ace, Leroy Niemel (oud Filling Pieces) en Angelo Bromet (Prospect Eleven). Om daar van binnenuit iets aan te doen hebben zij het bureau Amaru opgericht.
Amaru is een opleidingsinstituut en creatief bureau voor untapped talent, gevestigd in Amsterdam Zuidoost. Het doel van Amaru is om de creatieve industrie inclusiever te maken en een brug te slaan naar talent in ondervertegenwoordigde groepen. Het bureau biedt talent de mogelijkheid een jaar lang mee te werken aan creatieve projecten voor klanten van de verschillende Ace bureaus. Zo doen ze ervaring op en krijgen ze de kans hun talent te ontwikkelen, waarmee ze na het jaar kunnen doorstromen binnen de reclame- en marketing industrie.
Rogier IJzermans, CEO Ace: ‘Binnen Ace speelt DE&I natuurlijk een belangrijke rol. Samen met o.a. Emilio de Haan en Amber Haank, ontstond het idee om een bureau op te richten binnen de Ace-familie dat daadwerkelijk verschil kan gaan maken. Ik ben trots dat Leroy en Angelo zich hebben aangesloten, zodat we kunnen gaan laten zien wat voor ongelofelijke pool aan untapped talent er rondloopt in Nederland. Zonder per se een mooi gepolijst CV, maar juist met een eigen perspectief op de wereld en met oorspronkelijke creativiteit in het bloed. Want ons vak heeft de power om het verschil te maken, daar geloof ik echt in.’
Verbinden
Leroy Niemel, mede-oprichter Amaru: ‘Ons bureau staat voor het verbinden van verschillende leefwerelden en het overstijgen van grenzen. Uit eigen ervaring weet ik hoe het voelt om buitengesloten te worden, terwijl er wel van je creativiteit gebruik gemaakt wordt. Ik heb veel geleerd van mijn tijd binnen de fashion industrie en die lessen wil ik doorgeven. Enerzijds aan de nieuwe generatie jong talent en anderzijds aan de huidige leiders binnen de creatieve industrie. Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat het normaal is voor mijn dochter, dat onze sector over twintig jaar vol zit met mensen die op haar lijken. Op alle posities.’
De komende periode gaat het team van Amaru aan de slag met de werving van talent en het ontwikkelen van de eerste projecten. De diensten waar het nieuwe bureau zich nu op focust zijn enerzijds Cultural Consultancy, waarin strategisch en creatief samengewerkt wordt aan projecten via de Ace bureaus, en anderzijds trainingsprogramma's die worden aangeboden op het gebied van DE&I.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zalando presenteert nieuwe merkpositionering
- SuperRebel lanceert meest rampzalige campagne ooit
- [marketeer 208] Paul Woltering - partner Woedend
- Nieuwe campagne Bever: Buiten besef je wat je echt nodig hebt
- GVB zoekt Amsterdammers die buschauffeurs zoeken
- Rode Kruis start wervingscampagne vrijwilligers
Laatste Nieuws
- Rebranding voor technisch... 19-09-2024
- Vernieuwde website Jägermeister mikt... 18-09-2024
- Strategische denkers (15): Een... 18-09-2024
- Nieuwe elektrische Porsche Macan te... 18-09-2024
- Endeavour neemt Surf&turf over18-09-2024
- Domino's gaat voor de lekkere trek18-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing