[column] Top 5-TikTok-trends van deze week: Sint-vibes overal, Gen Z-invasie & door naar de ChinChin

[column] Top 5-TikTok-trends van deze week: Sint-vibes overal, Gen Z-invasie & door naar de ChinChin
  • Media
  • 13 sep 2024 @ 10:00
  • Link
  • Justine en Thamar
    Justine en Thamar

    Content worth sharing
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

TREND: Nú al kruidnoten?!
Ze zijn (al eventjes) back, die overheerlijke kruidnoten. Het is elk jaar weer hetzelfde liedje en ze lijken steeds eerder (eind juli werden de eerste zakken al gespot) in de winkels te liggen. De één noemt het uitmelken, de ander een keigoede marketingstunt. “Nú al kruidnoten? Het is nog zomer.” Hoe debiel het ook is, het werkt wel: de winterse Sint-lekkernij wordt al massaal geshopt. Dus wie is er nou echt gek? Sla ze vooral in voor op kantoor en geniet van een handje kruidnoten tijdens je koffie- of thee-pauze. Want zeg nou eerlijk, het is gewoon lekker. Niet zeuren, gewoon genieten.


@wibranl De kruidnoten liggen vanaf nu in de winkel bij Wibra! Te vroeg?😏#wibra #wibranederland #kruidnoten #pepernoten #sinterklaas #datdoejegoed ♬ origineel geluid - Wibra Nederland

SOUND: Two steps ahead
Internetpersoonlijkheid Nikocado Avocado shockeert het internet al jaren met zijn bizarre ‘mukbang-video’s’ (video’s waarin mensen tonen hoe ze buitensporig veel eten). Maar deze keer heeft hij zichzelf écht overtroffen. Nicholas Perry, zoals hij echt heet, heeft namelijk een megastunt uitgehaald. De Amerikaan nam voor maar liefst twee jaar aan videocontent vooruit op die hij de afgelopen 24 maanden deelde op de socials. In de tussentijd viel hij in het geheim een duizelingwekkende 113 kilo af, waar hij zijn volgers afgelopen week vanuit het niets mee verraste. Volgens hem was dit een sociaal experiment om aan te tonen hoe makkelijk mensen zich laten foppen door sociale media. Afgezien van zijn bizarre metamorfose gaat zijn soundbite ‘Two steps ahead, I am always two steps ahead’ nu hartstikke viral op TikTok. Vooral omdat-ie in elke situatie toepasbaar is en als marketeer kun je er dan ook echt alle kanten mee op. Heeft je collega altijd dezelfde vraag die jij eigenlijk al beantwoordt nog voordat-ie gesteld is? Of ben jij altijd up to date met je concurrenten, zodat je altijd weet wat hun volgende zet is? De mogelijkheden zijn wederom eindeloos. Wie ben jij dus twee stapjes voor?


@natalieavni No risks taken🙈I will turn it back on once I’m done measuring tho! Just don’t want a surprise appearance😂#ultrasoundtech #obgyn #pregnancy #genderreveal ♬ original sound - Nikocado Avocado

TREND: Gen Z takes over
TikTok staat momenteel vol met video’s waarvan Gen Z-medewerkers of -stagiaires het script hebben geschreven, terwijl een oudere collega de hoofdrol speelt. Engels gemixt met Nederlands, afkortingen, verkleinwoordjes of gewoon alles dramatiseren a la Cher uit Clueless: de jongere generatie heeft een volledig eigen taal ontwikkeld en… het werkt. Dus trommel je jonge collega’s op, stop ze bij elkaar en laat hun breintjes kraken. Gezellige, cringy, maar viraalwaardige content gegarandeerd.” Dus besties, kladiladi want het is (bijna) tijd voor de vrijmibo! Mijn office girl-era is helemaal begonnen na mijn BRAT-zomer. Ik voel dat dit mijn nieuwe persoonlijkheid wordt.”



FOOD: Soms moet je gewoon een hele courgette eten
Na de komkommer en de appel is nu de courgette aan de beurt (en dán zijn we écht wel weer toe aan een nieuwe foodtrend, hoor!). Waar eerder de lekkerste salades bij elkaar ‘geshaked’ werden met geraspte komkommer of appel, schittert nu een geraspte courgette in een gerecht om je vingers bij af te likken. Een beetje pasta, pijnboompitjes, bosui, cottage cheese, pesto en klaar is Kees. Makkelijk, vullend en megalekker, precíés waar deze hele trend voor staat. Dus pak die courgette uit de koelkast en geef ook hier weer je eigen draai aan. Heb je geen courgette, maar wel een wortel of paprika, bijvoorbeeld? Top! Hoe origineler, hoe beter. Of verkoopt jouw bedrijf een lekker product wat (geraspt) door een gerecht kan? Nog beter. Dit is hét perfecte moment om deze onder de aandacht te brengen, dus hop on the viral train!



SOUND: ChinChin van Ronnie Flex (mét Antoon, Kraantje Pappie & Lil Kleine)
Hoewel er nog geen releasedatum bekend is van het nieuwe nummer van Ronnie Flex is ‘ChinChin’ nú al een dikke hit op TikTok. De combinatie van een catchy beat, een (paar) goeie TikTok-teasers en samenwerkingen met niemand minder dan Antoon, Kraantje Pappie en Lil’ Kleine vormen - om nog even in de food-hoek te blijven hangen - dan ook hét ultieme recept voor een banger. Verwacht wordt dat het nummer schittert op Ronnie Flex’ nieuwe album SDL. In iedere nieuwe teaser lijkt er weer een andere artiest bij te komen die een verse heeft op dit liedje. Lil’ Kleine is de laatste in het rijtje, maar het zou ons niet verbazen als Ronnie nog meer voor ons in petto heeft. Het nummer is een hype, dus is het een slimme zet om ‘m te gebruiken in je volgende TikTok-video. Het is de uitgelezen kans – als je het ons vraagt – om een viral te scoren. Dus verzin een dansje, laat je nieuwste product óf gewoon de gezelligheid op kantoor zien en wie weet ben je binnen!


@ronnieflex Flex, Antoon én Crane!? Dom overtuigd om die ChinChin te gaan pre-saven. Pak geen L!🦇@kraantje pappie @Antoon ♬ Chin Chin - Ronnie Flex

Justine en Thamar

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken