AI-agent zorgt voor efficiëntere marketing en CX

AI-agent zorgt voor efficiëntere marketing en CX
  • B2b
  • 13 sep 2024 @ 09:46
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Geen tag

Salesforce introduceert Agentforce: een autonome AI-agent die organisaties in staat stelt klantcontact naar een hoger niveau te tillen. Met behulp van low-code applicaties kunnen bedrijven nu eenvoudig hun eigen AI-agenten bouwen, aanpassen en uitrollen voor marketing, service, sales en e-commerce.

Agentforce vergroot niet alleen de efficiëntie binnen organisaties, maar verhoogt ook de klanttevredenheid door klantinteracties te stroomlijnen en te personaliseren. De AI-agenten analyseren gegevens, nemen beslissingen en ondernemen acties zonder menselijke tussenkomst, wat leidt tot snellere en nauwkeurigere reacties op klantvragen. ‘Agentforce vormt de toekomst van AI en die toekomst begint vandaag’, zegt Marc Benioff, ceo van Salesforce. ‘Het vertegenwoordigt de derde golf van AI, waarbij we afscheid nemen van copiloten en een nieuw tijdperk verwelkomen van uiterst nauwkeurige, intelligente agenten die bijdragen aan de klanttevredenheid. In tegenstelling tot andere platformen is Agentforce een revolutionaire en betrouwbare oplossing die AI naadloos integreert in elke workflow, waardoor het zich diep in het hart van de customer journey bevindt. Dit betekent dat het anticipeert op behoeften, relaties versterkt, groei stimuleert en proactieve acties onderneemt op elk contactmoment.’

Heathrow Airport
In tegenstelling tot traditionele chatbots, die afhankelijk zijn van menselijke input en moeite hebben met complexe taken, opereren de AI-agenten van Agentforce zelfstandig. Ze gebruiken relevante data, creëren actieplannen en voeren deze uit zonder menselijke tussenkomst. Ze passen zich aan op basis van realtime gegevens, wat resulteert in efficiëntere en effectievere klantinteracties. Zo ook op Heathrow Airport. ‘We zijn echt onder de indruk van de manier waarop het AI-platform van Salesforce onze services heeft verbeterd, onze klanttevredenheid heeft versterkt en ons heeft geholpen om onze digitale omzet met 30% te verhogen’, vertelt Peter Burns, director of marketing & digital van de luchthaven. ‘Als drukste airport van Europa willen we een uitmuntende dienstverlening bieden aan de meer dan 80 miljoen passagiers die ieder jaar door onze terminals komen. De nieuwe AI-functionaliteiten zullen helpen om de reiservaring verder uit te breiden en Heathrow up-to-date te houden.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken