Menzis lanceert nieuwe campagne Leefkracht door Roorda
- Bureaus
- 13 okt 2022 @ 10:39
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 13 okt 2022 @ 10:39
- Nanny Kuilboer
Zorgverzekeraar Menzis lanceert een nieuwe campagne met mensen die elk op hun eigen manier bezig zijn met hun leefkracht. Roorda Reclamebureau ontwikkelde de campagne die op 17 oktober live gaat op tv, radio en in online media.
Al sinds 2014 is ‘Leefkracht’ een centraal onderdeel in de communicatie van Menzis. De nieuwe campagne is een vervolg op de eerdere campagne uit 2020 waarin de beweging naar een leefkrachtiger Nederland het uitgangspunt was. Joeri Jansen, creatief directeur Roorda: ‘Met de nieuwe boodschap “Leefkracht, je hebt het in je” brengt de zorgverzekeraar het dit keer dichter bij mensen. Om leefkracht echt tot leven te laten komen in de campagne maken we geen gebruik van acteurs, maar zien we mensen in hun dagelijkse leven. Van een 80-jarige supper, tot een jong meisje dat herstelt van een darmafsluiting en een blinde man die door begeleid hard te lopen twintig kilo afviel.’
Schuldhulpverlening
Menzis biedt verzekerden hulp, zoals via de SamenGezond-app of met schuldhulpverlening. Carolien Bos, marketingmanager Menzis: ‘In de campagne roepen we op om online de leefkrachtwijzer in te vullen voor tips en advies. Samen met de introductie van deze nieuwe campagneboodschap komen we ook met een nieuwe merkbelofte: Zorg voor leefkracht. We kiezen hiervoor om nog duidelijker uit te dragen dat het onze ambitie is mensen te ondersteunen in hun streven naar leefkracht, de positieve kracht van gezond leven. Wat mij er zo in aanspreekt is dat we het allemaal bewust of onbewust nastreven, een gezond leven. Daarom ook leefkracht, je hebt het in je. We hebben het woord leefkracht jaren geleden zelf bedacht. Het heeft een stevig fundament. En iedereen die we het vragen en die we spreken geeft er een invulling aan die precies is wat wij ermee bedoelen.’
Credits
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra
Creatie en strategie: Roorda Reclamebureau
Agency producer: Marga Bierema
Regie: Ralf Demesmaeker (Eyeforce)
Producers: Michelle Krevetzky (Eyeforce)
DOP: Tim Kerbosch
Research & casting: Sari Jacobs
Editor: Amber Hooijmans
Grading: Ruben Labree
Muziek: Most_Amsterdam
Geluid: Feike de Wit (Soundcircus)
Fotografie: Anne van Zantwijk
Mediabureau: Mindshare
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
- ANWB zet captcha in bij... 29-10-2024
- Gouden Zaag 2024 van start25-10-2024
- Campagne Vlinderziekte moet... 24-10-2024
- [mediabazen] KINESSO: Wouter Moen24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing