Nieuw bureau The Fresh Pool: focus op 50+
- Bureaus
- 15 nov 2023 @ 19:22
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 15 nov 2023 @ 19:22
- Sjaak Hoogkamer
Het nieuwe bureau The Fresh Pool van Olivier Koning en Paul de Kock van Leeuwen gaat zich richten op marketingcommunicatie voor de inmiddels 7,3 miljoen consumenten van 50 jaar en ouder.
Olivier Koning (voormalige Managing Director van creative agency Being There) en Paul de Kock van Leeuwen (ex-eigenaar Mediaplus) willen ‘een inclusievere marketingomgeving creëren, waarin we met impactvolle communicatie merken en deze ervaren consumenten aan elkaar verbinden.’
Volgens Koning vraagt dat ‘om veel kennis over deze heterogene doelgroep en verstand van het ontwikkelen van impactvolle communicatie. Daarom hebben wij onze Expert Pool samengesteld met experts op het gebied van wetenschap, onderzoek, gedrag en creativiteit.’
Olivier Koning over de missie van The Fresh Pool: ‘De doelgroep van 50 jaar en ouder is te lang de blinde vlek geweest van veel marketeers.
Het is tijd om de heersende mythes en vooroordelen rondom 50+ te ontkrachten.
Want dé 50-plusser bestaat ook helemaal niet. Het is een hele heterogene groep van 7,3 miljoen consumenten die zich met de juiste communicatie meer begrepen, gezien en gehoord zal voelen. Wij willen laten zien wat voor een prachtige groep mensen dit is; springlevend, koopkrachtig, divers en in verbinding met de hele samenleving.’
Paul de Kock van Leeuwen vult aan: ‘Ik ben als mediaondernemer al 25 jaar actief in deze markt. En ik zie al die tijd al de potentie van deze ervaren consumenten voor merken. Inmiddels zijn het er ruim 7,3 miljoen, aanzienlijk meer dus dan 20-49 (ca 6,7 miljoen). Ik verbaas me er vaak over dat het grootste deel van de marketingbudgetten nog steeds gericht is op 20-49 jaar.
Het wordt nu echt tijd om de doelgroep van ervaren consumenten serieus te benaderen en te starten met het creëren van campagnes die tegemoetkomen aan hun wensen en dromen.
En dan mag je er ook niet langer vanuit gaan dat je effectief bent onder het mom van “je krijgt ze erbij” als je een communicatieplan op 20-49 maakt. Wees nieuwsgierig, verdiep je in de diverse doelgroep en maak gerichte communicatie.’
De Expert Pool bestaat uit:
- Edgar Keehnen is in Nederland expert/spreker op het gebied van ‘mature marketing’ en auteur van het succesvolle marketingboek ‘Grey Ocean Strategy’ (“How to exploit the biggest market ever with age wise marketing”). Naast zijn promotieonderzoek aan de Nyenrode University, is hij als strateeg actief bij de The Fresh Pool en verzorgt hij Masterclasses.
- Motivaction is al 40 jaar internationaal opererend onderzoeksbureau en het is de grondlegger van het Mentality model dat inmiddels wereldwijd kan worden ingezet. Bovendien heeft Motivaction een trackrecord op het gebied van 50+ doelgroeponderzoek.
- Bovendien is er een pool aan ‘best in class’ creatieve denkers en makers die strategieën schrijven of concepten ontwikkelen en realiseren.
Meer info: The Fresh Pool - Onderzoek, strategie en creatie voor 50+ markt
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Paul de Kock van Leeuwen
- Edgar Keehnen
- nieuwkomer
- Olivier Koning
- blinde vlek
- bureau
- seniorenmarketing
- the fresh pool
- 50+
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ace brengt bureaus samen onder één... 28-01-2025
- Villa for You lanceert eerste... 28-01-2025
- Gamma motiveert Nederland om... 28-01-2025
- ‘Je nieuwe baan is altijd dichtbij’;... 28-01-2025
- [mediabazen] Global Data & Tech:... 28-01-2025
- Drie vragen aan… Frieda Ulsamer de... 28-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day