Gamma motiveert Nederland om kluslijstjes af te vinken
- Bureaus
- 28 jan 2025 @ 09:00
- Link
-
Tamara de Vos
Allround redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 jan 2025 @ 09:00
- Tamara de Vos
Met de campagne ‘Vink maar af weken’ zet Gamma Nederland in beweging om uitgestelde klusjes aan te pakken. Van humoristische video’s tot praktische tools en kortingen: de bouwmarkt wil het uitstelgedrag van Nederlanders doorbreken en hen helpen hun kluslijst af te werken.
De ‘Vink maar af weken’ werden in 2023 ontwikkeld door Persuade en Giesbers. Dit jaar is de campagne verder uitgebouwd door creatief bureau Neew, samen met Toko the Agency, Team 5PM en House of Sports. Volgens Timon Zijderlaan, Lead Creative bij Neew, richt de campagne zich op de oorzaken van uitstelgedrag: ‘Er zijn verschillende oorzaken voor: faalangst, een gebrek aan directe beloning, vrees voor onverwachte problemen of simpelweg andere prioriteiten; voor iedereen geldt weer iets anders. Er is echter één ding waar we wel allemaal vroeg of laat mee te maken krijgen door het steeds maar uitstellen van die klusjes: het gevoel dat die klusjes je blijven achtervolgen, en dat je ze niet uit je hoofd krijgt. Dáár hebben we in deze campagne mee gespeeld.'
Humor en herkenning op meerdere kanalen
De campagne is crossmediaal opgezet en speelt met humor en herkenning. ‘Voor ieder kanaal hebben we gezocht naar een unieke eigen manier om de boodschap relevant en geloofwaardig over te brengen', geeft Laurens Miedema, Manager Marketing en Communicatie bij Gamma, aan. In video’s worden personages achtervolgd door onafgemaakte klussen, terwijl op TikTok en andere socialmediaplatforms de boodschap op creatieve wijze terugkomt. Zo is ook schaatser Kjeld Nuis onderdeel van de campagne: hij wordt gehinderd door onafgemaakte klussen bij het verbeteren van zijn persoonlijke record. De social content in samenwerking met neurowetenschapper Boris Konrad gaat dieper in op waar uitstelgedrag vandaan komt.
Naast entertainment biedt Gamma praktische hulpmiddelen zoals how-to-video’s, afvinklijstjes en kortingen op klusmaterialen. De campagne loopt vanaf deze week en blijft actief tot het einde van de ‘Vink maar af weken’.
-
Tamara de Vos
- Werkt bij: BBP Media
- Functie: Allround redacteur
- Website:https://bbpmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- KPMG lanceert nieuwe merkcampagne: 'Het blijft mensenwerk'
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
- Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne
- Drie vragen aan... Maartje Bersi
Laatste Nieuws
- DCVF neemt retailactiviteiten... 29-01-2025
- Campagne Schouten & Nelissen: ‘Word... 29-01-2025
- Ace brengt bureaus samen onder één... 28-01-2025
- Villa for You lanceert eerste... 28-01-2025
- Gamma motiveert Nederland om... 28-01-2025
- ‘Je nieuwe baan is altijd dichtbij’;... 28-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day