Landelijke preventiecampagne moet diefstal e-bikes terugdringen

Landelijke preventiecampagne moet diefstal e-bikes terugdringen
  • Bureaus
  • 28 mrt 2024 @ 14:58
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Met een nieuwe landelijke preventiecampagne willen Stichting Aanpak Fiets- en E-bikediefstal, het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid en een vijftal verzekeraars het aantal fietsdiefstallen terugdringen.

Doel van de campagne ‘Staat-e-lekker?’ is om meer bewustzijn te creëren over het belang van het goed beveiligen van je e-bike. Het aantal slachtoffers van fietsdiefstal neemt namelijk al jaren fors toe, met name door de groeiende populariteit van e-bikes.

De campagne laat zien wat e-bike bezitters zelf kunnen doen om te voorkomen dat hun geliefde fiets gestolen wordt. Hiervoor werkt de campagne met verschillende pay-offs die bestaan uit concrete tips, zoals ‘extra slot erop’ of ‘ergens aan vast’. Op de website staat-e-lekker.nl staan simpele, effectieve manieren om de kans op diefstal te verkleinen. Via social media worden tips gedeeld en vandaag start een postercampagne bij NS-fietsenstallingen.

De campagne is daarnaast zichtbaar via de communicatiekanalen van de initiatiefnemers; Stichting Aanpak Fiets- en E-bikediefstal (S.A.F.E.), het CCV en verzekeraars Achmea, ANWB Unigarant, ENRA, Kingpolis, ASR en Univé. Ook wordt de campagne breed gedragen en verspreid door de ‘Staat-e-lekker’-partners, waaronder de Fietsersbond, NS, slotenmakers, fietshandelaren, gemeenten en de politie.

De campagne is onderdeel van een bredere aanpak van verzekeraars, de fietsbranche, maatschappelijke organisaties en kennisinstellingen om gezamenlijk op te treden in de bestrijding van fietsendiefstal. De campagne is ontwikkeld door communicatiebureau De Wolven in samenwerking met creatief bureau Dolly Warhol.

Credits:
Opdrachtgever: S.A.F.E. in samenwerking met het CCV, Achmea, ANWB Unigarant, ENRA, Kingpolis, ASR en Univé
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Rogier Eenkhoorn
Bureau: De Wolven en Dolly Warhol
Creatie: Leonne van de Ven, Steff van Dorp, Zoé Déjean (De Wolven), Rémi Bouwer, Bas Schipper, Patrick van Vliet (Dolly Warhol), Bob van Leeuwen
Website: Eljany Koppe, Sander Stenger (Firma Netjes)
Fotografie: Roos Stallinga

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken