Bol helpt studenten, scholieren én hun ouders met opstarten

Bol helpt studenten, scholieren én hun ouders met opstarten
  • Bureaus
  • 20 aug 2024 @ 13:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het school- en studiejaar is, afhankelijk waar je woont, weer begonnen of staat op het punt van beginnen. Bol helpt studenten, scholieren én hun ouders om de opstart niet al te traumatisch te laten verlopen.

Hoe laat gaat de school ook alweer uit? In de back-to-school campagnefilm zien we een vader die op de eerste schooldag van het jaar zelf nog niet helemaal lekker in het ritme zit. Hij denkt dat hij te laat gaat komen om zijn zoontje op te halen en haalt zich het ergste scenario in zijn hoofd als bezorgde ouder. Een bijrol in de video is weggelegd voor Juf Sanne, die een grote social following heeft en bekend staat om haar grappige content op onder andere TikTok en Instagram. Ook heeft zij eigen content ontwikkeld voor de campagne.

Opfriscursus-videoserie
Er is een opfriscursus-videoserie ontwikkeld, speciaal voor studenten. Deze haakt met een grote knipoog in op het gevoel dat je bent vergeten hoe de simpelste dingen werken – zoals een laptop openen, je agenda gebruiken of een schooltas inpakken. In drie simpele stappen wordt de kijker steeds geholpen met een extreem eenvoudige taak.
Als extra hulpmiddel lanceert bol tevens de studenten-checklist. Hiermee zien studenten alles wat ze nodig hebben voor het aankomende studiejaar in één handig overzicht.

Win de inboedel
Bol is bij verschillende studentenintro-weken aanwezig om ook daar studenten te helpen met opstarten. Er worden studentenhuisfeestjes georganiseerd in een speciaal ontworpen studentenhuis, waarbij de hele inboedel te winnen is. Van grote JBL speakers, een zithoek met Playstation, tot een gevulde koelkast en zelfs een wasmachine.

Uitrol
De in samenwerking met Dept ontwikkelde campagne is vanaf week 34 live op tv, radio, online video, (D)OOH, digital advertising, social media en met influencers. De sponsoring op locatie vindt plaats tijdens de studentenintroductieweken in zeven steden door het land: Leiden, Amsterdam, Maastricht, Delft, Rotterdam, Groningen en Utrecht. De studentenhuisfeestjes zijn op 15 augustus in Leiden, op 22 augustus in Maastricht en op 30 augustus in Amsterdam.

Credits:
Bol: Sophie Heeringa, Niels Moes, Danielle Snoeij, Fiona Vanderbroeck, Nick Rusman, Maarten van Es, Elbrich Boelens, Vincent van Bemmel, Erik Frijters, Debby Voerman
Bureau: Dept
Creative Director: Rob Voortman
Creatives: Luuk van de Put, Jurre van de Ven, Pim van Bommel, Luca Mascini
, Levy Misiedjan
Producers: Friso de Ronden en Dennis Gijsbers
Strategie: Jan Govaert en Bonne Roos
Account & PM: Thamar Herbschleb en Fleur Corman
Design: Vincent Botman
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Director: Rogier Hesp
DOP: Robbie van Brussel
Executive Producer: Floor Schroeijers

Post-productie:
Offline: Martin Heijgelaar & Lissette van der Lee - Editors
VFX: The Compound
Grading: Remi Lindenhovius
Sound: Earforce
Music: 22Ghost
Online: Pieter Bokborst & Amor Meijer

Productiepartner studentenhuisfeestjes: Megawatt
Mediabureaus: Dentsu NL en Mindshare BE
Ook meegewerkt aan de campagne: &Agency, Men in Green, 5PM

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken