Hema sluit Back to School-campagne af met Fortnite-game
- Bureaus
- 21 aug 2024 @ 08:21
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 aug 2024 @ 08:21
- Michiel van Zaane
Hema sluit de Slayma summer school campagne af met een speciaal ontworpen Fortnite-game. In de game worden spelers uitgedaagd om al skatend door de virtuele stad de Slayma summer school-collectie te verzamelen en op tijd “back to school” te zijn op de zomerse “Sappige Tijden” deuntjes van TikTokker Matz.
Met deze samen met Gospooky ontwikkelde campagne, die loopt tot 1 september, bouwt Hema voort op de eerdere Slayma-aanwezigheid op TikTok en Roblox en wil het merk haar connectie met de nieuwe generatie scholieren versterken. Daarom besloot de retailer als onderdeel van de jaarlijkse Back to School-campagne om, naar eigen zeggen als eerste Nederlandse retailer, de virtuele wereld van Fortnite te betreden. Het social gaming platform is gratis toegankelijk, populair onder de nieuwe generatie scholieren en biedt merken de mogelijkheid een eigen ‘level’ te bouwen. Naast enorme blow ups van agenda’s, etui’s en andere items uit de back to school-collectie ontbreken ook Hema-iconen als de rookworst en tompouce niet in het spel. Speciaal voor de campagne is de titelsong ‘Sappige Tijden' geschreven, die ook tijdens het spel te horen is.
Eva Vermeulen, Manager Campagne Marketing bij Hema: ‘Met deze campagne willen we laten zien dat we de scholieren, vooral degene die de spannende overstap maken naar de middelbare school, begrijpen en weten wat er bij ze speelt. Door net als onze community Fortnite volledig te omarmen en samen te werken met jonge creators, brengen we de juiste dosis energie in onze campagnes – precies wat scholieren nodig hebben voor een frisse start van het schooljaar.’
Hema en Gospooky hebben een rijke geschiedenis van campagnes, waarbij het doel altijd is om het merk te positioneren waar de jongere generaties zich bevinden. Na eerdere campagnes op TikTok en Roblox, was het nu de beurt aan Fortnite. ‘Het is geweldig om te zien hoe we HEMA opnieuw naar een nieuw platform kunnen brengen,’ zegt Tim van der Wiel, Founder van Gospooky. ‘Het is onze missie om onze klanten in de voorhoede van social te houden, en het betreden van de virtuele wereld van Fortnite bewijst dat technologie en creativiteit hand in hand gaan. Net als bij onze eerdere campagnes blijft de community-gedreven aanpak het hart van onze strategie voor Hema.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rode Kruis start wervingscampagne... 11-09-2024
- Nieuwe campagne Bever: Buiten besef... 10-09-2024
- Marieke Wolthers over het succes van... 10-09-2024
- Zalando presenteert nieuwe... 09-09-2024
- RA*W presenteert After-Cannes talk06-09-2024
- Dentsu wint wereldwijde mediapitch... 05-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing