Natuurhuisje: nieuwe campagne voor Duitsland als vakantiebestemming

Natuurhuisje: nieuwe campagne voor Duitsland als vakantiebestemming
  • Bureaus
  • 22 aug 2024 @ 10:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de nieuwe copyregel en campagne ‘Geen turbulentie, wel avontuur’ start Natuurhuisje een promotiecampagne voor Duitsland als nazomer vakantiebestemming.

Met de campagne legt het merk de vinger op een groter wordend probleem binnen de luchtvaart: meer en zwaardere turbulentie door de opwarming van de aarde. In samenwerking met GNTB (German National Tourism Board) wil Natuurhuisje laten zien dat Duitsland veel te bieden heeft om je vakantiegevoel aan te wakkeren.

Nederlanders vliegen volgens Natuurhuisje in 2024 nog altijd massaal naar warme landen om het nazomerse vakantiegevoel op te zoeken.

Naar aanleiding van de berichtgeving van de afgelopen maanden wil Natuurhuisje juist deze nazomer inspireren om het vakantiegevoel dichtbij huis te vinden: in Duitsland.

Boodschap: wanneer je op vakantie gaat, wil je even niet rennen en vliegen, maar juist helemaal ontstressen (in een natuurrijke omgeving). Door te kiezen voor een vakantie naar Duitsland, is er aldus het bedrijf ‘meer tijd en ruimte om te genieten van de oerbossen, meren en Duitse vergezichten.’

Naast het terugkerende thema ‘vliegschaamte’ wil Natuurhuisje met de campagne ook laten zien dat je in turbulente tijden gebaat bent bij een vakantie in de natuur.

Pieter Bastiaansen, Head of Marketing & Branding bij Natuurhuisje: ‘Veel Nederlanders beseffen niet hoeveel mooie natuur Duitsland te bieden heeft, en dat zonder ver te hoeven reizen. Met deze campagne willen we mensen inspireren om de prachtige natuur van Duitsland te ontdekken en hun volgende vakantie dichtbij huis te plannen.’

De campagne is vanaf deze week door het hele land te zien op straat en te horen op radio.

Credits

Klant: Natuurhuisje, Pieter Bastiaansen, Robert van Veen

Strategie, creatie, design & productie: Gardeners

VO: Peter Drost

Sound: Earforce, Thomas Wagenaar

Media: Out-of-home Masters

Partner: GNTB

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken