Ziggo brengt Europees voetbal onder de aandacht met brede campagne

Ziggo brengt Europees voetbal onder de aandacht met brede campagne
  • Bureaus
  • 21 aug 2024 @ 07:38
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Onder de noemer 'Beleef samen de liefde voor voetbal’ gaat Ziggo Sport live met een grote awareness- en PR-campagne. Om aandacht te genereren voor de exclusieve uitzendrechten voor Europees voetbal wordt een mix van on- en offline kanalen ingezet zoals TVC, radio, print, digital en OOH.

Het André Hazes-nummer ‘Wat is dan liefde’ gaat over de vreugde en de pijn van liefde en vormt de kern van de door Ogilvy ontwikkelde campagne ‘Voel de liefde voor voetbal’. Voetbalfans herkennen die emoties: of hun club nu wint of verliest, de liefde voor de sport en de club blijft altijd bestaan. Dat gevoel van saamhorigheid brengt hen samen bij Ziggo.

 ‘Liefde is meer dan geluk en voorspoed’, zegt Tolga Büyükdoganay, Chief Creative Officer bij Ogilvy. ‘Het gaat om intense emoties die André Hazes met het nummer ‘Wat is dan liefde’ perfect heeft gevangen. Van wanhoop tot euforie. Het was een unieke kans om diezelfde intensiteit in onze campagne voor Ziggo te verwerken, wat resulteerde in een boodschap die het hart van voetbalfans sneller doet kloppen. Het resultaat bezorgt je kippenvel, precies zoals we voor ogen hadden. Dit project laat zien hoe krachtig de combinatie van muziek en marketing kan zijn.’

Support de Supporter
Het inzicht dat 1,8 miljoen senioren een mate van eenzaamheid ervaren en dat het samen kijken naar sport en entertainment een sociale functie heeft werd het uitgangspunt van ‘Support de Supporter’. Uit landelijk onderzoek in opdracht van Ziggo gaf 63% aan dat samen voetbal kijken leuker is, en zelfs 50% wordt hier ook echt gelukkiger van. Het is echter niet voor iedereen vanzelfsprekend om samen voetbal te kijken. 65-plussers kijken namelijk vaker dan anderen alleen (50%). Met een focus survey uitgezet door het Ouderenfonds, toegespitst op waar de behoefte ligt van senioren omtrent activiteiten die eenzaamheid kunnen bestrijden, kwam sport delen én het ondernemen van lokale activiteiten als meest effectief naar voren. Daarom organiseert Ziggo de komende maanden “Support de Supporter”, speciale UEFA Europees voetbal kijkavonden voor senioren bij lokale voetbalclubs. Voetbalclubs en senioren kunnen zich op het matchingplatform opgeven en zullen aan de hand van postcode gebied gematcht worden aan elkaar.

Op 11 augustus werd Support de Supporter gelanceerd in de Johan Cruijff ArenA. Pers en vijftig senioren waren uitgenodigd om samen met Ronald de Boer en Sjaak Swart te genieten van de eerste competitiewedstrijd van Ajax.

Stijn Zwinkels, Head of Glasnost: ‘De liefde voor voetbal deel je het beste met elkaar, in het stadion maar ook voor de buis. Met Support de Supporter laten we door brand doing zien hoe Ziggo een groep mensen, die anders alleen kijkt, een helpende hand biedt. Voetbalclubs stellen hun clubhuis open voor senioren zodat zij laagdrempelig samen kunnen genieten van voetbal en van de gezelligheid met elkaar.’

Bij naar verwachting meer dan honderd lokale voetbalclubs en verenigingen door het hele land organiseert het telecombedrijf speciale avonden om samen Europees voetbal te kijken. De kijkavonden vinden plaats vanaf half september tot en met januari.

Credits:
Opdrachtgever: VodafoneZiggo
Creative agency: Ogilvy
Chief Creative Officer: Tolga Büyükdoganay
Creative Director: Henk Nieuwenhuis
Sr. Art Director: Jurriaan van Bokhoven
Sr. Copywriter: Jesse Ridder
Account Director: Regina Kroon
Business Leader: Claire Knight
Strategy Director: Arthur van de Kamp
PR agency: Glasnost
Managing Director: Stijn Zwinkels
Creative: Boudewijn Bosman
Account Director: Odette Bosman
Strateeg: Sophie Benink
Senior PR specialist: Sanne van ’t Ooster
Production Company: Monks
Sr. Producer: Jim Bresser
Producer: Raoul Sturme
Director/Photographer: Jef Boes
DOP: David Doom



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken