MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. De primaire doelgroep bestaat uit beslissers in marketing zoals marketingdirecteuren en - managers, productmanagers en directieleden met marketing in hun portefeuille. Daarnaast is MarketingTribune interessant voor beïnvloeders in marketing zoals consultants en adviseurs.
Sales

VM Packaging Awards 2025: inschrijven kan nog tot 12 februari
De inschrijving voor de VM Packaging Awards 2025 is geopend. Dé kans voor marketeers, designers, innovators en duurzaamheidmanagers om hun verpakkingsoplossingen in de spotlight te zetten. Met diverse categorieën en een prestigieuze prijsuitreiking, is dit evenement uitgegroeid tot hét moment om innovatie en creativiteit te vieren in de verpakkingsindustrie.
![[branded content] Animatie laten maken: Tips voor Succesvolle Video's](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Animatie laten maken: Tips voor Succesvolle Video's
Animaties zijn een krachtige manier om via creatieve storytelling je doelgroep te betrekken bij je organisatie. Een goed doordachte animatievideo kan je publiek betrekken en je merkboodschap effectief overbrengen. De afgelopen jaren is uit verschillende onderzoeken gebleken dat video een uiterst effectieve marketing en communicatie manier is om in contact te komen met je doelgroep. Het is dan ook slim om van tevoren goed onderzoek te laten doen naar hoe de perfecte animatie voor jouw organisatie er uit ziet.
![[branded content] Hoe Greenwheels scoort met PostNL](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Hoe Greenwheels scoort met PostNL
Greenwheels, pionier in deelmobiliteit, illustreert hoe samenwerking met PostNL en de inzet van een PostLab-sessie kan leiden tot significante verbeteringen in Direct Mail (DM)-campagnes en indrukwekkende conversieresultaten op de lange termijn.
![[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Sponsoring in de sport: goede reclamemogelijkheid of verspild budget?
In het spanningsveld tussen economisch succes en ethische verantwoordelijkheid rijst de vraag naar de effectiviteit van sportsponsoring. Bedrijven investeren aanzienlijke bedragen om hun merken te positioneren via sportpartnerschappen. Het debat over de effectiviteit van deze inzet laait echter steeds weer op. Critici vragen zich af of sportsponsoring eigenlijk wel een duurzame reclamestrategie is of gewoon een verspild budget.
![[branded content] De marketing van CoinMart: de zoete smaak van cryptovaluta](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] De marketing van CoinMart: de zoete smaak van cryptovaluta
CoinMart – gestart in juli 2023 - is een cryptovaluta exchange in Nederland en Spanje en heeft als doel om crypto-investeringen en handel voor iedereen te democratiseren. Actuele uitdaging is om snel meer naamsbekendheid te genereren en de doelgroep te motiveren om ze als merk/bedrijf serieus te overwegen als men in cryptovaluta wil stappen.

De toekomst van fysieke retail: innovatie en ervaring
In een tijdperk waarin de digitale golven het consumentengedrag blijven omvormen, staat de fysieke winkel voor nieuwe uitdagingen en kansen. Hoe blijven traditionele winkels aantrekkelijk in het licht van de online concurrentie? Het antwoord lijkt te liggen in het creëren van onvergetelijke winkelervaringen die verder gaan dan de beperkingen van het digitale domein.
![[branded content] Online marketing bureau Noordwijk: uw partner voor digitale groei](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Online marketing bureau Noordwijk: uw partner voor digitale groei
In de huidige digitale wereld is een sterke online aanwezigheid essentieel voor bedrijven die willen groeien en concurreren. Noordwijk, een bruisende kustplaats in Zuid-Holland, is de thuisbasis van diverse bedrijven die zich richten op het maximaliseren van hun online potentieel.
![[branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Versterk met PostLab de inzet van je mediamix
‘Direct mail is te zien als de vergeten groenten van de middelenmix’, zegt Maaike Ypeij van PostNL: heerlijk en gezond bij het goede recept. Daarvoor kunnen marketeers terecht bij PostLab. Met collega’s Roland Siebers en Peter Vervelde van PostNL bespreken we de nieuwste mogelijkheden. ‘Onze data en onze insights geven een goed kijkje achter de brievenbus.’
![[branded content] Waarom SEO uitbesteden aan JG Webmarketing een slimme keuze is](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Waarom SEO uitbesteden aan JG Webmarketing een slimme keuze is
Online marketing is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van elk bedrijf. Veel bedrijven kiezen voor online marketing uitbesteden, omdat ze merken dat het zelf doen vaak tijdrovend is en gespecialiseerde kennis vereist. Een belangrijk onderdeel van online marketing is zoekmachine optimalisatie (SEO). Wij geven een aantal tips over wat bedrijven kunnen doen om hun website voor de Google zoekmachine te optimaliseren en waarom het uitbesteden van SEO aan experts zoals JG Webmarketing voordelig kan zijn.
![[branded content] Geen contactcenter, maar partner in communicatie](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Geen contactcenter, maar partner in communicatie
In aanloop naar het tienjarig jubileum van WeCallForYou vertelt oprichter Monique Hoogkamer over de start en ontwikkeling van haar bedrijf. Wat begon als een freelanceproject in de IT-sector, groeide uit tot een succesvol communicatiebedrijf dat zich richt op zowel B2B als B2C. Met een focus op duurzaamheid en IT, voeren de medewerkers van WeCallForYou authentieke gesprekken met concrete antwoorden. Deze benadering, gecombineerd met technologische efficiëntie en flexibiliteit, heeft geleid tot een grote klanttevredenheid.
![[branded content] De kracht van sport kan de toekomst van een kind bepalen](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] De kracht van sport kan de toekomst van een kind bepalen
Dat sporten fysiek en mentaal gezond is, is geen nieuws. Maar vooral voor kwetsbare kinderen is sporten meer dan dat: sporten draagt bij aan de individuele ontwikkeling van het kind en zorgt voor meer zelfvertrouwen, meer eigenwaarde en meer sociale cohesie. Daarnaast zorgt de kracht van sport ervoor dat maatschappelijke problemen aangepakt kunnen worden en kinderen gelijke kansen krijgen, waarbij iedereen betrokken wordt.
![[branded content] De ernstige gevolgen van een slechte sfeer op de werkvloer](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] De ernstige gevolgen van een slechte sfeer op de werkvloer
Duizenden Nederlanders kampen met klachten die wijzen in de richting van een burn-out. Van alle werkende mensen heeft ongeveer één op de zes te maken met dergelijke klachten, in de leeftijdscategorie van 18 tot en met 34 jaar is dat zelfs één op de vier mensen. Soms wordt een burn-out veroorzaakt doordat mensen gedurende langere tijd een te hoge werkdruk ervaren. Ze nemen dan als het ware te veel hooi op hun vork, zoals het spreekwoord zegt. Maar vaak is het ook de sfeer op de werkvloer, die bepalend is voor het functioneren van de medewerkers.
![[branded content] De vijf belangrijkste customer experience trends voor 2024](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] De vijf belangrijkste customer experience trends voor 2024
Ontdek de essentiële trends voor 2024 in het Customer Experience Trendrapport van Beeckestijn Business School. CX-expert Sonja Stalfoort neemt je mee in de focuspunten, uitdagingen en kansen die dit jaar ontstaan. De trends uit het rapport zijn gebaseerd op verschillende klantonderzoeken, CX-plannen, klantgesprekken, zowel B2C als B2B, aangevuld met interviews met experts werkzaam bij Van Lanschot Kempen en Homefashion Group.
![[branded content] Thuiswerken en gezondheid: zorg voor je welzijn als marketeer](/templates/img/lazyload.gif)
[branded content] Thuiswerken en gezondheid: zorg voor je welzijn als marketeer
Na de corona crisis is thuiswerken het nieuwe normaal geworden. Zeker veel marketeers werken tegenwoordig gedeeltelijk of volledig vanuit huis. Veel mensen vinden het heerlijk om thuis te werken. Ze hoeven niet naar werk te reizen, ze zijn net iets flexibeler en je kunt gewoon werken in je comfortabele outfit: heerlijk! Als je thuiswerkt is het wel belangrijk dat je werk en privé goed gescheiden houdt. Ben je uitgeklokt? Laat die laptop dan ook echt liggen en geniet van je vrije tijd. Ben je aan het werk? Focus dan ook op de taak die voor je ligt en laat je niet afleiden door de huishoudelijke taken.
- AlgemeenWeblog [column] Slimme merkmanagers hebben...Nieuws Pionieren in een markt die volwassen...Nieuws Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij...Nieuws Max van Oosterhout eerste PIM...Nieuws Shortlist Nima Marketingprijzen...Nieuws Ontdek hoe merken hun effect op...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 16,...Nieuws Van buikgevoel naar breinstrategie...Nieuws De marketingtransfers van week 15,...Nieuws Nima Marketing Day 2025: Het hoe en...Nieuws AI houdt miljarden slechte...Nieuws Digital advertising naar...
- BureausNieuws Branded content zonder verhaal is...Nieuws [column] Echte verhalen werken beterNieuws Diva Agency wint internationaal...Nieuws Branded content werkt pas echt als...Nieuws WE Fashion selecteert Springbok voor...Nieuws Gamestate groeit uit tot Europese...
- ContentmarketingWeblog [column] All or Nothing - in de OTT...Nieuws Tabloo start speelse...Nieuws Sterk, creatief en vol lef - ANWB...Weblog Vier TikTok-ads die wél werken (en...Nieuws McDonald’s laat lef en...Nieuws Heineken introduceert ‘The Flipper’...
- DesignWeblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...Nieuws ADCN stelt nieuw Creative Board aan Nieuws Philips lanceert OneUp elektrische...
- Food en RetailNieuws Fritz-kola en Laser 3.14 vieren...Nieuws Albert Heijn introduceert vernieuwd...Nieuws [marketeer 223] Sophia Tienstra -...Nieuws Jonnie Boer pionier in gastronomie...Nieuws ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea...Nieuws Grolsch lanceert zomers bier met...
- MediaNieuws Sijthoff Media stopt met Business...Weblog [column] TikTok in april: álle...Nieuws Nieuwe Dumpert-serie volgt...Nieuws 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken...Nieuws NMO breidt luisteronderzoek uit met...Nieuws AvroTros analyseert kijkgedrag met...
- Online MarketingNieuws 3D-advertenties brengen...Nieuws Influencers moeten zich opnieuw...Nieuws Nieuwe website MP Motorsport draait...Weblog [column] Marketingfacts Focus #3Nieuws Swapfiets lanceert speelse...Nieuws [digital detox] Rozemarijn Koopmans...
- SponsoringNieuws a.s.r. zet ouders en kinderen aan...Nieuws Total 90-shirt maakt iconische...Nieuws Coca-Cola nieuwe Official Partner...Nieuws KNVB en DPG Media verlengen...Nieuws Van kantine tot klimaatneutraalNieuws Topschaatser Marijke Groenewoud:...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
- Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne...
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Branded content zonder verhaal is... 25-04-2025
- [column] Echte verhalen werken beter25-04-2025
- Diva Agency wint internationaal... 25-04-2025
- Branded content werkt pas echt als... 25-04-2025
- WE Fashion selecteert Springbok voor... 24-04-2025
- Gamestate groeit uit tot Europese... 24-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management