Nieuwe spaaractie Jumbo speelt in op producten Van Dichtbij
- Food-en-retail
- 29 jan 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 29 jan 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo lanceert vanaf deze week een spaaractie met eigen emoji’s. Deze 'Smiles', herplakbare stickers en gemaakt van 100% gerecycled materiaal, zijn er in 45 varianten en bevatten allemaal de ‘glimlach van Jumbo’.
Ze staan metafoor voor de producten die Jumbo ‘van Dichtbij’ haalt, waarmee het hele gezin spelenderwijs iets kan leren over waar ons voedsel vandaan komt.
De Smiles bestaan uit populaire emoji’s, special emoji’s met glow in the dark en glitter, typisch Nederlandse Smiles en Smiles in de vorm van eten van eigen bodem. Iedere Smile vertelt een eigen verhaal. Jumbo laat hiermee het hele gezin spelenderwijs kennismaken met oer-Hollandse weetjes en vooral ook waar ons eten en drinken vandaan komt. Marketing directeur Jorieke de Vries-Goosen: 'We weten dat er nog niet altijd veel kennis is over de oorsprong van ons eten en drinken. Bij Jumbo vinden we het belangrijk dat we een stukje bijdragen in de educatie daarover. Want veel van het Jumbo-assortiment komt gewoon uit Nederland. Deze lokale producten inspireren onze klanten bij een gezondere en duurzamere levensstijl. Hoe fijn is dat! Met deze actie kan het hele gezin een ‘spreekwoordelijke’ reis door eigen land maken en op een leuke manier leren over producten, een stukje Nederlandse geschiedenis en allerlei andere weetjes. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon veel fun!'
Eindeloos herplakbaar
De Smiles zijn eindeloos herplakbaar. Als ze vies worden, zijn ze af te spoelen onder de kraan en plakken ze weer als nieuw. Ideaal voor lang speelplezier. Bij iedere 10 euro krijgt de klant een gratis Smile. Om het sparen nog leuker te maken, is er de verzamelposter met een kaart van Nederland waarop alle herplakbare Smiles te verzamelen zijn. In de gratis Smiles app kun je bovendien alle Smiles ook digitaal sparen en leer je met spelletjes, weetjes en activiteiten spelenderwijs meer over eten uit Nederland.
Een campagne waar je een glimlach van krijgt
De Smiles spaaractie is onderdeel van een brede marketingcampagne die je door heel Nederland terug gaat zien. In een nieuwe tv-commercial zien we de bekende Jumbo reclamefamilie en we horen het aanstekelijke nummer ‘Je wil ze plakken’ op de melodie van I Like to Move it van Reel 2 Real. Er is ook een rol weggelegd voor boer Ayoub. Naast de tv-commercial zien we deze populaire boer ook terug op de socials van Jumbo, onder andere met het speciale ‘Je wilt ze plakken’-dansje. Verder wordt de campagne uitgerold op radio, diverse online-kanalen, print en instore.
(PvWK | beeld: jumbo)
Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke historie. Begonnen in 1921 als levensmiddelengroothandel heeft Jumbo een indrukwekkende groei doorgemaakt. Inmiddels is het de tweede supermarktketen van Nederland. Wekelijks verwelkomt Jumbo miljoenen klanten in meer dan 700 winkels en online via Jumbo.com en de Jumbo app. Sinds 2019 is Jumbo ook actief in België en heeft daar inmiddels ruim dertig winkels. In alle winkels én online staat Jumbo voor lage prijzen, een kwalitatief goed assortiment en service met een glimlach. Klanten kunnen daarbij vertrouwen op de bekende 7 Zekerheden. Voor het welzijn van toekomstige generaties wil Jumbo het beste doen voor mens, dier en natuur. Het MVO-beleid van het familiebedrijf richt zich daarom op belangrijke onderwerpen als lokale verbinding, gezonder eten, duurzame ketens, beter milieu en goed werkgeverschap. Samen met klanten, collega’s, ondernemers, leveranciers en partners levert Jumbo een bijdrage aan deze belangrijke maatschappelijke uitdagingen. Meer informatie over alle MVO-activiteiten staat hier.'
(bron: Jumbo)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo legt na crisisjaar solide basis voor hernieuwde groei
- [onderzoek] 'Beperkt aantal retailers echt onderscheidend'
- Today is Greenday combineert gezond - gewild en betaalbaar
- Nieuwe spaaractie Jumbo speelt in op producten Van Dichtbij
- [column] Van traditie naar transformatie: duurzaamheid in de...
- Pringles lanceert nieuwe campagne in samenwerking met Super...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Netto-omzet van Action tikt in 2024... 30-01-2025
- Nieuwe trends bij Xenos30-01-2025
- Primark lanceert adaptive collectie30-01-2025
- Blokker-franchisenemers naar KlusWijs30-01-2025
- [update] Ceo Ton van Veen verlaat... 29-01-2025
- Blue Band schakelt Gordon Ramsay in... 29-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day