Sanne Beijer-ten Voorde van Villa for You: 'Soms moet je durven vertrouwen op je onderbuikgevoel'
- Food-en-retail
- 29 jan 2025 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Interview
- 29 jan 2025 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Sanne Beijer-ten Voorde is Marketing Manager bij Villa for You. In aflevering 118 van de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert zij op een aantal steekwoorden: ‘Ik zie marketing als een avontuur’.
SANNE
Tijdens mijn stage bij Belvilla ontdekte ik mijn passie voor de vakantiehuizenbranche en sindsdien heeft dit werkveld me niet meer losgelaten. Na een korte uitstap naar een andere sector wist ik al snel dat mijn hart bij vakantiehuizen lag. Wie wil er nou niet dagelijks bezig zijn met vakanties? Het is een product waarmee je mensen blij maakt en een glimlach op hun gezicht tovert en dat maakt mij weer blij.
Bij Villa for You begon ik vanaf de start met het opzetten van de marketing en inmiddels leid ik een marketingafdeling met drie collega’s. Wat mij drijft, is de combinatie van strategie en hands-on werken; ik doe zelf de media-inkoop en houd ervan om direct impact te maken.
Ik zie marketing als een avontuur, overal liggen nieuwe kansen en uitdagingen. Mijn ambitie is eindeloos en ik blijf mezelf uitdagen om te groeien, te ontdekken en Villa for You verder op de kaart te zetten.
WHAT’S NEW?
Villa for You begon met de focus op aanbodopbouw en performancemarketing via seo, sea en social ads, aangevuld met samenwerkingen met nicheplatforms zoals Wintersport.nl en Snowplaza. Vervolgens richtten we ons op brandmarketing om eigenaren te bereiken via kanalen zoals FD, BNR en Quote. Dankzij samenwerkingen met partijen zoals Booking.com, Airbnb en reisbureaus weten gasten onze unieke vakantiehuizen te vinden.
Onze marketingmix is vervolgens elk jaar uitgebreid, met groeiende focus op naamsbekendheid via brede landelijke campagnes. Bij iedere campagne voegen we een nieuwe uiting toe aan onze mix, van een complexe maar nauwkeurig uitgewerkte sea-strategie tot het starten met radio, online samenwerkingen, sportsponsoring, tv-billboarding en snelwegmasten, waarmee we bouwen aan de toekomst van Villa for You op de lange termijn.
Tegelijk blijven advies op maat, persoonlijk contact en kwaliteit onze kernwaarden, waarmee we loyaliteit en directe boekingen stimuleren door informatieve en verrassende on- en offline flows voor onze gasten en eigenaren.
Deze week starten we onze eerste grootschalige OOH-campagne met abri’s door heel Nederland. Hiermee bouwen we aan een herkenbaar merk in het straatbeeld, met onze kenmerkende groene kleur en huisje. Het effect is lastig te meten, maar soms moet je durven vertrouwen op je onderbuikgevoel.
Ik ben nu al benieuwd wat we de volgende campagneperiode aan deze marketingmix gaan toevoegen.
MARKETINGVAARDIGHEDEN VOOR 2025
Flexibiliteit, beslissingskracht en analytisch vermogen zijn essentieel. Marketing verandert snel, dus je moet snel schakelen, soms risico's nemen en knopen doorhakken.
Datagedreven werken is belangrijk, maar het menselijke aspect blijft voor mij onmisbaar. Creativiteit is nodig om op te vallen, met per kanaal een duidelijke focus, maar je moet hier niet in doorslaan. Voor het grotere geheel geldt eigenlijk altijd: Less is more. Houd je boodschap simpel en krachtig.
MARKETINGINSPIRATIE
Dan zoek ik het toch binnen de branche en moet ik zeggen dat de Niet vliegen, wel landen-campagne van Natuurhuisje natuurlijk steengoed is. Het haakt in op huidige maatschappelijke issues als klimaat en duurzaamheid en geeft in vier woorden exact de kernwaarden van Natuurhuisje weer. Een sterk voorbeeld van effectieve en betekenisvolle marketing.
LESSON LEARNED
Ik heb twee grote lessen geleerd:
●Het belang van een duidelijke focus: Spreid niet te snel over verschillende markten, maar verstevig eerst je positie en bouw je mogelijkheden verder uit in gebieden waar je al bekend bent. Groei begint met een stevige basis.
●Het hebben van de juiste balans tussen performance en brandmarketing: Tijdens een eerdere campagne lag de nadruk sterk op directe resultaten via performancemarketing, maar ik besefte al snel hoe belangrijk het is om tegelijkertijd te investeren in het opbouwen van een sterk merk, hoe lastig ook in een markt die al redelijk verzadigd is. Brandmarketing zorgt voor herkenning en vertrouwen op de lange termijn, wat uiteindelijk de basis legt voor duurzame groei en je loyaliteit en retentie zal versterken.
MARKETINGETHIEK
We focussen op het waarborgen van onze kernwaarden in al onze uitingen: advies op maat, persoonlijke service, kwaliteit en transparantie.
Daarnaast gebruiken we technologie als ondersteuning om efficiëntie te verhogen zonder onnodige druk op medewerkers te leggen. Zo blijven we authentiek in onze aanpak en bewaken we het evenwicht. Ons doel is een bedrijf te zijn waar gasten graag terugkomen, eigenaren zich gewaardeerd voelen en medewerkers trots zijn om deel van uit te maken.
MARKETINGMONITOR
Hoe we monitoren? Onze reviews! Zowel onze verblijfsreviews als onze reviews op onafhankelijke platformen.
●Verblijfsreviews: 4,71 uit 5 op basis van 23.983 reviews
●Trustpilot: 4,7 uit 5 op basis van 1416 reviews
ONBEWOOND EILAND
Welke marketingtool ik mee zou nemen naar een onbewoond eiland? Ik vind AI de laatste tijd toch wel de ideale sparringpartner voor het creëren van een basis voor content, creatieve ideeën en het uitwerken van strategieën.
MARKETINGPODCAST
Mijn favoriete marketingpodcast is CMO Talk. Het is ontzettend waardevol om te horen hoe andere marketeers denken en werken. Ik haal veel inspiratie uit hun aanpak: waar ze op letten, hoe ze resultaten meten, in hoeverre gevoel een rol speelt in campagnes en hoe ze creatief omgaan met budgetten en uitdagingen. Een voorbeeld dat me is bijgebleven, is de pop-up bloemenstore van Lego in Utrecht, een geweldige case van merkbeleving, die volledig een eigen leven ging leiden tegen de verwachtingen in. Dit laat mij zien dat je soms de gok gewoon moet wagen.
Ook de manier waarop Hema zich na een moeilijke periode wist te herpakken, vind ik enorm inspirerend. Voor mij zit de kracht van deze podcast in de praktijkverhalen; je leert het meest van de ervaringen, successen en juist ook fouten van anderen.
ALS IK GEEN MARKETEER ZOU ZIJN, DAN WAS IK…
waarschijnlijk iets waarbij ik nog steeds met vakantiehuizen bezig zou zijn. Misschien terug in de rol van verhuurexpert, dit was mijn vorige job. Mijn passie voor deze branche is voorlopig nog te groot om er volledig afscheid van te nemen.
MARKETINGMYTHE
Dat alles meetbaar moet zijn in ROI. Performancemarketing is belangrijk, maar brandmarketing wordt vaak onderschat. Het kost geld en het resultaat is niet altijd direct zichtbaar, maar de waarde op de lange termijn is immens.
MARKTINGSUPERKRACHT
Als ik een marketingsuperkracht zou willen hebben dan is dat alle data uit interne en externe systemen samenbrengen in een perfect rapportagesysteem zonder extra kosten of tussenpersonen/portalen, waarbij het helemaal een droom zou zijn dat de data dan ook nog eens overeenkomt in het datawarehouse met de data uit de originele systemen. Dat zou niet alleen tijd schelen, maar ook voor meer inzicht zorgen, waardoor we sneller learnings kunnen halen uit alle activiteiten.
(FICTIEVE) MARKETINGGOEROE
Ik vergelijk mezelf ook wel eens met Alice in Wonderland. Haar nieuwsgierigheid en gevoel voor ontdekking inspireren me enorm. Ze laat zien hoe belangrijk het is om buiten de gebaande paden te denken en steeds nieuwe mogelijkheden te zien, een waardevolle les voor elke marketeer.
MARKETINGMEME
Deze meme vat perfect de balans samen tussen hoge verwachtingen en minimale middelen.
Ben je marketeer en wil je ook graag meedoen aan deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl. Iemand voordragen die perfect is voor deze rubriek kan ook natuurlijk!
Lees ook:
Lisa Klein Molekamp-Melsen van Vitakraft
Chadli Hachani van TopParken
Lobke Samallo van Intratuin
Amal Kamar van Greetz
Ingrid van Kempen van Ohra
Saskia Hamminga-Roest van SeniorWeb
Marjolijn van Dingenen van Lenovo
Birgit Tummers van het Chassé Theater
Sophie Vermolen van Westland Salades
Irene Muller van Joolz
Rhandy Biemans van Lu
Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof
Nicole van Lieshout van Noordwijk Marketing
Age Huitema van Quatt
Dennis van de Sande van Royal Swinkels
Jan Beckers van SodaStream Benelux
Roxanne Pinckers van Mastercard
Judith Hoogendoorn van Upfield
Lize Verdegaal van Subway
Sven Fase van VodafoneZiggo
Imo Muller van 165 Beats
Anne-Lynke Kikstra van Milka
Kirsten van der Sluijs van Purina
Martine Hardeveld Kleuver van Swappie
Milan Slikker van Nestlé
Thijs Gussenhoven van Amstel
Robin Wollenberg van Veolia
Suzanne van Malsen van Nationale Vacaturebank en Intermediair
Kelly Marijnissen van Easyfairs Nederland
Caroline Receveur van Maritim Amsterdam
Thijs Terwiel van Zuru
Evelien van de Glind van Greendish
Han Strijbos van ISS
Martijn de Weerdt van Schoonenberg
Joeri Everaers van The Selection Lab
Sebastiaan Bergen Henegouwen van Modern Media Hub
Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Renee van Rens van Bolsius
Jeroen Rijskamp van Roetz Bikes
Denise Bruens van Zwijsen
Suzanne Vredevoort van Livera
Nicole Bekkers van FC88
Michiel Scheepens van Altares D&B
Karin Lodewijks van Knauf
Annika Visser van Buro Marktzicht
Deborah Schüssel van Nima
Michiel Gieben van Daiwa House Modular Europe
Michiel Sallaets van Google
Kim van der Velden: 'Swapfiets wil ook bijdragen aan de leefbaarheid van steden'
Roosmarijn Rutten van Livekindly Collective
Isabelle Willemsens van The Walt Disney Company
Lisa-Marie Klap van Karwei
Wendy Straver van Exact
Arnoud Schonis van Eredivisie
Myrthe Kuipers: 'Supermarkten zouden het juiste voorbeeld moeten geven'
Martin Westerlaken van Schouten & Nelissen
Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
Imen Laroussi van Team Eiffel
Marleen Smit van Het Scheepvaartmuseum
Becky Nascimento van Iglo Nederland
Perijn Hoefsloot van Beter Bed
Marjanne Mulder van Achmea
Vita Kovalenko van Cardano
Willeke Binnendijk van MyHeritage
Joost Grootings van Pathé
Romélia Schwarzkächel van TerraSana
Jasper de Boom van de Nierstichting
Samantha Korenhof van PostNL
Alex Backers van Vacansoleil
Elfi Voorhuis van Pickwick
Michiel Henneke van SIDN
Jiri Staats van Innocent
Melissa Scholten van Digital Realty
Ilse Peters van Auping
Marlies Maasdam van Kinderpostzegels
Merle Eggink van Cybex
Jacqueline Rutgers van Snap Inc.
Jordi Hillenga van Scapino
Ruth Mollema van Puppyplaats
Annabel Hoogendoorn van Sunt
Tanita Mierau van Fruitz
Marieke Heesakkers
Florentine Vos van Podimo
Marga Stehmann van Carhartt
Mart Vonk van Vandebron
Marieke Schoon-van der Loop van Vrumona
Rene Heemskerk van Wallbox
Mari den Hartog van Odin
Stephan van Ee van Vrumona
Lenny Houwaart van The Good Roll
Martijn Rommertz van Mycosan
Lore Vanaudenhove van Bristol
Ilse van Loon van Stoov
Bojan Brkić van AutoScout24
Sander van Gelderen van Effectory
Lena Knoerzer van Fairtrade Original
Niels Uiterdijk van Inepro
Karin de Koning van Beiersdorf
Art van der Vorm van Hansgrohe
Steffie van der Velde van Luxaflex
Maura van Styrum van Livekindly Collective
Melanie Koning van Grolsch
Thomas Luberti van Wijnvoordeel
Marthijn van Oostveen van Houtwarenhuis
Ruby Lee van Hoorn van Lush
Tim Geelen van The Coca-Cola Company
Charlotte Paulus van Talk360
Zoë Snijder van Hooghoudt
Madelon Altena-Bogers van Etos
Michiel van Elk van Sublime
Patricia van Heffen van Do It Organic
Laurens Miedema van Gamma
Elke Schroevers van Organto
Roelijne Peters van Meetic-Group/Lexa
Ralph Rijks van Zalando
Liane Lens van Unox
Margaret Kreuger van T-Mobile
Akram Bouadli van Keune Haircosmetics
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe spaaractie Jumbo speelt in op producten Van Dichtbij
- Today is Greenday combineert gezond - gewild en betaalbaar
- [onderzoek] 'Beperkt aantal retailers echt onderscheidend'
- [marketeer 215] Marlies van Iterson - founder & director Pineut
- [column] Van traditie naar transformatie: duurzaamheid in de...
- Netto-omzet van Action tikt in 2024 €13,8 miljard aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Gemak en nabijheid... 06-02-2025
- Droste-effect mogelijk ten einde05-02-2025
- 'Nederlandse eiwittransitie kan en... 05-02-2025
- Eduard Verbaarschot van Duinrell:... 05-02-2025
- Fanta en Xbox laten gamers spelen... 03-02-2025
- Van Munster opvolger Van der Ent als... 03-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day