Nieuw Nivea-blauw logo voor Beiersdorf
- Design
- 10 jan 2014 @ 11:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual id
- 10 jan 2014 @ 11:00
- Redactie Design
Beiersdorf AG, Hamburg heeft een nieuw logo. Het bedrijf omschrijft het logo als helder, duidelijk en op de toekomst gericht. Het moet de focus op huidverzorging en de focus van Beiersdorf op de essentie symboliseren. Gekozen kleur is Nivea-blauw, het sterkste merk van de onderneming.
justblue.design Ontwikkelde het logo. Het logo wordt geïtroduceerd en geïmplementeerd middels een soft relaunch. Eerst worden alle digitale uitingen aangepast, daarna volgen alle andere communicatiemiddelen.
The Bue Agenda De logoverandering is onderdeel van een strategisch traject: 'The Blue Agenda’. Tegelijk wil het bedrijf een link leggen naar zijn oorsprong. Beiersdorf werd in 1882 opgericht door apotheker Paul C. Beiersdorf.
CEO Stefan F. Heidenreich: ‘Beiersdorf stands for quality, reliability and trust, for tradition and innovation. Most of all Beiersdorf stands for outstanding products and skin care expertise. The new Beiersdorf logo clearly reflects these values, our core competence and our identity. It is a development of the former logo oriented toward the future and builds a bridge between the company’s tradition and its future.’
Oud versus nieuw
Het oude logo was 35 jaar in gebruik. Naam en beeldmerk met de afkorting BDF en de vier punten stonden oorspronkelijk voor de vier divisies van het bedrijf: cosmed, medical, pharma en tesa.
Tegenwoordig bestaat Beiersdorf nog uit twee segmenten: Consumer en tesa. Het nieuwe logo behoudt het font van het oude logo, maar maakt in tegenstelling tot het vorige logo geen gebruik meer van andere grafische elementen. Het font met zachte, afgeronde letters moet een gevoel van zorg en vertrouwen uitstralen.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Shebang komt met nieuwe kaart... 19-02-2025
- ADCN stelt nieuw Creative Board aan 17-02-2025
- Philips lanceert OneUp elektrische... 06-02-2025
- Rabobank opent digitale deuren naar... 05-02-2025
- Geen reclame, maar kunst op... 28-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day