Nieuw Nivea-blauw logo voor Beiersdorf

  • Design
  • 10 jan 2014 @ 11:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual id

Beiersdorf AG, Hamburg heeft een nieuw logo. Het bedrijf omschrijft het logo als helder, duidelijk en op de toekomst gericht. Het moet de focus op huidverzorging en de focus van Beiersdorf op de essentie symboliseren. Gekozen kleur is Nivea-blauw, het sterkste merk van de onderneming.

justblue.design Ontwikkelde het logo. Het logo wordt geïtroduceerd en geïmplementeerd middels een soft relaunch. Eerst worden alle digitale uitingen aangepast, daarna volgen alle andere communicatiemiddelen.

The Bue Agenda De logoverandering is onderdeel van een strategisch traject: 'The Blue Agenda’. Tegelijk wil het bedrijf een link leggen naar zijn oorsprong. Beiersdorf werd in 1882 opgericht door apotheker Paul C. Beiersdorf.

CEO Stefan F. Heidenreich: ‘Beiersdorf stands for quality, reliability and trust, for tradition and innovation. Most of all Beiersdorf stands for outstanding products and skin care expertise. The new Beiersdorf logo clearly reflects these values, our core competence and our identity. It is a development of the former logo oriented toward the future and builds a bridge between the company’s tradition and its future.’

Oud versus nieuw
Het oude logo was 35 jaar in gebruik. Naam en beeldmerk met de afkorting BDF en de vier punten stonden oorspronkelijk voor de vier divisies van het bedrijf: cosmed, medical, pharma en tesa.

Tegenwoordig bestaat Beiersdorf nog uit twee segmenten: Consumer en tesa. Het nieuwe logo behoudt het font van het oude logo, maar maakt in tegenstelling tot het vorige logo geen gebruik meer van andere grafische elementen. Het font met zachte, afgeronde letters moet een gevoel van zorg en vertrouwen uitstralen.

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken