Johnny Cashew in zee met Tony's Chocolonely

- Food-en-retail
- 21 feb 2025 @ 15:36
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 21 feb 2025 @ 15:36
- Peter van Woensel Kooy
Een opmerkelijke samenwerking in de 'eerlijke keten': Johnny Cashew lanceert Melkchocolade Honing Zeezout cashews met eerlijke cacao, ingekocht via Tony’s Open Chain.
'Je weet namelijk zeker dat alle cashew- en cacaoboeren eerlijk zijn behandeld en betaald', lichten de makers toe.
Proper Nuts
Johnny Cashew is op weg naar een cashewketen waarin iedereen die plant, plukt en pelt eerlijk wordt betaald en behandeld. 'Alle noten zijn proper nuts. Johnny koopt de hele oogst (dus ook gebroken noten), verwerkt ze in het land van herkomst en verscheept ze zonder omweg. Dat gaat allemaal erg goed, en dus is de ambitie om verder te groeien. Meer cashews betekent meer boeren die een leefbaar inkomen verdienen en bovendien meer banen in de pelfabrieken. Daarom dus cashews met chocolade, honing en zeezout. Die zijn menselijkerwijze volstrekt onweerstaanbaar, waardoor jij geen enkele moeite hebt ze in je mandje te doen', meldt Johnny Cashew over de productinnovatie.
In dit rapport staat meer over wat Johnny Cashew doet voor een 'gezonde cashewindustrie'.
Johnny en Tony’s
De cacao voor de chocolade komt als gezegd via Tony’s Open Chain. Dit is een initiatief van Tony's Chocolonely dat andere merken uitnodigt om mee te doen met zijn missie om uitbuiting in cacao te stoppen. Ook in de cacaoketen komen veel misstanden voor, en door met Tony’s samen te werken versterkt Johnny de impact die het maakt op lokale cacaogemeenschappen in West-Afrika. Missiepartners zoals Johnny Cashew kopen ook hun cacao in via Tony's 5 samenwerkingsprincipes, en betalen onder andere voor de lange termijn een hogere prijs voor 100% traceerbare cacao. Tony's Open Chain heeft al twintig missiepartners, die samen strijden voor leefbaar inkomen voor boeren en het einde van illegale (kinder)arbeid en ontbossing. Meer info staat hier: over ons.
De nieuwe variant is sinds deze week verkrijgbaar bij Albert Heijn.
(PvWK | beeld: JC)
Het impact report van JC
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- eerlijke cacao
- Tony's Chocolonely
- Tony’s Open Chain
- cashews
- noten
- chocola
- Johnny Cashew
- duurzaam
- mvo
- reisduur
- eerlijke keten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Johnny Cashew in zee met Tony's... 21-02-2025
- Kruidvat viert 50 jaar 'verrassend... 21-02-2025
- McKinsey onderzoekt rendement retail21-02-2025
- [marketeer 218] Niels & Mariëlle... 21-02-2025
- Nieuwe merkstrategie... 20-02-2025
- Aanprijzing 'bio - onbespoten schil'... 20-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day