Kruidvat viert 50 jaar 'verrassend voordeel' met prijsjes-campagne

- Food-en-retail
- 21 feb 2025 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 21 feb 2025 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Voordeeldrogisterij Kruidvat bestaat 50 jaar. Om dit jubileum te vieren trapt Kruidvat komende week af met de campagne ‘Lang leve Kruidvat prijsjes’. Bekijk hier alvast de film.
De drogist benadrukt hiermee naar eigen zeggen haar 50-jarige toewijding aan betaalbare drogisterijproducten. 'Met lage prijzen en aantrekkelijke acties helpt de keten klanten al decennialang om zich gezond, mooi en goed te voelen.'
Het leven is duur. Dat was vijftig jaar geleden al zo, en dat is vandaag de dag nog steeds. Kruidvat speelt hier al bijna een halve eeuw op in met een scherpe prijspositionering. Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat, licht toe: 'Met de nieuwe campagne "Lang leve Kruidvat prijsjes" vieren we samen met onze klanten het voordeel waar vele huishoudens al jarenlang van profiteren. Onze kracht ligt in scherpe deals. Zo maken we health-, beauty-, body- en babyproducten bereikbaar voor zoveel mogelijk mensen. Dat is wat Kruidvat al 50 jaar steeds verrassend, altijd voordelig maakt.'
50 jaar drogist
De campagne loopt in week 9 en 10, 2025. In deze campagne stelt Kruidvat haar typische aanbiedingen maximale zichtbaarheid te geven, zowel in de winkels als online. 'Naast vele 1+1- en 2+2-acties op populaire health-, beauty-, body- en babyproducten zijn er ook extra scherpe weekenddeals en dagdeals met 50% korting, een Extra Goedkoopavond en exclusieve aanbiedingen voor Kruidvat Club leden.'
In de tv-commercial voor deze campagne laat de geliefde single moeder Lies zien dat ze niet hoeft te schrikken van de prijsjes bij Kruidvat. Waar ze wel van schrikt, is de prijs die haar dochters Anna en Livi vragen om op hun broertje Jude te passen. Daarnaast maken consumenten tijdens deze campagne via een game in de Kruidvat app kans op een jaar lang gratis winkelen of Kruidvat Club punten, en zien ze de campagne terug in folders, de winkels, op social media en in een influencercampagne. In de social campagne raden oma Miep en haar kleindochter prijzen van Kruidvat producten, wat zorgt voor humor en nostalgie. In de influencercampagne delen influencers hun verhaal rondom producten van Kruidvat die van generatie op generatie worden doorgegeven. Bekijk de tv-commercial in het venster hieronder.
(PvWK | beeld: AS Watson)
Credits
opdrachtgever: Kruidvat
reclamebureau: DDB Amsterdam & DDB Retail
productiehuis: DPPLR
concept: DDB Amsterdam
offline edit: Marc Bechtold
online/grading: Crabsalad
geluid: Earforce
social content: StudioM & We Are First
influencer marketing: We Are First|
media en creatie: GroupM, EssenceMediacom & StudioM
PR: Ace PR
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Johnny Cashew in zee met Tony's... 21-02-2025
- Kruidvat viert 50 jaar 'verrassend... 21-02-2025
- McKinsey onderzoekt rendement retail21-02-2025
- [marketeer 218] Niels & Mariëlle... 21-02-2025
- Nieuwe merkstrategie... 20-02-2025
- Aanprijzing 'bio - onbespoten schil'... 20-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day