Qualifio en Actito versterken strategische samenwerking

Qualifio en Actito versterken strategische samenwerking
  • B2b
  • 20 feb 2025 @ 10:45
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Qualifio en Actito, twee belangrijke spelers in digitale marketing in Europa, versterken hun strategische en operationele samenwerking onder een gedeeld leiderschap om hun groei te versnellen.

Hoewel elke entiteit zijn autonomie behoudt, is dit initiatief volgens de partners gericht op het verder benutten van synergieën om nog effectievere en geïntegreerde oplossingen te leveren voor het verzamelen van klantgegevens en marketingactivering. Als leden van de QNTM Group gaan Qualifio en Actito een nieuwe fase van hun samenwerking in met organisatorische veranderingen die zijn ontworpen om de impact van hun respectievelijke aanbiedingen te maximaliseren.

Deze nieuwe aanpak stelt beide entiteiten in staat om innovatieve oplossingen te leveren die de klantervaring verbeteren en marketingstrategieën optimaliseren. Onder leiding van Quentin Paquot, nu CEO van beide entiteiten, weerspiegelt deze gedeelde richting een toewijding om hun marktpositie te versterken en tegelijkertijd te profiteren van hun complementaire expertise.

Shared leadership
Qualifio en Actito blijven opereren als twee afzonderlijke entiteiten onder leiding van Quentin Paquot. Door nauw samen te werken en hun respectievelijke expertise te benutten, maximaliseren de twee entiteiten de effectiviteit van hun oplossingen en versterken ze hun marktpositie. Het operationele leiderschapsteam van Actito bestaat uit: Marc Désenfant, algemeen directeur Eric Godefroid, Chief Operating Officer Benoit Delisse, Chief Technology Officer De activiteiten van Qualifio worden geleid door: Laurent Mélon, algemeen directeur en Chief Technology Officer Max Syvhonen, Chief Revenue Officer De oprichters van Actito, Kenya Rose en Benoît De Nayer, stappen uit hun operationele rollen, maar blijven hun expertise en visie bijdragen als bestuursleden naast Olivier Simonis, medeoprichter van Qualifio. Acito- en Qualifio-klanten blijven uitzonderlijke ondersteuning ontvangen voor het verzamelen van klantgegevens en marketingactivatie. De strategische samenwerking tussen beide entiteiten maakt de weg vrij voor gezamenlijke innovaties, waardoor de relevantie, personalisatie en effectiviteit van hun oplossingen verder worden verbeterd, terwijl dezelfde hoge servicenormen behouden blijven.

Europees ecosysteem
Gebaseerd op het principe van composability is QNTM de leidende Europese MarTech-groep, die een portfolio van best-in-class oplossingen biedt die naadloos samenwerken. Door het MarTech-ecosysteem te vereenvoudigen, stelt QNTM bedrijfsleiders in staat om één oplossing te kiezen of meerdere producten van de groep te combineren om gepersonaliseerde klantervaringen te leveren die conversie stimuleren.

Naast Qualifio en Actito telt QNTM vijf andere oplossingen in zijn ecosysteem.

  1. Content management system for e-commerce
  2. Digital experience platform
  3. Mobile marketing platform
  4. Product information management (PIM) solution
  5. Customer Data Platform (CDP)

Met deze aanpak biedt QNTM Europese merken een geavanceerd technologisch ecosysteem dat perfect aansluit op de marktvraag en wettelijke vereisten.

Door de krachten te bundelen, willen Qualifio en Actito twee naadloos geïntegreerde oplossingen leveren die klaar zijn om de uitdagingen van morgen op het gebied van klantgegevensverzameling en marketingactivering aan te gaan.
(PvWK | beeld: team Qualifio en Actito)

Over QNTM Group
'QNTM is de toonaangevende Europese MarTech-groep en biedt een portfolio van best-in-class oplossingen die samenwerken. Met een innovatief en geïntegreerd portfolio van MarTech-platforms stelt QNTM bedrijfsleiders in staat om gepersonaliseerde klantervaringen te leveren die conversie stimuleren.

Dit portfolio omvat Actito, Bizzkit, Ibexa, Notificare, Quable, Raptor en Qualifio, beschikbaar als zelfstandige oplossingen of naadloos geïntegreerd binnen het QNTM-ecosysteem. Meer info: Qntmgroup.com.'
(bron: QNTM)

Over Qualifio
'Qualifio is het toonaangevende Europese first- en zero-party dataverzamelingsplatform voor consumentenmerken. We stellen marketingteams in staat om hun doelgroepen te leren kennen via interactieve en gamified ervaringen, wat overtuigende redenen biedt voor voortdurende betrokkenheid bij hun merk. Meer dan 400 bedrijven wereldwijd gebruiken Qualifio, waaronder Nestlé, L'Oréal, Unilever, Currys, Valencia CF, LolaLiza, Daily Mail Group, Vivendi en DPG. Meer info: Qualifio.com.'

(bron: Qualifo)

Over Actito
'Actito is een Europees Customer Engagement Platform (CEP). Het platform is krachtig en intuïtief en stelt marketingspecialisten in staat om de betrokkenheid van klanten te vergroten door middel van zeer gepersonaliseerde communicatie gedurende de gehele levenscyclus van de klant. Met native AI-aangedreven omnichannel-orkestratie biedt Actito merken een manier om winstgevende en duurzame klantrelaties op te bouwen. Actito is gevestigd in België, met kantoren in Louvain-la-Neuve, Parijs, Rotterdam, Barcelona en Londen. Het platform wordt gebruikt door meer dan 550 merken, waaronder BNP Paribas, Matmut, David Lloyd, RTBF, Relais & Châteaux en Henkel. Meer info: Actito.com.'

(bron: Actito)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken