[beeldverslag] Camille Oostwegel ChâteauHotels & -Restaurants verandert bedrijfsnaam en huisstijl in 'Oostwegel Collection'
- Food-en-retail
- 30 sep 2016 @ 09:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - GraphicFood
- 30 sep 2016 @ 09:52
- Peter van Woensel Kooy
Camille Oostwegel ChâteauHotels & -Restaurants gaat vanaf heden verder onder de naam Oostwegel Collection. Een aanpassing van de huisstijlen zal de merkbeleving beter presenteren en grotere aantrekkingskracht genereren voor Nederlandse en internationale gasten. De bekende onderneming uit Limburg bestaat uit drie luxe hotels en zeven restaurants en is sinds 1980 een begrip in Nederland en daarbuiten. Het nieuws werd bekend gemaakt tijdens een lunch, waarbij vier Oostwegel-topchefs elk een gang bereidden. Inhoudelijk- en beeldverslag.
Missie Oostwegel
'De Oostwegel Collection heeft als missie: het creëren van inspirerende belevingen en samen bouwen aan een nalatenschap, die verder gaat dan de verwachtingen', zo werd gesteld tijdens de lunch te Christofori aan de hoofdstedelijke Prinsengracht. In deze missie zal Camille jr. de komende jaren een grote rol gaan spelen. 'Door een duidelijkere positionering en het creëren van nieuwe huisstijlen, komt het individuele karakter van ieder huis sterker naar voren. U gaat dit terugzien in de visuele identiteit van de huizen door bijvoorbeeld fotografie, maar ook in gastbeleving middels nieuwe initiatieven. Ook is de bedrijfsnaam korter gemaakt, waardoor deze gemakkelijker te onthouden is en zowel Nederlandse als internationale gasten aanspreekt', aldus Oostwegel jr., die thans directeur Business Development bij het familiebedrijf is. Camille jr. zal nog niet in de voetsporen van zijn vader treden, maar Camille sr. zal wel steeds meer een ondersteunende rol gaan vervullen, zo werd aan het selecte gezelschap aanwezigen onthuld.
Nieuwe visuele identiteit en bedrijfsnaam
Bij de omdoping in Oostwegel Collection hoort ook een nieuwe huisstijl, waarvoor designbureau VBAT tekent. 'Omdat de onderneming precies weet waar zij voor staat, was het makkelijk om het een nieuwe visuele identiteit te geven. Het moeilijkste gedeelte was het vinden van de correcte balans tussen de identiteit van de onderneming en de verschillende huizen en restaurants, omdat deze uiteraard ieder uniek zijn. Ik ben blij met het resultaat. Het is gelukt om deze balans te vinden, zonder de verschillende huizen te overschaduwen', lichtte aanwezige Eugene Bay toe, chairman VBAT Branding & Design. Hierna laafden de aanwezigen aan een lange tafel zich aan een feestelijke lunch, waarbij onder anderen wijnen uit eigen kasteeltuin geschonken werden. Het ontspannen, rijke Limburgse gastheerschap was vandaag uitstekend voelbaar, te ruiken en te proeven aan de Prinsengracht. (PvWK)
BEELDVERSLAG
Lunchbeelden
Vader en zoon Oostwegel
(foto's: PvWK voor MarketingTribune, 2016)
Het nieuwe logo door VBAT, basis voor een compleet nieuwe huisstijl
Over Oostwegel Collection
'De Oostwegel Collection is een familiebedrijf dat staat voor Inspirerend, Vakmanschap en Gastvrijheid. Deze drie begrippen worden tot leven gebracht door drie pijlers: Mens, Locatie en Gastronomie. Camille Oostwegel sr. begon 36 jaar geleden met veel passie en zorg aan het restaureren van Rijksmonumenten en inmiddels bestaat de onderneming uit vier luxe huizen: Château Neercanne, Winselerhof, Château St. Gerlach en het Kruisherenhotel Maastricht. Voor meer informatie, kijk hier.' (bron: OC)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Oostwegel Collection
- design
- Neercannes
- inspirerend
- missie
- familiebedrijf
- Camille
- Business Development
- hotel
- chef
- Christofori
- directeur
- food
- Limburg
- nalatenschap
- wijn
- kasteel
- st. Gerlach
- Oostwegel jr.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Albert Heijn introduceert 40... 03-01-2025
- Lowlander stapt volledig over op... 03-01-2025
- Els Dijkhuizen benoemd als GCD... 02-01-2025
- 130 plaatsen bieden toch Unox... 02-01-2025
- Jumbo start nieuwe jaar met grootste... 01-01-2025
- [HNY] 118 miljoen euro aan vuurwerk... 01-01-2025