Asos bevestigt exclusieve gesprekken om Topshop over te nemen

Asos bevestigt exclusieve gesprekken om Topshop over te nemen
  • Food-en-retail
  • 25 jan 2021 @ 15:55
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Online modegigant Asos bevestigt vandaag dat het exclusieve gesprekken voert met het Britse retailconcern Arcadia om de merken Topshop, Topman, Miss Selfridge en HIIT over te nemen.

Het is groot retailnieuws in Engeland. Uit rapporten blijkt dat Asos meer dan £ 250 miljoen heeft geboden op Topshop, dat aanvankelijk een prijskaartje van £ 200 miljoen droeg. Asos heeft de concurrentie van onder meer Authentic Brands. De deal moet nog worden beklonken. In een verklaring zei Asos vanmorgen dat het 'in exclusieve besprekingen is met de beheerders van Arcadia over de overname van de merken Topshop, Topman, Miss Selfridge en HIIT.'

Grote ketens
Asos begon in het najaar van 2019 met de verkoop van de Topshop- en Topman-merken op haar site. Arcadia heeft ongeveer 13.000 mensen in dienst en heeft 444 winkels in het Verenigd Koninkrijk. Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: Retailradar en Theindustry.fashion, foto: George Morina / Pexels)
 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken