Asos bevestigt exclusieve gesprekken om Topshop over te nemen
- Food-en-retail
- 25 jan 2021 @ 15:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 25 jan 2021 @ 15:55
- Peter van Woensel Kooy
Online modegigant Asos bevestigt vandaag dat het exclusieve gesprekken voert met het Britse retailconcern Arcadia om de merken Topshop, Topman, Miss Selfridge en HIIT over te nemen.
Het is groot retailnieuws in Engeland. Uit rapporten blijkt dat Asos meer dan £ 250 miljoen heeft geboden op Topshop, dat aanvankelijk een prijskaartje van £ 200 miljoen droeg. Asos heeft de concurrentie van onder meer Authentic Brands. De deal moet nog worden beklonken. In een verklaring zei Asos vanmorgen dat het 'in exclusieve besprekingen is met de beheerders van Arcadia over de overname van de merken Topshop, Topman, Miss Selfridge en HIIT.'
Grote ketens
Asos begon in het najaar van 2019 met de verkoop van de Topshop- en Topman-merken op haar site. Arcadia heeft ongeveer 13.000 mensen in dienst en heeft 444 winkels in het Verenigd Koninkrijk. Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: Retailradar en Theindustry.fashion, foto: George Morina / Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Londen
- Topshop
- modegigant
- HIIT
- retailconcern
- merken
- overname
- online
- Engeland
- retail deal
- Topman
- Miss Selfridge
- exclusief
- Asos
- Arcadia
- VK
- marketing
- fashion
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing