CMO Thecla Schaeffer verlaat Tony's Chocolonely
- Food-en-retail
- 18 feb 2022 @ 12:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 18 feb 2022 @ 12:55
- Peter van Woensel Kooy
Chief marketing officer Thecla Schaeffer is weg bij chocolademerk Tony's Chocolonely.
Schaeffer vertrok er per januari 2022. Zij kwam van fietsenfabrikant Accel Group naar Tony's Chocolonely in september 2019, waar ze ruim ruim een jaar marketingfuncties bekleedde. Hiervoor werkte ze zeven jaar bij G-Star als CMO, na betrekkingen bij reclamebureaus FHV BBDO en Etcetera (nu DDB). Ze studeerde aan de Radboud Universiteit de richting Culturele Psychologie. Ook was zij ruim drie jaar Sire bestuurslid. Haar Tony's Chocolonely-campagne 'Sweet solution' won ondermeer twee zilveren, drie gouden Lampen en de Grand Prix bij de ADCN.
Nieuwe eigenaren Tony
Recent nam de AB InBev-familie een meerderheidsbelang in Tony's Chocolonely. Verlinvest, investeringsvehikel van de familie Spoelberch, verruimt zijn participatie in Tony’s Chocolonely nu naar 42 procent. Het fonds neemt die aandelen over van medeoprichter en topman Henk Jan Beltman, die de 'slaafvrije' chocoladeproducent in 2005 oprichtte nadat hij een televisiereportage maakte over wantoestanden in de cacaoplantages. Beltman dringt nu zijn belang terug van 42% naar zo’n 26%, aldus het Financieele Dagblad, waardoor Verlinvest de grootste aandeelhouder in het bedrijf wordt.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- Fabulosa lanceert bijzondere allesreinigers voor Kerstmis
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Etos lanceert VR-experience tegen... 12-12-2024
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024