Bijenkorf en Adyen innoveren met shoppen zonder kassa

Bijenkorf en Adyen innoveren met shoppen zonder kassa
  • Food-en-retail
  • 6 nov 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ConsumentenInnovatieMarketing

Deze week lanceren Adyen en de Bijenkorf een vernieuwende betaalmethode die klanten sneller en eenvoudiger laat afrekenen, zonder traditionele kassa’s of pinapparaten. In aanloop naar het feestseizoen opent de Bijenkorf in Amsterdam exclusieve pop-ups van luxe merken, waaronder Chanel, met dit systeem om bijzondere klantbelevingen te realiseren.

Om tijdens deze beleving snelle en naadloze betalingen te creëren, heeft de Bijenkorf gekozen voor Tap to Pay op Android. Hiermee kunnen klanten direct bij medewerkers afrekenen op elk moment in de winkelervaring, zonder extra hardware nodig te hebben. 

Nieuwe manier van winkelen
De pop-ups bieden een unieke beleving die volledig gericht is op de feestdagen. In plaats van de traditionele winkelopstelling met vaste kassa’s en rijen, staat de belevenis hier volledig centraal. Bezoekers worden ondergedompeld in de magie van het feestseizoen en kunnen zich laten inspireren door speciale activaties, limited edition producten, beauty touch-ups, gift experiences, en zelfs augmented reality-ervaringen. 

Met Tap to Pay op Android wordt het afrekenmoment persoonlijker. Klanten die een product willen kopen, kunnen dit meteen bij een medewerker van de pop-up met het mobiele apparaat doen, zonder naar een aparte kassa of afdeling te hoeven gaan. Zo kunnen klanten overal in de winkel snel en gemakkelijk betalen. Hierdoor wordt de in-store ervaring verrijkt en drukte tijdens piekuren verlicht, omdat klanten overal in de winkel kunnen betalen zonder wachttijden bij kassa’s.

Luxe en innovatie hand in hand
De samenwerking tussen de Bijenkorf en Adyen brengt het gemak van moderne technologie naar luxe merken zoals onder andere Chanel. De holiday pop-up is een mooi voorbeeld van hoe technologische innovatie de customer journey kan verbeteren, zonder afbreuk te doen aan de exclusiviteit en sfeer die klanten van de Bijenkorf verwachten.

Julien Marlier, country manager Benelux bij Adyen reageert: 'Tap to Pay op Android maakt het mogelijk om de grenzen van de traditionele winkelervaring te verleggen. We zijn blij om deze nieuwe manier van winkelen in de Bijenkorf aan te kunnen bieden.'

Ronald Luyben, stores director bij de Bijenkorf vult aan: 'De feestdagen zijn een moment om iets speciaals te bieden en de samenwerking met Adyen maakt dat mogelijk. We zijn er trots op om onze klanten een vernieuwende winkelervaring te bieden, volledig gericht op gemak en beleving.'
(PvW | beeld: Bijenkorf)

Over Adyen
'Adyen is het financiële technologieplatform van toonaangevende bedrijven. Met end-to-end-betaalmogelijkheden, op data gebaseerde inzichten en financiële producten in één wereldwijde oplossing, helpen we bedrijven om hun ambities sneller te realiseren. Adyen heeft kantoren over de hele wereld en werkt samen met bedrijven als Meta, Uber, H&M, eBay, Rituals, de Bijenkorf en het Rijksmuseum.'

(bron: Adyen)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken