Albert Heijn maakt groente en fruit extra voordelig
- Food-en-retail
- 11 apr 2023 @ 09:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPrijs
- 11 apr 2023 @ 09:00
- Peter van Woensel Kooy
Klanten letten steeds meer op prijs en de populariteit van producten uit Nederland stijgt enorm. Daarom zet AH in op extra voordeel op groente en fruit door extra Vers Bonus aanbiedingen en altijd laaggeprijsde Prijsfavorieten met Beter voor Natuur & Boer als uitgangspunt.
De lente is aangebroken wat betekent dat de nieuwe Nederlandse oogst van het land komt; de lekkerste aardbeien, asperges, komkommers en nog veel meer vers van eigen bodem. Albert Heijn zet vanaf vandaag groente en fruit naar eigen zeggen volop in het zonnetje. 'Albert Heijn wil samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen. Daarom zet de supermarktketen in op extra voordeel.'
Nieuw zijn extra wekelijkse Bonusaanbiedingen op groente en fruit: verse (seizoens)producten die rechtstreeks van het land komen en volop beschikbaar zijn. Erik van Nieuwenhuijzen, verantwoordelijk voor groente en fruit bij Albert Heijn, licht toe: 'dit houdt in dat als er meer geoogst wordt door onze telers, Albert Heijn dit ook afneemt. Dit doen we samen binnen Beter voor Natuur & Boer met onze 360 groente- en fruittelers met wie we vaak al generaties lang samenwerken. Op die manier bewegen we mee op het ritme van de natuur en biedt Albert Heijn klanten voordelig het lekkerste groente en fruit. Zo maken we vers en gezond eten nog beter bereikbaar voor onze klanten.'
Van eigen bodem
Albert Heijn haalt jaarrond de helft van het groente en fruit uit Nederland en wil dit in de toekomst verder uitbreiden. Het is verser, daardoor ook lekkerder én erg geliefd bij klanten. Albert Heijn inspireert klanten volop hoe ze met de seizoenen mee kunnen koken door recepten in de Allerhande en op ah.nl. Daarnaast investeert Albert Heijn samen met telers volop in nieuwe teelt- en bewaartechnieken waardoor het seizoen verlengd kan worden. Denk bijvoorbeeld aan appels, aardbeien, aardappelen en uien.
Beter voor Natuur & Boer
Sinds 2018 stelt Albert Heijn bezig te zijn met het verbeteren van de natuur, dierenwelzijn en de positie van boeren binnen het Beter Voor Natuur en Boer programma voor verschillende versketens. 'Samen met 450 melkveehouders, 100 varkenshouders, 200 pluimveehouders en 360 groente- en fruittelers in Nederland maakt Albert Heijn in gezamenlijk overleg langlopende afspraken. Een gezond verdienvermogen voor de boeren en telers is hierbij specifiek meegenomen. Daarnaast vergoedt Albert Heijn alle extra investeringen die zij doen in verduurzaming.'
Prijsfavorieten
Naast extra voordeel op groente en fruit heeft Albert Heijn vanaf vandaag ook het aantal Prijsfavorieten opnieuw uitgebreid; de voordeligste eigen merkproducten van topkwaliteit, te herkennen aan het blauwe duimpje. Het assortiment is uitgebreid naar 2000 producten met onder andere nog meer diepvries en schoonmaakproducten. 'Uiteraard zijn er Prijsfavorieten voor de meest populaire groente en fruit. Met 2000 Prijsfavorieten kunnen klanten alle dagelijkse boodschappen van ontbijt tot avondeten en alles voor het huishouden voordelig inkopen.' Voor ieder product is een Prijsfavoriet alternatief beschikbaar.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- fruit
- boer
- Beter voor Natuur & Boer
- groente
- Albert Heijn
- prijsbewust
- seizoen
- vitamine
- vers
- Erik van Nieuwenhuijzen
- groente en fruit
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing