Old Amsterdam lanceert Tasty Grill

Old Amsterdam lanceert Tasty Grill
  • Food-en-retail
  • 15 jun 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Old Amsterdam introduceert deze week Tasty Grill, 'dé kaasburger met de unieke smaak van Old Amsterdam'. Met de komst van Tasty Grill verbreedt Old Amsterdam haar aanbod binnen ‘koken met kaas’ en wil hiermee haar aandeel in de avondmaaltijd vergroten.

Kaas speelt volgens de betrokken foodmarketeers een steeds grotere rol tijdens het koken in Nederland, bijvoorbeeld als vegetarische vleesvervanger, of als smaakmaker of verrijker van bijvoorbeeld een salade. 'De kaasburger heeft een smeuïge binnenkant en een krokant grillrandje aan de buitenkant. Het product is gemakkelijk en snel te bereiden in de koekenpan, de grillpan of op de BBQ.'

Het productaanbod van Old Amsterdam, dat zich primair focust op de boterham en borrel, wordt met Tasty Grill uitgebreid naar de avondmaaltijd. Het nieuwe kaasproduct is naar eigen zeggen niet te verwarren met een kaassoufflé of kaasschnitzel (producten met een paneerlaag), maar is echt een nieuwe optie bij de maaltijd voor de liefhebbers van kaas. Tasty Grill heeft een stevige structuur voor een goede bite en kan op diverse manieren worden gebruikt. Bijvoorbeeld als burger op een broodje met gegrilde groenten of in reepjes gesneden als verrijking van een maaltijdsalade. Ook handig en lekker: Tasty Grill smelt niet bij bereiding en is daarom uitermate geschikt voor op de BBQ! Naast Tasty Grill Original is er ook een variant met Sweet Chili, speciaal voor thuiskoks die houden van een pittigere smaaksensatie.

Vanavond eten we Old Amsterdam
'Met Tasty Grill richt Old Amsterdam zich op levensgenieters die graag variatie en vegetarische opties aan hun avondmaaltijd toevoegen', laat Diana van der Meulen, Marketing & Innovation lead van Westland Kaas, aan MarketingTribune weten. “Doordat steeds meer mensen kiezen voor een flexitarisch dieet, zien we dat het segment bakkazen, met bijvoorbeeld producten als halloumi, in populariteit stijgt. Binnen het vegetarisch vleesschap zien we daarnaast dat vleesvervangers met kaas tot de bestverkopende producten horen. Tasty Grill past binnen deze trends en voegt echt iets nieuws toe aan het kaassegment. Zo biedt onze kaasburger veel variatie in de keuken, maar bijvoorbeeld ook op de barbecue. Aangezien het barbecueseizoen in aantocht is, verwachten we dat onze Tasty Grill snel omarmd wordt door veel Nederlanders.'

Tasty Grill ligt vanaf nu landelijk in de supermarktschappen van Jumbo, Plus, Hoogvliet, Spar, Boon en Poiesz. Vanaf begin juli volgt ook Albert Heijn. Tasty Grill wordt per twee stuks verpakt en heeft een consumentenadviesprijs van €3,99, meldt het kaasmerk nog.
(PvWK)

Over Old Amsterdam
'Old Amsterdam gelooft dat wat met vakmanschap en overtuiging is gemaakt, wordt erkend en herkend door mensen met een neus voor échte kwaliteit. Een onafhankelijk onderzoeksinstituut werd door de familie Westland voor een onmogelijke taak gesteld: ontwikkel een receptuur voor de lekkerste oude kaas. Een kaas met rijpingskristallen en een pittige smaak, die tóch smeuïg en snijdbaar is. Het resultaat? De unieke smaak van Old Amsterdam! Ontdekt door de grenzen op te zoeken van al het mogelijke binnen kaas. Een vindingrijke, dappere en vrijzinnige zoektocht om zo de onbeperkte mogelijkheden in smaak te ontdekken, waarbij kennis over landsgrenzen heen werd gecombineerd met Hollandse nuchterheid. Old Amsterdam kenmerkt zich door bevlogen kaasmakers die met trots en toewijding het verschil maken. Onze kaas is gerijpt van smaak en jong van hart. Al meer dan 35 jaar wordt de authentieke smaak bekroond met Internationale awards. Voor meer informatie zie: https://old.amsterdam.'

(bron: Old Amsterdam)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken